مادر داخل آشپزخانه سخت مشغول پخت و پز بوده از آنجایی که به صدای تلویزیون و بعضا سریال های ماهواره ای عادت کرده بود، بدون توجه به محتوای برنامه ها که البته این موضوع هم جزء عادت کدبانوی خانه بود، آنرا روشن کرده و همچنان مشغول کار خود بوده است.

دخترک پنج ساله که معمولا از تنوع آهنگ ها، تنوع طراحی ها و شاید از روی ناچاری پای برنامه های سریال ماهواره ای مورد علاقه مادر نشسته بود در آن روز گویا بدجوری غرق در سریال شده بود، پس از مدت ها نشستن پای سریال، دخترک تازه به فکر بازی افتاده بود به سمت عروسک خود که تمثال پسرکی زیبا با کلاهی رنگارنگ و پیراهنی برتن که بر سینه آن تصویر گل زیبایی بود، رفته و عروسک خود را بی مهابا در آغوش گرفته و بوسه زنان به وی گفت: عروسک عزیزم، تو عشق من، تو را از این به بعد جکی صدا می زنم.

وقتی بزرگ شدم، ازدواج کردم، عاشق توهم می شم، بعد از این که مدتی با تو دوست شدم، از شوهرم طلاق می گیرم، اون وقت با تو ازدواج می کنم، این جوری خیلی باحاله.

نظر کارشناس: یادگیری مشاهده ای یکی از شیوه هایی است که مالکان تلویزیون های ماهواره ای با استفاده از آنها در صدد تلقین ارزش ها، هنجارها، باورهای خود به فکر و ذهن نسل های جوامع مورد هدف خود هستند.

این تلویزیون ها هرچند برای هموطنان خود سعی می کنند تا از نظر آموزشی با استفاده از نخبگان علم روانشناسی، علوم اجتماعی و پژوهشگران علوم انسانی، تاثیرگذارترین و بهترین متون آموزشی را به تصویر بکشند، اما ظاهرا به همان اندازه در صددند تا مطالب ضد آموزشی را در ذهن های کشورهای جامعه هدف خود هک کنند، اتاق های فکر کشورهای دشمن مانند آمریکا، برخی از کشورهای اروپایی و همچنین رژیم صهیونیستی در این زمینه با استفاده از نخبگان خود به شدت در فکر حمله به کشور ما هستند.

مادری که در مقابل دیدگان دخترک خود اقدام به روشن کردن تلویزیون و استفاده از سریال های ماهواره ای می کند به عنوان یک الگوی مطمئن در درجه نخست به فرزند دلبند خود اطمینان می دهد که برنامه های مورد مشاهده برنامه هایی صد در صد مورد تایید و قابل استفاده هستند.

سپس وقتی برنامه های را در کنار فرزند خود تماشا می کند و به تعریف و تمجید از برنامه های می پردازد، فرزند خود را عملا به سوی تکرار و یا یادگیری رفتار هنرپیشه ها ترغیب می کند. از سوی دیگر با توجه به شخصیت پردازی هایی که فیلمنامه نویسان کشورهای دشمن می پردازند، بسیاری از این هنرپیشه ها تبدیل به الگویی برای فرزندان ما بوده بر شکل گیری شخصیت فرزند به ویژه در خردسالی و نوجوانی تاثیر می گذارند. این در حالی است که حتی جوانان و افراد بزرگسال نیز از این برنامه ها متاثر می باشند.

از سوی دیگر اعضای اتاق های فکر کشورهای مذکور به خوبی می دانند که از طریق رسانه ها چگونه مخاطب جذب کرده و چگونه پس از برقراری ارتباط با این افراد به آرامی آنها را مورد تغییر قرار دهند، اینگونه است که در کشورها آسیب های اجتماعی مانند طلاق روبه بالا بوده و هر روز بر اختلافات خانوادگی افزوده شده و خیانت Cheat های زناشویی از همان سال های نخست زندگی به فرزندان عملا در درجه نخست توسط بیگانگان و سپس به دلیل بی اطلاعی پدران و مادران به فرزندان ما آموزش داده می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 286242 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟