تحقیق از ملوان اوکراینی در تهران به خاطر قتل ملوان ایرانی + عکس

این حادثه Incident هفدهم ژانویه 2017(28دی 95) در آب‌های چین رخ داد. کشتی آرزو متعلق به شرکت کشتیرانی اقیانوس خروشان کیش از چین به سمت بندرعباس در حرکت بود که یکی از ملوان‌های اوکراینی کشتی به نام آندری سراسیمه به سمت ناخدا رفت و گفت که محمدحسین بحرانی‌پور، ملوان درجه 2کشتی خود را به داخل آب انداخته است. 3روز جست‌وجو برای یافتن ملوان ایرانی فایده‌ای نداشت و این در حالی بود که در تحقیقات مشخص شد قربانی لحظاتی قبل از حادثه با ملوان اوکراینی کشتی به نام آندری درگیر شده بود.

به این ترتیب مرد اوکراینی دستگیر شد و با توجه به اینکه جنایت در خارج از ایران صورت گرفته و براساس قانون Law چنین پرونده‌هایی در دادسرای جنایی تهران رسیدگی می‌شوند، پرونده به دادسرای جنایی پایتخت فرستاده شد.متهم از زندان Prison بندرعباس به زندان اوین منتقل شد و با دستور قاضی ایلخانی، روز گذشته برای تحقیق به دادسرای جنایی تهران انتقال یافت. در جلسه دیروز متهم به همراه مترجم قوه قضاییه، نماینده سفارت اوکراین، نماینده شرکت کشتیرانی اقیانوس خروشان کیش و وکیل اولیای‌دم حضور داشتند. در ابتدا وکیل اولیای دم برای متهم درخواست قصاص کرد. در ادامه ملوان جوان منکر قتل Murder شد و گفت:

محمدحسین خودش را به آب پرتاب کرد و من با دیدن این صحنه حلقه نجات را به داخل دریا انداختم تا او را نجات بدهم. در این هنگام وکیل اولیای دم گفت: با استناد به پرونده و اظهارات یکی از افسران کشتی، متهم وقتی خود را به ناخدا رسانده گفته که محمدحسین وقتی به آب افتاده لبخند می‌زده است.

حال آنکه این گفته‌هایش کمی عجیب و مرموز است. از طرفی افسر کشتی گفته که وقتی به محلی که محمدحسین به دریا افتاده رسیده، تمام حلقه‌های نجات سرجایش بوده و آنها بودند که حلقه‌ها را داخل آب انداخته‌اند. همچنین یکی از ملوانان نیز در تحقیقات گفته که آثار کبودی زیر چشم ملوان اوکراینی بوده و او در روز حادثه تأیید کرده که با مقتول درگیر شده و همه اینها نشان می‌دهد که به‌احتمال زیاد ملوان اوکراینی، محمدحسین را به داخل آب هل داده و باعث مرگ وی شده است.

متهم اما پس از گفته‌های وکیل، اصرار داشت که این گفته‌ها صحت ندارد و مرگ ملوان ایرانی یک حادثه بوده است. پس از پایان جلسه قاضی ایلخانی، بازپرس شعبه هشتم دادسرای جنایی تهران دستور احضار افسر و کاپیتان کشتی را صادر کرد تا در تحقیق از آنها ابهامات پرونده حل شود.

گفت‌وگو با متهم

چند وقت بود که روی کشتی ایرانی کار می‌کردی؟

من 13سال است که ملوانم و 2، 3ماهی می‌شد که روی کشتی ایرانی کار می‌کردم.

چه شد که این حادثه رخ داد؟

من مسئولیتم ایمنی بارگیری محموله، تخلیه، نگهداری از عرشه و ماشین‌آلات کشتی بود. آن روز هم سر پست خودم بودم که ناگهان محمدحسین به سمت دستشویی آمد. دستشویی کنار محل کارم بود. گفتم این وقت صبح اینجا چه می‌کنی؟ ساعت حدود 8:30 بود. کار در کشتی مقررات دارد؛ مثلا یک ساعت‌هایی هیچ‌کس حق خوردن و آشامیدن و دستشویی رفتن را ندارد. برای همین به او گفتم سرکارش برود اما با لحن تندی با من صحبت کرد. من به او گفتم برو اما او با من درگیر شد. بعد هم به سمت نرده کنار عرشه رفت و در یک لحظه دیدم که به داخل آب پرید.

پس چرا به داخل آب نرفتی تا نجاتش بدهی؟

ترسیدم خودم هم گرفتار شوم. به سرعت یک حلقه نجات به دریا انداختم و ماجرا را به ناخدا اطلاع دادم. ما 3روز روی آب بودیم و می‌گشتیم. حتی از شانگهای چین یک هلی‌کوپتر فرستادند اما متأسفانه اثری از محمدحسین به‌دست نیامد. پس از 3روز جست‌وجو به سمت بندرعباس برگشتیم و حدود 13روز هم طول کشید تا به بندرعباس رسیدیم. 3روز در هتل بودم و بعد به زندان افتادم.

چه دلیلی داشت که محمدحسین خود را به دریا پرت کند؟

نمی‌دانم. شاید زمانی که به سمت عرشه رفت ناگهان پایش لیز خورد و به داخل آب افتاد. من دیگر هیچ‌چیز ندیدم حتی شنا کردنش را.

مجردی؟

نه، متأهل بودم اما همسرم از من طلاق گرفته است. 5‌ماه است که در زندانم، از درس، دانشگاه و کار افتاده‌ام. باور کنید من بی‌گناهم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

این اخبار را از دست ندهید:

وقتی چند جوان مزاحمم شده بودند میثم مرا از دست آنان نجات داد اما خودش مرا به جاده قم برد و ... + عکس

اتفاق شوم در پارکینگ طبقاتی ولیعصر خیابان فاطمی

همسایه های طلافروش میدان رهبر تهران، دزد مسلح را با کیف پر طلا دستگیر کردند

ناپدید شدن 2 ساعته دختر ۱۴ ساله در جنگل آمل

4 عربستانی که با یک لنج در آبهای ایران بودند، دستگیر شدند

بمب‌گذاری در یک بانک + عکس

 

 

کدخبر: 279574 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟