دوقلو‌های نیکشهری چرا جان باختند؟!+عکس

مهران امینی فرد با رد شایعات و برخی اظهارات نادرست در سایت‌ها و فضای مجازی که دلیل فوت دوقلو‌های به هم چسبیده را عدم وجود امکانات بیمارستانی مطرح کرده بودند، گفت: خوشبختانه بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان ایرانشهر از جمله بخش‌های جدیدی است که در طرح تحول سلامت و دوسال قبل با تخصیص اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال راه اندازی شده است و نیاز‌های مناطق تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی ایراشهر به خدمات تخصصی را تا حد زیادی برطرف کرده است.

وی افزود: این نوزادان در هفته ۲۸ حاملگی ۲۳ تیرماه در بیمارستان نیکشهر بدنیا آمدند که به علت چسبندگی از ناحیه سینه وقسمت فوقانی شکم و به تشخیص پزشکان جهت مراقبت‌های ویژه به بیمارستان ایران ایرانشهر منتقل شدند و در این بیمارستان روند درمان آن‌ها پیگیری شد.

امینی فرد گفت: مجموعه دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر تمام تلاش خود را انجام داد که این دوقلو‌ها بهبود پیدا کنند، اما دوعلت نارس به دنیا آمدن و وجود کبد مشترک منجر به فوت آن‌ها شد که این اتفاق را به خانواده آن‌ها تسلیت می‌گوییم.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر با بیان اینکه بررسی‌های اولیه حاکی از وجود چسبندگی در ارگان‌های داخلی مانند ریه، قلب و کبد مسجل این نوزادان بود، تصریح کرد: استراتژی درمانی ما در مورد این بیماران در مرحله اول پایداری علایم حیاتی و تثبیت شرایط فیزیولوژیک آنهاست که باوجود بخش مجهز مراقبت‌های ویژه نوزادان در بیمارستان ایران ایرانشهر و پزشکان مجرب اقدامات حمایتی انجام شد؛ اما متاسفانه به دلیل شدت و نوع بیماری و همچنین نارسی، پس از دو سه روز جان خود را از دست دادند.

وی درباره عدم اعزام این نوزادان به مراکز درمانی استان‌های دیگر، اظهار کرد: اولویت اول ما، تثبیت شرایط بیماران و سپس اعزام بیماران به مراکز درمانی مجهزتر است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 284852 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟