عکس ملاقات از سربازان مجروح حادثه تیراندازی در پادگان آبیک

در پی بروز حادثه Incident تیراندازی در پادگان آبیک و کشته شدن سه نفر توسط یک سرباز منوچهر مهرام بروز این حادثه را ناشی از کاهش آستانه تحمل و به خطر افتادن سلامت روانی جامعه دانست.
منوچهر مهرام اظهارداشت: متاسف هستیم که شاهد وقایع ناگواری مانند خودزنی سربازی در پادگان هستیم و در یک حرکت نامتعادل روحی و روانی چند سرباز بیگناه کشته و مجروح می شوند که باید برای این مسائل تدبیر کنیم.
وی اضافه کرد: وقتی با یک اتفاق ساده شاهد درگیری مردم هستیم نشان می دهد امروز تاب آوری مردم بسیار کم شده و آستانه تحمل مردم کاهش یافته به همین دلیل پرونده های نزاع و درگیری در استان بالا رفته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین یادآورشد:بایک تصادف Crash معمولی در داخل شهر شاهد اتفاقاتی می شویم که گاهی به مرگ منجر می شود و به نظر می رسد روی سلامت روانی جامعه کار نکرده ایم.
سلامت روانی مردم را جدی بگیریم 
مهرام گفت: ناتوانی جوانان در کنترل خشم، اضطراب و استرس یک آسیب است که باید برای آن چاره اندیشی کنیم و با افزایش مهارت های زندگی افراد آنها را در حوادث Accidents و پیامدها مصون سازیم تا وقایعی مانند تیراندازی در پادگان آبیک رخ ندهد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: مهارت حل مسائل را باید به دیگران بیاموزیم و روی روح و روان مردم کار کنیم تا سلامت روحی افراد جامعه به مخاطره نیفتد.
در حادثه پادگان آبیک موفق عمل کردیم
مهرام در خصوص رسیدگی به مجروحان حادثه تیراندازی در پادگان آبیک گفت: از شش نفر مجروحان این حادثه دلخراش تعداد ۵ نفر توسط بالگرد و یک نفر زمینی به بیمارستان شهید رجایی قزوین منتقل شده و تحت درمان قرار گرفتند.
وی بیان کرد: اجرای طرح سلامت در استان موجب شد تا استقرار بالگرد در قزوین دائمی شود و این کار توانسته به نجات جان مصدومان کمک کند که جای تشکر دارد به هر حال پس از حضور مجروحان عملیات درمان و جراحی آغاز شد و با بسیج همه امکانات و فراخوانی که داده شد همه افراد کشیک و غیر کشیک برای کمک آمدند و با تعهدی مثال زدنی شاهد ارئه خدماتی مناسب بودیم.
مهرام یادآورشد: همزمان دو حادثه دیگر که یک مورد درگیری دریک روستا بودنیز رخ دادکه کار را سخت کرد و در شرایط بحرانی خدمات رسانی خوب بود و بدون اغراق به این مورد به همکارانم نمره ۲۰ را می دهم و از آنها تشکر می کنم.
سه کشته و شش مجروح در حادثه تیراندازی پادگان آبیک
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد:باتلاش تیم پزشکی سربازضارب که وضعیت وخیمی داشت فعلا درشرایط باثباتی قرار گرفته و بقیه مجروحان هم تحت مراقبت هستند.
بیمارستان شهدای آبیک، استاندارد لازم را ندارد
مهرام در ادامه درخصوص مشکلات بیمارستان شهدای آبیک اظهارداشت: البته باید گفت چیزی به نام بیمارستان آبیک یک شوخی است زیرا هرگز شرایط یک بیمارستان را که بتواند نیاز درمانی مردم را برطرف کند ندارد.
وی گفت: این بیمارستان ۳۲ تختخوابی در زمان پایان کار دولت دهم بسیار عجولانه ساخته شد و به دانشگاه نیز تحویل نشده است و چون استاندارد لازم را ندارد و تبلیغاتی ساخته شد تا ماهها بعد از افتتاح نیز هرگز مورد استفاده قرار نگرفت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: متاسفانه برخی رسانه ها با بی دقتی این مشکلات را ندیدند و مسئولان دانشگاه را موجب این وضعیت اعلام کردند که بدون این تخریب ها ما برای رفاه مردم تلاش کردیم بخشی از نیازهای این مرکز «درمان بستر» را فراهم کنیم.
مهرام اظهارداشت: دو میلیارد تومان برای راه اندازی بخش های اورژانس، رادیولوژی، داروخانه، آزمایشگاه و کلینیک تخصصی با تعرفه دولتی هزینه کردیم اما باز هم به استاندارد لازم نرسیده است.
وی بیان کرد: در این شرایط برخی مسئولان شهرستان اصرار دارند این بیمارستان راه اندازی شود اما چون اعتبارات آن در دولت دهم تعیین شد دیگر نمی توانیم برای آن اعتباری بگیریم و کار به سختی پیش می رود و بهترین راه این است که باافزایش تخت در بخش الحاقی آن را با ۶۴تختخواب در اختیار مردم قرار دهیم.
مهرام تصریح کرد: بیمارستان ولیعصر از طریق خرید خدمت به بیماران خدمات درمانی ارائه می کرد و به علت پاره ای مشکلات پس از چند ماه تعطیلی از هفته گذشته با مداخله مسئولان استانداری و دستگاه قضایی فعالیت خود را از سر گرفته است.
در شهرستان آبیک بیمارستان خصوصی ولیعصر(عج) و بیمارستان دولتی شهدا فعالیت می کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 284717 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟