رسیدگی به 4 پرونده قتل در سال 95 / اولیای 2 مقتول رضایت دادند

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، لقمان کیاپاشا، معاون قضائی رئیس کل و رئیس شورای حل اختلاف استان البرز با اشاره به اجرایی شدن قانون Law جدید شورای حل اختلاف از اواخر سال 1394، گفت: در سال 95 که نخستین سال اجرای قانون جدید شورای حل اختلاف بود در استان اقدامات مهمی در راستای قانون جدید انجام شد.
وی با تبیین تغییرات ایجاد شده در قانون شوراهای حل اختلاف افزود: در قانون جدید صلاحیت شوراها تغییر کرده و ماده 8 و 11، بحث رسیدگی‌های صلحی را مدنظر قرار داد که برای آن سقفی قرار داده نشده است و هر اختلاف و دعوای حقوقی و کیفری به شرطی که جنبه خصوصی داشته باشد می‌تواند در شورا مطح شده و به صلح و سازش برسد.
معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان البرز دیگر تغییر مهم در مورد صلاحیت شورا را در ماده 2 قانون جدید عنوان کرد و بیان کرد: بر اساس این ماده، شورا می‌تواند در جرایم مالی تا سقف 20 میلیون تومان رای صادر کند همچنین آرا توسط قضات شورای حل اختلاف صادر می‌شد و برخی از دعاوی خانواده هم در صلاحیت شورای حل اختلاف است که شامل مطالبه نفقه، استرداد جهیزیه و مهریه تا سقف 20 میلیون تومان است.
وی به آمار ورودی پرونده به شوراهای حل اختلاف استان البرز اشاره کرد و گفت: شورای حل اختلاف استان 97 شعبه فعال دارد که به این شعب در سال 95 تعداد 89874 فقره پرونده وارد شده و در همین مدت 88416 پرونده نیز مختومه شده است.
کیاپاشا ادامه داد: از تعداد کل پرونده‌های مورد رسیدگی تنها 51 هزار پرونده قابلیت سازش داشته که از این تعداد 20 درصد پرونده‌ها با تلاش همکاران منجر به صلح و سازش شده است.
وی در تشریح اقدامات مجموعه خود در سال 95 افزود: در سال گذشته با استناد به ماده 8 قانون شوراهای حل اختلاف، در هر زندان Prison شعب صلحی ایجاد شد که به این شعب علاوه بر ارجاع پرونده‌های با قابلیت سازش، 4 پرونده قتل Murder نیز ارجاع شد و با تلاش همکاران، 2 پرونده منتهی به رضایت اولیای دم و 22 پرونده نیز از قصاص به دیه تبدیل شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

سارا دوست دوران مجردی ام بعد از ازدواج هم می خواست با او باشم / او آرامش من و همسرم را گرفته بود +عکس

اقدام برای بمب گذاری آخرین میتینگ انتخاباتی ریاست جمهوری در مشهد / نحوه شناسایی و دستگیری بمب گذار

رهایی 5 دختر از خانه وحشت پدرخوانده/ اقدام زشت پدر با 5 دخترش+عکس

مرد کینه ای پس از طلاق به زندگی خود و فرزندانش پایان داد+عکس

تازه عروس برای کشتن آقا داماد پلیس اجیر کرده بود !‎+عکس

پرداخت نصف دیه برای کورکردن بچه محل+عکس

برادر عروس شب عروسی خواهرش را خونین کرد / قتل یک آشنا در عروسی

زن به دادگاه رفت و گفت شوهر پولدارش 2 نفر را به قتل رسانده است +عکس

قاتل مست پسر همسایه در شهر ری به قصاص محکوم شد+ عکس

دستگیری یک تروریست داعشی در لباس زنانه + عکس

داعش، یک جوان داعشی را زنده زنده آتش زد

در دعوای زن و شوهر ایلامی خواهر زن کشته شد

 

کدخبر: 275782 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟