دستگیری کارچاق کنی که خود را فرزند یک مقام نظامی معرفی می کرد / جانشین سرپرست دادسرای انقلاب مشهد تشریح کرد+عکس

ساعت حدود ٢٣ روز چهارشنبه، ٣١ خرداد، را نشان می‌داد و نیروهای عملیاتی حوزۀ ١٧ «حمزه سید‌الشهداء» مشغول رصد حوزۀ استحفاظی خود بودند که به یک دستگاه پراید حامل چهار سرنشین در محدودۀ میدان «حر» خیابان پیروزی مشکوک و برای متوقف کردن آن وارد عمل شدند.

تعقیب این سواری مشکوک ادامه داشت تا اینکه مأموران آن را در بولوار صارمی متوقف کردند. راننده که فردی به‌هویت «س. ب.» بود در رویارویی با ضابطان قضایی عنوان کرد: «من خودم از همکاران شما هستم و اکنون نیز درحال انجام دادن مأموریت هستیم.»، با ارائۀ این اظهارات ظن مأموران به این پسر جوان بیشتر شد.

لذا مأموران خودروی مظنونان را مورد‌بررسی قرار دادند و یک قبضه شبه‌سلاح کمری همراه با غلاف، دو دستگاه بی‌سیم، چراغ‌قوۀ پلیس Police و یک چاقو کشف کردند. با به‌دست آمدن این اقلام چهار متهم به مقر این حوزۀ مقاومت انتقال یافتند و طی دستور قاضی Judge خدابخشی به فرماندهی حفاظت ارشد سپاه خراسان‌ رضوی تحویل داده شدند.

تیم عملیات پرونده نیز با همکاری عوامل اطلاعاتی این حوزۀ مقاومت مخفیگاه متهمان را شناسایی و در ‌بازرسی از آن چند فیس‌نوپو (نقاب مشکی‌رنگ پلیس‌های ضد‌شورش بین‌المللی) کشف کردند.صبح روز پنجشنبه، اول تیرماه، چهار متهم دستگیر‌شده به دادسرا منتقل شدند که در بازجویی‌ها مشخص شد متهم اصلی (س. ب.) با جعل ناشیانه کارت اعضای نیروهای اطلاعاتی سپاه و جعل نامه با سربرگ جعلی به‌همراه سه دوست دیگرش کارمند یک شرکت وابسته به بهزیستی هستند.

این پسر جوان در اظهاراتش به قاضی خدابخشی مدعی شد «من عضو بسیج هستم و برای اینکه آنجا کار عملیاتی انجام نمی‌شد کارت نیروهای اطلاعات را جعل کردم و با این کارت اقدام به گشت‌زنی می‌کردم.».

این پسر جوان در پاسخ به سؤال مقام قضایی مبنی‌بر اینکه اسلحه و دیگر اقلام کشف‌شده را چگونه تهیه کرده است عنوان کرد: «‌شبه‌سلاح کمری به فردی که چند شب گذشته خودم او را دستگیر کرده بودم تعلق دارد، اما بی‌سیم‌ها را از یکی از دوستانم هدیه گرفتم.».

با‌توجه ‌به اینکه برای قاضی خدابخشی محرز شده بود که سه دوست متهم ردیف‌اول پرونده هیچ نقشی در اقدامات مجرمانۀ او نداشته‌اند ایشان پس از ارائۀ تعهد‌نامه آزاد شدند.

این پرونده همانند دیگر پرونده‌ها درحال طی شدن مراحل قضایی بود که سر‌و‌کلۀ مردی حدوداً ٣٠ساله به‌نام «امیرحسین» پیدا شد.

در‌حالی‌که متهمان بر‌ روی صندلی داخل سالن دادسرای انقلاب مشهد نشسته بودند این مرد جوان خطاب به متهم اصلی و دیگر همدستش عنوان کرد: «من ازطرف پدر و مادران شما اینجا هستم و آمده‌ام تا کمکتان کنم.».در‌این‌میان سرتیم رسیدگی‌کننده به پرونده که شاهد برقراری دیالوگ متهمان با این مرد ناشناس بوده جلو می‌رود و از این فرد می‌خواهد که خودش را معرفی کند که این مرد ادعا می‌کند فرزند یکی از مقامات ارشد نظامی است و متهم ردیف‌اول قوم و خویش اوست. مأمور رسیدگی‌کننده به پرونده در اقدامی هوشیارانه بلافاصله این مرد جوان را که خود را «فروتن» می‌نامید به قاضی خدابخشی معرفی می‌کند و او با دیدن مقام قضایی مجدداً ادعای خود را تکرار می‌کند.

ساعت ١٢:٣٠ روز پنجشنبه، یکم تیرماه، بود که متهم ردیف‌اول پرونده مجدداً تحویل فرماندهی ارشد سپاه استان داده شد.

عقربه‌ها ساعت ١۴ را نشان می‌داد که مردی با هویت «ح. خ.» با مأمور رسیدگی‌کننده به این پرونده تماس گرفت و گفت: «من همکار متهم ردیف‌‌اول پرونده هستم و از صبح پیگیر کارهایش در دادسرا بودم.

همراه با خانواده‌های دو متهم در سالن دادسرای عمومی کوهسنگی ایستاده بودیم که مردی به‌هویت «امیرحسین» به سراغمان آمد و عنوان کرد که می‌تواند در این موضوع کمکمان کند، اما این اقدام او مستلزم هزینه است؛ لذا خانواده‌های متهمان هم که می‌خواستند هرچه‌سریع‌تر فرزندانشان آزاد شوند راضی به پرداخت هزینه شدند و من در همان دقایق اول ٢٠٠هزار تومان از کارت عابر‌بانک برداشتم و به این مرد جوان دادم.

هیچ خبری از دوستانم نداشتم تا اینکه مجدداً آن مرد جوان آمد و گفت که یکی از متهمان آزاد شده، اما آزادی Freedom س. ب. ٣میلیون تومان آب می‌خورد.».این مأمور وظیفه‌شناس به محض دریافت این اطلاعات با احتمال اینکه امیرحسین همان فردی است که در دادسرا خود را فروتن معرفی کرده بود سریعاً موضوع را با قاضی خدابخشی مطرح کرد و قرار شد که با این مرد ناشناس به‌بهانۀ پرداخت پول درخواستی قراری صوری تنظیم شود.

ساعت ٢٣ پنجشنبه بود که پس از انجام یک‌سری هماهنگی‌های قضایی بالأخره ازطریق دوست متهم ردیف‌اول با امیرحسین تماس گرفته شد و وعدۀ دیدار و پرداخت پول در میدان «امام خمینی (ره)» گذاشته شد. قرار بود که ابتدا یک‌میلیون تومان به این فرد تحویل داده شود و دو‌میلیون تومان دیگر را پس از حکم آزادی متهم (س .ب.) به او بدهند.

عقربه‌های ساعت به‌تندی در‌حال حرکت بودند که وعدۀ قرار از میدان «امام خمینی (ره)» به میدان «١۵خرداد» تغییر کرد. ساعت ٣:٣٠ بامداد جمعه مأموران عملیات حوزۀ ١٧ «حمزه سیدالشهداء» در محل مستقر شدند و اطراف این میدان بزرگ را زیر نظر گرفتند تا اینکه سرانجام امیر‌حسین رؤیت شد.

فرد تحویل‌دهندۀ پول و یکی از متهمان آزاد‌شده در یک دستگاه پراید نشسته بودند که امیرحسین به آنان نزدیک شد و در‌حالی‌که به آنان فحاشی می‌کرد گفت: «من با آن مأمور پلیس راهنمایی که آن‌طرف میدان ایستاده هماهنگ کردم تا راه را باز کند که ما بتوانیم به‌سمت حرم برویم و آنجا پول را دریافت کنم.».

در‌حالی‌که متهم مشغول بحث و جدل با دو مرد جوان بود نیروهای عملیاتی حوزۀ ١٧ «حمزه» این فرد را دستگیر کردند. متهم که دستش برای قانون Law رو شده بود در همان دقایق اولیه به جرمش اعتراف کرد و گفت: «من سرطان دارم و تمامی ادعاهایم دروغ بوده است و می‌خواستم در‌این‌باره پولی به جیب بزنم.».

جانشین سرپرست دادسرای انقلاب مشهد در‌این‌باره به خبرنگار ما گفت: «این مرد ٣٠ساله به‌اتهام جعل عنوان مأموران دولتی، نسبت دروغ نسبی به یکی از امرای نظامی کشور، کارچاق‌کنی و اخاذی از شهروندان در‌حال‌حاضر در بازداشت به‌سر می‌برد.».

قاضی مهدی خدابخشی افزود: «همچنین احتمال می‌رود که این مرد جوان که خود را امیر‌حسین و فرزند یکی از فرماندهان نیروهای نظامی معرفی کرده همدستان دیگری داشته باشد؛ لذا تحقیقات برای شناسایی این افراد ادامه دارد.».

دو مرد جوان که با جعل عنوان ضابطان قضایی و نسبت دادن خود به نیروهای اطلاعات سپاه اقدام به کارچاق‌کنی و اخاذی از شهروندان می‌کردند با دستور قاضی خدابخشی، جانشین سرپرست دادسرای انقلاب مشهد، طی عملیاتی پوششی ازسوی نیروهای عملیاتی حوزۀ مقاومت ١٧ ناحیه حمزه سید‌الشهداء» دستگیر شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

سارا دوست دوران مجردی ام بعد از ازدواج هم می خواست با او باشم / او آرامش من و همسرم را گرفته بود +عکس

اقدام برای بمب گذاری آخرین میتینگ انتخاباتی ریاست جمهوری در مشهد / نحوه شناسایی و دستگیری بمب گذار

رهایی 5 دختر از خانه وحشت پدرخوانده/ اقدام زشت پدر با 5 دخترش+عکس

مرد کینه ای پس از طلاق به زندگی خود و فرزندانش پایان داد+عکس

تازه عروس برای کشتن آقا داماد پلیس اجیر کرده بود !‎+عکس

پرداخت نصف دیه برای کورکردن بچه محل+عکس

برادر عروس شب عروسی خواهرش را خونین کرد / قتل یک آشنا در عروسی

زن به دادگاه رفت و گفت شوهر پولدارش 2 نفر را به قتل رسانده است +عکس

قاتل مست پسر همسایه در شهر ری به قصاص محکوم شد+ عکس

دستگیری یک تروریست داعشی در لباس زنانه + عکس

داعش، یک جوان داعشی را زنده زنده آتش زد

در دعوای زن و شوهر ایلامی خواهر زن کشته شد

 

کدخبر: 275923 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟