راز مردی که 20 سال در بند قاتلان زندان در انتظار اعدام است + عکس

به گزارش کروه جنایی رکنا، این مرد دیروز گفت به خاطر عدم پیگیری اولیای دم 20 سال در زندان Prison بلاتکلیف مانده و حالا به بیماری مهلکی مبتلا شده است.

رسیدگی به این پرونده نیمه شب نوزدهم فروردین ماه سال 76 به دنبال کشته شدن یک زن تنها به نام ملک در خانه ویلایی در دو راهی قلهک در دستور کار پلیس Police قرار گرفت. شواهد نشان می داد به خانه ویلایی دستبرد زده شده و همه پول و طلاها یش به سرقت Stealing رفته و زن 50 ساله با ضربه چاقو به شکمش از پا درآمده است. پلیس به تحقیق پرداخت و دریافت این زن 18 سال قبل از همسرش جدا شده بود و فرزندانش در خارج از کشور زندگی می کردند اما به تازگی پسر بزرگ وی به ایران بازگشته بود.

به این ترتیب پلیس به بازجویی از پسر بزرگ این زن پرداخت. وی گفت: من و خواهر و برادرم در خارج از کشور زندگی می کنیم. مادرمان به همراه یک باغبان و نگهبان در خانه ویلایی زندگی می کرد. من قبل از عید به ایران آمدم .چون دیدم باغبان و نگهبان خانه مان وظایفشان را به خوبی انجام نمی دهند آنها را اخراج کردم. دنبال یک نگهبان می گشتم تا او را استخدام کنم که مادرم کشته شد.

به دنبال اظهارات این مرد فرضیه جنایت Crime کینه جویانه از سوی نگهبان یا باغبان اخراجی قوت گرفته بود که پلیس آنها را بازداشت کرد. در مسیر تحقیقات نگبهبان 32ساله به نام احمد لب به اعتراف گشود و به قتل Murder زن تنها اعتراف کرد.

وی گفت: من و همسرم سالها در باغ نگهبان بودیم و آنجا زندگی می کردیم.اما وقتی پسر ملک به ایران بازگشت بی دلیل ما را اخراج کرد. به همین خاطر نقشه سرقت از خانه ملک را کشیدم. من شبانه به خانه ویلایی رفتم تا پول و طلاهای زن تنها را بدزدم اما او یکباره از خواب بیدار شد و شروع به داد و فریاد کرد. من هم از ترسم با چاقو ضربه ای به شکم زن میانسال زدم و گریختم.

به دنبال اعتراف های احمد وی پای میز محاکمه ایستاد. در آن جلسه پسر بزرگ قربانی گفت: نه رضایت می دهم و نه قصاص می خواهم. می خواهم تا این مرد تا زنده است در زندان بماند. اما خواهر و برادر وی برای قاتل The Murderer مادرشان حکم قصاص خواستند.

در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد و احمد را به قصاص ،زندان و 74 ضربه شلاق Whip محکوم کرد. حکم صادره در دیوان عالی کشور مهر تایید خورده بود اما عدم پیگیری های اولیای دم برای اجرای حکم موجب شد تا این محکوم 20 سال در زندان بلاتکلیف بماند. وی نامه ای به قضات دادگاه نوشت و از آنها درخواست کمک کرد.

به این ترتیب احمد که حالا 52سال دارد دیروز در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی Judge محمد باقر قربان زاده و با حضور یک مستشار پای میز محاکمه ایستاد. این محکوم که قادر به راه رفتن نبود با کمک سربازان بدرقه مقابل قضات داد گاه ایستاد و گفت: قبول دارم دست به قتل زدم اما عدم پیگیری های اولیای دم برای اجرای حکم قصاص موجب شد 20 سال هر شب کابوس اعدام execution ببینم. حالا به بیماری مهلک سل استخوانی مبتلا شده ام و حتی قادر به حرکت نیستم. من از قضات دادگاه تقاضا دارم طبق قانون Law جدید کمکم کنند تا از این بلاتکلیفی رها شوم. در پایان این جلسه هیات قضایی وارد شور شد تا رای صادر کند.

قانونی برای رهایی از بلاتکلیفی

مطابق ماده429 قانون مجازات اسلامی جدید ی در مواردی که محکوم به قصاص در زندان است و صاحب حق قصاص بدون عذر موجه و یا به دلیل ناتوانی در پرداخت تفاضل دیه مرتکب را در وضعیت نامعین رها کند با شکایت محکوم از این امر، دادگاه صادر کننده حکم مدت مناسبی را مشخص و به صاحب حق قصاص اعلام می کند تا ظرف مهلت مقرر شده نسبت به گذشت از شاکی یا اجرای حکم قصاص اقدام کند. در غیر این صورت دادگاه می تواند بعد از تعیین تعزیر و گذشتن مدت زمان آن با اخذ وثیقه مناسب و تایید رییس قوه قضاییه و رییس کل دادگستری استان تا تعیین تکلیف از سوی صاحب حق قصاص،مرتکب را آزاد کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی رکنا را از دست ندهید:

داماد کرجی قبل از شب عروس خود را دار زد!

عکس / مرگ تلخ پس از خودسوزی در برابر شهرداری قم

ناگفته های جدید عامل مرگ بنیتا + فیلم و عکس

2 دست قطع شده یک مرد در کیف برادرش بود! + فیلم

پسر عمویم وقتی مرا تصاحب کرد ...

انگشتان غول پیکر یک روستایی +عکس

«نوقداره بندها» به خاطر چشم چرانی به جان هم افتادند + عکس

مرد خشمگین خانه نامزد سابقش که عروس شده بود را آتش زد +عکس

زن جوان خیلی راحت گفت با شوهرم ارتباط دارد و ... / او تصاویر بی شرمانه برای سعید فرستاده بود!

اعتراف عجیب دانشجوی ممتاز تهرانی به دفن دوستش در بهشت زهرا / آزیتا را از 16 سالگی دوست داشتم ولی ...

نیمه شب در خانه زن بیوه چه گذشت؟ / 3 مرد افغان اعتراف کردند + عکس

دخترم سوگند مانند آتنا و بنیتا کشته شد + عکس

لحظات تلخ برای سیل زده از زبان بازمانده ها / عروس و دامادی که همه زندگی شان را آب برد+عکس

روایت های متفاوت از درگیری مرگ دست فروش با ماموران شهرداری قم + فیلم و عکس

۷۴ ضربه شلاق در انتظار میناوند

عاقبت تلخ و عبرت انگیز زنی که دوست داشت پاهایش را روی داشبورد قرار دهد + تصاویر

مرگ دلخراش مرد دستفروش در درگیری با ماموران شهرداری قم + فیلم

2 شهید مدافع حرم که قبل از حججی «سر» دادند + عکس 14+

نجات مرد روستایی از چنگال خرس قهوه ای پس از 10 دقیقه مبارزه + عکس

 

 

کدخبر: 294371 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟