سرهنگ " علی پورکاوه " فرمانده انتظامی شهرستان کاشان با اعلام این خبر اظهار داشت : در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه اعضای باندی با ترفند تصادف Crash ساختگی و مصدوم کردن افراد به منظور دریافت دیه، از شرکت های بیمه کلاهبرداری می کنند، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت .

وی افزود : کارآگاهان تحقیقات گسترده ای را در این زمینه انجام داده و با انجام اقدامات علمی و تخصصی سرانجام مخفیگاه متهمان را شناسایی کرده و طی هماهنگی با مقام قضایی به محل اعزام شدند.

این مقام مسئول بیان داشت: در بازرسی از محل تعداد 16 نفر از اعضای این باند حین مصرف مواد مخدر Drugs شناسایی و دستگیر شدند که طی تحقیقات اولیه در پلیس آگاهی به بزه انتسابی خود اعتراف کرده و عنوان داشتند که پس از شناسایی و اغفال افراد فقیر با وعده پرداخت درصدی از مبلغ دیه دریافتی ،با قساوت تمام اقدام به شکستگی های عمدی برروی آنان کرده و سپس با تصادف ساختگی، مصدومین حادثه Incident را جهت مداوا به بیمارستان منتقل و با تشکیل پرونده از شرکت های بیمه، دیه دریافت می کردند.

این مقام مسئول عنوان داشت: این باند با وعده پرداخت درصدی از دیه دریافتی از شرکت های بیمه به افراد مصدوم آنان را در محلی تا دریافت دیه نگهداری کرده و حتی از آنها در شهرهای دیگر نیز استفاده می کردند.

سرهنگ پورکاوه در تشریح ابعاد دیگری از جنایات این باند اظهار داشت: متهمان به منظور تسکین درد ناشی از شکستگی آنها را معتاد Addicted به مواد مخدر از نوع تریاک کرده بودند. .

سرهنگ " پورکاوه " در ادامه با بیان اینکه بررسی ها و برآوردهای صورت گرفته نشان می دهد که اعضای این باند به شیوه اشاره شده معادل 6 تا 8 میلیارد ریال از شرکت های بیمه کلاهبرداری کردند بیان داشت: در ادامه هشت نفر دیگر از همدستان این متهمان نیز در یک عملیات ضربتی دستگیر و به پلیس آگاهی شهرستان منتقل شدند .

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان خاطر نشان کرد : در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که متهمان افراد غیر بومی هستند که با استفاده از این روش علاوه بر شهرستان کاشان، در شهرستان های بیرجند ، ، زاهدان ، مشهد ، کرمان ، قزوین، بجنورد ،طبس و اردبیل نیز از سال گذشته تاکنون تشکیل پرونده داده و منتظر دریافت دیه بودند که با هوشیاری ماموران دستگیر و تحویل قانون Law شدند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 292130 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟