ماجرای سرگردانی یک روزه یک جوان کر و لال در دل جنگل های کلاردشت + تصاویر

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، این حادثه Incident از بعدازظهر روزجمعه دوم تیرماه آغاز شد. وقتی حسین همراه با خانواده به جنگل‌های «پله چشمه سر»  رفته بود. تفریحی که به قیمت یک شبانه‌روز پر استرس و دلهره‌آور تمام شد. یک لحظه غفلت و بی‌توجهی باعث شد که حسین از گروه جدا شود، خانواده حسین وقتی متوجه غیبت او شدند که دیگر خیلی دیر شده بود. حسین هم به دلیل معلولیت نمی‌توانست برای نجات خودش کار زیادی انجام دهد. این جوان اهل روستای «کردیچال» از همان بدو تولد در تکلم و شنوایی مشکل داشت. همین هم شد تا گم‌شدن او با دیگر افرادی که در جنگل مفقود می‌شوند، متفاوت باشد.

سرگردانی یک روزه در کلاردشت

خانواده حسین پس از ناامیدشدن از پیداکردن فرزند معلولشان موضوع را به نیروهای هلال‌احمر اطلاع دادند. همزمان مردم محلی برای پیداکردن او دست به کار شدند. وضع حسین همه را نگران کرده بود، از نیروهای هلال‌احمر گرفته تا مردم محلی که در قالب تیم‌های چند نفره به جنگل‌های «چشمه سر» رفته بودند. حتی چند کوهنورد بومی هم از کردیچال و روستاهای اطراف به جنگل‌های محل مفقودشدن حسین رفتند تا شاید بتوانند در کنار نیروهای هلال‌احمر اثری از او پیدا کنند.

سرگردانی یک روزه در کلاردشت

شیب تند، صخره‌های سنگی و دره‌های عمیق در این بخش از جنگل‌های کلاردشت هم نگرانی‌ها درخصوص سرنوشت حسین را بیشتر می‌کرد و هم عملیات جست‌وجو را سخت‌تر. روز اول حادثه با وجود تلاش فراوان نیروهای امدادونجات هلال‌احمر و بسیج مردمی برای پیداکردن حسین بی‌نتیجه ماند تا خانواده این جوان معلول بیش از پیش نگران حال و روز فرزندشان باشند، اما تیم‌های جست‌وجو ناامید نشدند و درنهایت موفق شدند حوالی ساعت ٣ بعدازظهر شنبه حسین را پیدا کنند.

سرگردانی یک روزه در کلاردشت

این جوان معلول با وجود همه خطرات ٢٤ساعت در جنگل دوام آورد و درنهایت به آغوش خانواده‌اش بازگشت.
پیداشدن این جوان بعد از ٢٤ساعت آن هم با این شرایط جسمی و بدون هیچ‌گونه جراحتی غیرقابل تصور بود. اما ناامید نبودیم، اما شرایط منطقه و جنگل انبوه برای هرکسی خطرناک است، چه برسد به این پسر که توان فریادزدن و شنیدن صدای نیروهای کمکی را هم نداشت.

سرگردانی یک روزه در کلاردشت

اینها را جواد دیلم صالحی مسئول شعبه هلال‌احمر در کلاردشت می‌گوید: «٢٤ساعت حضور در جنگل آن هم بدون کمترین امکانات و جان سالم به دربردن از این شرایط برای هر آدمی میسر نیست، این پسر خیلی خوش‌شانس بوده است.» صالحی درباره جزییات عملیات جست‌وجو توضیح می‌دهد: «تا جایی که ما اطلاع داریم، حدود ساعت ٣ بعدازظهر جمعه این جوان که همراه خانواده به جنگل‌های «پله چشمه» رفته بود، از گروه عقب می‌ماند و در جنگل گم می‌شود. خانواده او بلافاصله اطراف را جست‌وجو می‌کنند، اما به نتیجه نمی‌رسند، حدود ساعت ٧ بعدازظهر از طریق تماس تلفنی دو تیم از نیروهای هلال‌احمر به منطقه اعزام می‌شوند.

سرگردانی یک روزه در کلاردشت

البته از همان ساعات اولیه گروه‌های مردمی و محلی به جنگل رفتند و همراه نیروهای امدادی هلال‌احمر کلاردشت به جست‌وجو پرداختند.» او ادامه داد: «شرایط توپوگرافی جنگل «پله چشمه» به دلیل وجود دره و پرتگاه‌های بسیار و وجود رودخانه «سردآبرود» منتهی‌شدن به رودخانه خروشان سردآبرود، به‌گونه‌ای بود که مجبور به توقف عملیات در شب اول حادثه شدیم، اما با طلوع آفتاب دو تیم تازه‌نفس دیگر همراه با نیروهای داوطلب مردمی دوباره به جنگل رفتند و درنهایت این پسر جوان حوالی ساعت ٣ بعدازظهر شنبه درجنگل پیدا شد.» به گفته مسئول شعبه کلاردشت از حوالی ظهر دیروز برای سرعت‌بخشیدن به عملیات چند قلاده سگ زنده‌یاب از مرکز استان درخواست شده و این سگ‌ها در راه کلاردشت بودند، حسین پیدا شد و این سگ‌ها به مرکز نگهداری بازگشتند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

سارا دوست دوران مجردی ام بعد از ازدواج هم می خواست با او باشم / او آرامش من و همسرم را گرفته بود +عکس

اقدام برای بمب گذاری آخرین میتینگ انتخاباتی ریاست جمهوری در مشهد / نحوه شناسایی و دستگیری بمب گذار

رهایی 5 دختر از خانه وحشت پدرخوانده/ اقدام زشت پدر با 5 دخترش+عکس

مرد کینه ای پس از طلاق به زندگی خود و فرزندانش پایان داد+عکس

تازه عروس برای کشتن آقا داماد پلیس اجیر کرده بود !‎+عکس

پرداخت نصف دیه برای کورکردن بچه محل+عکس

برادر عروس شب عروسی خواهرش را خونین کرد / قتل یک آشنا در عروسی

زن به دادگاه رفت و گفت شوهر پولدارش 2 نفر را به قتل رسانده است +عکس

قاتل مست پسر همسایه در شهر ری به قصاص محکوم شد+ عکس

دستگیری یک تروریست داعشی در لباس زنانه + عکس

داعش، یک جوان داعشی را زنده زنده آتش زد

در دعوای زن و شوهر ایلامی خواهر زن کشته شد

 

کدخبر: 276077 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟