‌سرهنگ عبدالمجید کرمی در نشستی خبری با بیان اینکه حدود 90 درصد جرائم استان را سرقت Stealing تشکیل می‌دهد، افزود: در مجموع سرقت‌های انجام گرفته طی سه ماه نخست سال جاری در استان با شناسایی و انهدام چندین باند و دستگیری عاملان جرم، توانسته‌ایم‌ 85 درصد کشف داشته باشیم که در مقایسه با سه ماه نخست سال گذشته با هفت درصد کاهش وقوع سرقت و پنج درصد افزایش کشف سرقت‌ها رو به رو بوده‌ایم.

تمامی پرونده‌های قتل Murder عمدی در هرمزگان کشف و قاتلین آن‌ها دستگیر شده‌اند

وی جرائم جنایی را قتل عمد، آدم ربایی، راه زنی، تجاوز Rape به عنف و حریق عمدی دانست و عنوان کرد: در این بخش طی این مدت با کاهش 37 درصدی وقوع جرائم جنایی نسبت به سه ماه نخست سال گذشته مواجه بوده ایم و این موضوع به معنا کشف تمام پرونده‌های سال جاری و تعدادی از پرونده‌های معوقه سال گذشته است.

کرمی اضافه کرد: بیشترین پروندهای جنایی استان در بخش قتل عمد بودند که کل پرونده‌های قتل عمدی که در هرمزگان صورت گرفته در سال جاری کشف و قاتلین آن‌ها دستگیر شده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: قتل‌‌های استان هرمزگان به ترتیب در شهرستان‌های بندرعباس با 50 درصد، میناب با 20 درصد، رودان 10 درصد، قشم 10 درصد و 10 درصد نیز در بشاگرد به وقوع پیوسته است.

تمام پرونده‌های آدم ربایی در استان کشف و به نتیجه رسیده‌اند

کرمی با بیان اینکه مقتولان استان 80 درصد مرد و 20 درصد زن بودند، افزود: در ارتباط با جرائم قتل عمد در استان 48 نفر دستگیر شدند که یکی از آن‌ها زن است؛15 درصد سن قاتلان بین 15 تا 20، 31 درصد 21 تا 30 سال و 52 31 تا 45 سال و دو درصد 45 سال به بالا بوده است.

وی با اشاره به اینکه تمام پرونده های آدم ربایی در استان کشف و به نتیجه رسیده‌اند، گفت: آدم ربایی‌های صورت گرفته در استان بحث امنیتی نبودند و بیشتر در بحث اختلافات هستند که ریشه در مواد مخدر Drugs دارد و بار امنیتی ندارند.

اشرار به هلاکت رسیده‌ ارتباطی به گروه تروریستی داعش ISIS نداشتند

رئیس پلیس Police آگاهی استان هرمزگان با اشاره به انهام باند اشرار در استان طی سه ماه نخست سال، بیان کرد: در سه ماه نخست سال چهار شرور در استان طی عملیاتی به هلاکت رسیدن و باند آنها متلاشی ‌و چهار قبض اسلحه کلاشنیکف از آن‌ها کشف شد، هویت دونفر آنها شناسایی شد که هیچ‌گونه ارتباطی به گروه تروریستی داعش نداشتند اما برای ایجاد رعب و وحشت در میان اهالی منطقه از پرچم این گروه تکفیری استفاده می‌کردند.

وی در خصوص جرائم جعل و کلاهبرداری، افزود: 99 درصد جرائم خاص و رایانه ای کشف شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک به 60 درصد افزایش کشف داشته است.

در هرمزگان بحث پولشویی وجود ندارد

کرمی جرائم اقتصادی را شامل اختلاس، ارتشاء، تسهیلات غیر مجاز بانکی، پول شویی، زمین خواری و فرار Escape مالیاتی دانست و عنوان کرد: در استان بحث پولشویی وجود ندارد اما باقی پرونده جرایم اقتصادی در استان را 100 درصد کشف و به نتیجه رسیده‌اند که 14 نفر از عاملین این پرونده‌ها شناسی، اقرار و دستگیر شدند.

وی با اشاره به کشف 87 درصد پرونده‌های مجموع جرائم نسبت به سه ماه نخست سال گذشته، بیان کرد: از مجموع جرائم، 13 درصد باقی مانده که در حال رسیدگی هستند و نیاز به زمان بیشتر در پیگیری روند پرونده دارند؛ در بحث کشفیات کل جرائم نیز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس آگاهی استان هرمزگان جرائم خشن اشاره کرد و گفت: در بخش سرقت به عنف 133 درصد کشفیات داشته‌ایم که تمامی پرونده های سال جاری و 33 درصد نیز از سنوات گذشته کشف شدند، سرقت مسلحانه نیز یک وقوع سرقت وجود داشت که در بحث سرقت خودرو با سلاح گرم بوده که آن نیز کشف و دستگیر شده است.

کرمی به بحث قاچاق Contraband کالا در استان اشاره کرد و افزود: تمامی پرونده‌های قاچاق در استان طی سه ماه نخست سال جاری یک هزار و 613 بوده‌اند که 73 بالای 100 میلیون بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 161درصد رشد داشته، همچنین تعداد 19 باند کالا قاچاق متلاشی شدند که نسبت به مدت مشابه 133 درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: در بخش قاچاق کالا طی سه ماه نخست سال در استان یک هزار و 500 دستگیری متهم دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییر نداشته اما ارزش کل کالای مکشوفه 116 میلیارد و 241 میلیون تومان بوده که نسبت به سال گذشته 60 درصد افزایش داشته است.

کرمی خاطر نشان کرد: همچنین تعداد 927 دستگاه خودرو سنگین و سبک در بخش قاچاق کالا در استان طی سه ماه نخست امسال توقیف شده‌اند.

در پرونده درگیری هنرمند هرمزگانی، متهم اصلی شناسایی و تحت تعقیب قرار دارد

وی در پاسخ با سوال یکی از خبرنگاران در خصوص بحث حمله به یکی از هنرمندان هرمزگانی با قمه و یا چاقو، گفت: این پرونده در یک یگان دیگر مورد پیگری بوده است اما آن چیزی که بنده شنیده‌ام به آن نحوی‌که در فضای مجازی منتشر شده نبوده و در بررسی که انجام شده یک سری موارد جدیدی روشن شده که بحث و درگیری جزیی بوده است.

کرمی در پایان تاکید کرد: پرونده در حال بررسی است و دو تا سه نفری در خصوص این پرونده دستگیر شده‌اند و متهم اصلی نیز شناسایی شده و تحت تعقیب قرار دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

این اخبار را از دست ندهید:

شب که شد شوهرم را با دارو خواب کردم و اکبر را به خانه آوردم و ...+ عکس

از دو جوان خواستم تا مزاحم زنم را ادب کنند و حالا او شاکی ما شده است!

خودکشی زن ۴۵ ساله آملی در ساعت 10 صبح عید فطر

عملیات برای نجات راننده خودروی سقوط کرده به دره 50 متری در هراز +تصاویر

فوری / رگبار بستن فامیل در مراسم دید و بازدید عید فطر 3 کشته و هشت زخمی برجای گذاشت

اینستاگرام فوتبالیست معروف هک شد+ عکس

مرگ تکنسین اورژانس شاهرود در حادثه واژگونی آمبولانس +عکس

توهین‎کنندگان به رئیس‎جمهور شناسایی شدند

قاتل 5 زن و مرد دستگیر شد / قاتل شب ها به سراغ قربانیان می رفت+ عکس

نجات زن جوان پس از 28 سال زندانی بودن در طویله حیوانات

وقتی فهمیدم از شهر خارج شد، جیغ کشیدم اما دیگر دیر شده بود و او با تهدید مرا ...

تن دادن به خواسته های زشت کیارش / دختر جوان در شب بارانی سوار ماشین خارجی شد و ...

مرگ مرموز سمیرا در میهمانی شبانه خانه مجردی یک جوان+عکس

صحنه دلخراش بیرون افتادن یک بچه از ماشین + فیلم و عکس

لحظه وحشتناک چپ کردن یک ماشین در جاده/ یکی از سرنشینان باردار بود + فیلم و عکس

کودکی که زنده به گور شد! دنیا با لبخند او در آخرین عکس تکان خورد + عکس

ماجرای گزارش زنده شبکه خبر که تبدیل به سوتی رسانه‌ای در روز قدس شد! + فیلم

 

کدخبر: 276193 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟