غربالگری بیماران پروانه‌ای «ای.بی» در استان کرمانشاه انجام می‌شود

ساره محمدی با بیان اینکه خوشبختانه تنها یک مورد مشکوک از بیماری پروانه‌ای در استان کرمانشاه دیده شده است، اظهار داشت: طرح غربالگری بیماری پروانه‌ای «ای بی» از 6 ماه گذشته در استان کرمانشاه آغاز شده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از راه‌اندازی کلینیک بیماران «ام.اس» در استان خبر داد و گفت: در سال گذشته 4 پایگاه آموزش بحران با تلاش معاونت درمان در استان کرمانشاه در دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد. سال گذشته بالغ بر 4 هزار پرونده پزشکان استان کرمانشاه در سامانه وزارتخانه بهداشت ثبت شد.
وی با اشاره به اینکه 53 نیروی متخصص به کادر پزشکی استان کرمانشاه افزوده شده است، بیان کرد: با این وجود در شهرستانهای استان همچنان با کمبود پزشک متخصص زنان، کودکان و رادیولوژیست مواجه هستیم.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از افتتاح بیمارستان پاوه و بیمارستان سوختگی کرمانشاه تا پایان امسال خبر داد و افزود: از سال گذشته تا کنون بیش از 340 تخت بیمارستانی شامل 100 تخت روانپزشکی و 50 تخت برای بیماران سوختگی به مجموعه درمانی استان کرمانشاه اضافه شده است.
محمدی با بیان اینکه برای تمامی معاونت‌های دانشگاه برنامه‌های عملیاتی از سوی وزارتخانه برای یک سال تدوین می‌شود، عنوان کرد: در حوزه درمان نیز باید در راستای این برنامه اقداماتی انجام شود و برخی اقدامات نیز در خود دانشگاه علوم پزشکی براساس اولویتهای استان طراحی و اجرا می‌شود.
وی افزایش و تجهیز فضای اقامتی بیمارستان (هتلینگ) را از جمله اقدامات معاونت دانشگاه علوم پزشکی در سال جاری عنوان و اعلام کرد: از دیگر اقدامات حوزه درمان ارتقاء فرآیند نظارت بر خدمات پزشکی است که به‌صورت دوره‌ای در تمامی مراکز درمانی سطح شهر انجام می‌شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان کرد: بالغ بر 10 ماه است که بیمه‌ها مطالبات مراکز درمانی را پرداخت و کارکنان و پزشکان بیمارستانهای استان کرمانشاه 6 ماه است که کارانه خود را دریافت نکرده‌اند.
محمدی با اشاره به روند اجرای طرح تحول سلامت در استان کرمانشاه، گفت: از مشکلات طرح تحول سلام نبود منابع مالی پایدار برای اجرای آن است.
وی به اعتبارات اختصاص یافته به حوزه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اشاره کرد و افزود: این اعتبارات به‌صورت دو یا سه ماه یکبار در قالب بسته‌های مختلف در طرح تحول سلامت مانند هتلینگ، ترویج زایمان طبیعی و طرح ارتقاء ویزیت به دانشگاه علوم پرداخت می‌شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پزشکی از تاخیر در دریافت اعتبارات این حوزه در سال گذشته به‌علت مشکلات مالی وزارتخانه خبر داد و اظهار کرد:سال گذشته در دریافت بسته‌های اعتباری طرح تحول سلامت با مشکل مواجه بودیم که امیدوار هستیم با اختصاص منابع مالی پایدار این مشکلات رفع شود.بهترین قیمت های اجاره و فروش مسکن را اینجا ببینید / مشاوره رایگان

اخبار زیر را از دست ندهید: 

قتل مرد سوادکوهی زیر مشت ولگد دختران

حکم عجیب برای پسر پزشک معروف شیراز که در باغ ویلایی پاتوق شبانه داشت

لیلا شب ها دیر به خانه می آمد و ... / اعتراض خونین تازه داماد به عروس آرایشگر

زندان برایم سخت بود چون زنم پس از 7 سال باردار شده بود و ...

اطلاعیه سپاه پاسداران:در باره حرکت تحریک آمیز ناو آمریکایی در خلیج فارس

تعقیب و گریز پلیس و خودرو عجیب در بزرگراه های تهران +فیلم

ریشه یابی مرگ هولناک پدر و دو فرزند در کرج + عکس

مرگ مرموز محمد ایلیای 11 ماهه دربیمارستان فاطمه الزهرا (س)

عمل جراحی عجیب برای خارج کردن زالوی بزرگ از شکم پسر بچه ای در آذربایجان+فیلم

خطرناکترین زن دنیا دستگیر شد + عکس

نجات 12 نفر از سرنشینان شناور نظامی اماراتی با هماهنگی مرکز جستجو و نجات بندرعباس

ماموریت ویژه برای پلیس زن در خیابان های خلوت+ تصاویر

ماجرای نصف دیه در اعدام قاتل آتنا اصلانی

اعتراف شیطانی تاجر ثروتمند به شکنجه های زن روستایی + عکس

سرقت از عابربانک ها با ماسک ترامپ + عکس

اولین لژیونر فوتبال ایران درگذشت

 

کدخبر: 286853 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟