جنگ روانی قاتل «آتنا» در دادگاه + عکس

قرار بود تا لحظاتی بعد عامل یکی از هولناک‌ترین جنایت‌های سال پای میزمحاکمه بنشیند.خانواده سیاهپوش آتنا زودتر به دادگاه آمده بودند. اما با اینکه با دیدن متهم دوباره داغ‌شان تازه شده بود و هزاران سؤال بی‌جواب در ذهن داشتند با چشمان سرخ و خیس از اشک در گوشه‌ای ماندند و لب بازنکردند.تا درجلسه محاکمه 250 دقیقه‌ای به پرونده قتل Murder رسیدگی شود.دایی آتنا گفت: «پیش‌تر هم در آگاهی او را دیده بودیم، اجازه ندادند به او نزدیک شویم و این دومین باری است که متهم را می‌بینیم. البته خانواده آتنا او را دیده‌اند. گفته بود اگر با آتنا به نتیجه نمی‌رسید می‌خواسته پسر دایی ١٠ ساله او را قربانی کند. می‌گویند آتنا برای آب خوردن به مغازه‌اش رفته است اما دروغ می‌گویند آن مغازه به قدری تاریک و مخوف بود که بچه‌ها هرگز جرأت نمی‌کردند به آنجا بروند. متهم را می‌شناسم، سال‌ها است که با هم آشنا هستیم اما فکرش را نمی‌کردم که چنین کاری کند. او زندگی ما را نابود کرده است.»با ورود متهم، جلسه دادگاه پشت درهای بسته آغاز شد. طبق معمول تمام پرونده‌ها، دادستان کیفرخواست را خواند و اولیای دم تقاضای قصاص کردند و متهم در جایگاه ایستاد.اما پدر آتنا که تاب شنیدن

+جزییات قتل بچه‌اش را نداشت، به همین خاطر جلسه را ترک کرد. اما همسرش و مادربزرگ ماندند و با هر کلمه «اسماعیل» اشک ریختند و برای مظلومیت دخترشان گریه کردند.

نیم ساعتی از آغاز جلسه گذشته بود که پدر «آتنا» به خاطربی تابی نتوانست بیرون بماند. باید بازمی گشت تا کنار همسر داغدارش باشد. وارد دادگاه که شد چند صندلی آن طرف‌تر از متهم نشست.دادگاه غیرعلنی بود و اظهارات نباید از اتاق دادگاه خارج شود. 2 ساعت و 10 دقیقه از ظهر گذشته بود که قضات شعبه یک دادگاه کیفری اردبیل به ریاست ارسلان حسینیان پس از 4 ساعت و 10 دقیقه ختم جلسه را اعلام کردند.

حکم، هفته آینده صادر می‌شود

رئیس شعبه یک دادگاه کیفری استان اردبیل گفت: آخرین دفاعیات از متهم گرفته شد و طی یک هفته آینده حکم صادر خواهد شد.

رئیس شعبه یک دادگاه کیفری اردبیل درباره روند رسیدگی به دو قتل دیگر که اسماعیل به آنها اعتراف کرده بود نیز گفت: رسیدگی به یکی از قتل‌ها در دادسرای پارس آباد جریان دارد و پس از طی مراحل تحقیق و تکمیل پرونده برای رسیدگی به این شعبه ارجاع خواهد شد.

وی به علت برگزاری محاکمه پرونده قتل آتنا پیش از تکمیل تحقیقات برای دو اعتراف دیگر متهم اشاره کرد و افزود: طبق قانون، در مواردی که پرونده جهت صدور رأی تکمیل شده باشد قاضی Judge می‌تواند نسبت به اتهام تکمیل شده رأی صادر کند و درخصوص سایر موارد، پرونده رابرای ادامه رسیدگی مفتوح بگذارد.

قاتل را در محل قتل اعدام execution کنید

پدر آتنا نیز بعد از پایان جلسه درباره درخواستش از دادگاه گفت: «از دادگاه اعدام و قصاص قاتل The Murderer دخترم را خواستیم. همچنین درخواست کردم دستی که دخترم را با آن خفه کرده قطع شود و حکم در محلی که دخترم کشته شده اجرا شود.

او ادامه داد: یک هفته قبل، روز دادگاه به ما اعلام شده بود و من برای حضور در این جلسه ساعت سه صبح با 15 نفر از اعضای خانواده و اقوامم از پارس آباد به اردبیل آمده‌ایم تا بتوانیم در این جلسه شرکت کنیم.

متهم ابراز پشیمانی نکرد

شجاعی، وکیل خانواده مقتول نیز  گفت: باتوجه به اتفاقاتی که در پرونده رخ داده طبیعی بود که متهم انکار کند.او در دادگاه منکر تجاوز Rape و قتل عمد بود اما قتل را قبول دارد. این درحالی است که نظریه پزشکی قانونی در مورد علت مرگ خفگی اعلام شده که با اظهارات متهم در مورد غیر عمدی بودن این جنایت Crime منافات دارد. متهم در دادگاه ابراز پشیمانی نکرد و آخرین دفاع او در رابطه با اتهام قتل عمد، تجاوز به عنف و سرقت Stealing طلا و جواهر صورت گرفت.

محاکمه عامل قتل «آتنا» دختربچه 7 ساله پارس آبادی صبح دیروز پشت درهای بسته دادگاه کیفری استان اردبیل برگزار شد. والدین آتنا و مادربزرگش که رخت سیاه بر تن داشتند در آغاز جلسه خواستار مجازات اعدام برای قاتل فرزندشان شدند. این درحالی بود که دادگاه به لحاظ طرح مسائل مربوط به منافی عفت قاتل، غیرعلنی جریان یافت.

ناپدید شدن دخترک

آتنا روز 28 خرداد برای رسیدن به پدرش که در حاشیه پیاده روی خیابان، بساط فروش پوشاک گسترده بود از خانه بیرون رفت و هنگام عصر خانواده‌اش متوجه غیبت ناگهانی‌اش شدند و برای یافتن او جست‌و‌جو در شهر را خانه به خانه آغاز کردند.پلیس روز بعد به چند نفر درباره گم شدن آتنا ظنین شد و مأموران اسماعیل رنگرز را که در چند قدمی بساط پدر آتنا مغازه داشت به خاطر سوءظن در ربودن دختربچه بازداشت کردند.این مرد طی بیست روز منکر ربودن آتنا شد تا اینکه روز نوزدهم تیر همسر اسماعیل پیدا شدن جسد آتنا را در پارکینگ متعلق به شوهرش خبر داد و مأموران با ورود به پارکینگ، جسد دختربچه را در میان یک بشکه پلاستیکی یافتند که رویش با شن و ماسه پوشیده شده بود.این مرد جنایتکار که بیش از دو هفته در جریان بازجویی‌های شبانه روزی کارآگاهان سکوت اختیار کرده بود سرانجام حدود ساعت 2 بامداد آخرین شب بازجویی با شنیدن خبر کشف جسد آتنا در پارکینگ گفت: «قتل را قبول می‌کنم. من این دختربچه را به خلوتگاه کشاندم و خفه‌اش کردم. ابتدا جسد آتنا را در پشت پرده پستوی مغازه‌ام پنهان کردم و بعد شبانه آن را با ماشینم به پارکینگ خانه‌ام بردم و در آن بشکه پلاستیکی انداختم. روی جسد هم ماسه ریختم.»

جنگ روانی قاتل حیله گر

وکیل خانواده آتنا اصلانی گفت: «قاتل حیله گر در دادگاه یک جنگ روانی را آغاز کرده و به گمان خود سعی داشت با انکار جنایت از چنگال قانون Law فرار Escape کند اما باور ما این است که امروز در پایان جلسه محاکمه قضات دادگاه با توجه به اعترافات گذشته در جریان بازجویی و مدارک موجود او را به مرگ محکوم خواهند کرد.ضمن اینکه طبق قانون انکار در مرحله دادرسی بعد از اقرار در مراحل تحقیق قابل قبول داوران نخواهد بود در حالی که این مرد جانی چه در اداره آگاهی و چه در بازپرسی علاوه بر اعتراف به ربودن و قتل آتنا به 2 قتل دیگر هم اعتراف کرده که مدارک به حد کافی علیه وی وجود دارد.

وکیل خانواده قربانی جنایت ادامه داد: دو نوع مجازات از طرف داوران دادگاه برای متهم به قتل محتمل است. یا از لحاظ قتل آتنا محکوم به قصاص شود یا به خاطر اعمال وحشیانه‌ای که در مورد ربودن و تعرض نسبت به آتنا انجام داده مجازات اعدام برای او در نظر گرفته شود. اگر محکومیت متهم اعدام به دلیل تعرض به عنف برای او تعیین شود دیگر نیازی به پرداخت دیه از طرف خانواده آتنا برای به دار کشیدن قاتل نیست و حکم اعدام قطعی و بدون دیه خواهد بود. ولی در صورت محکومیت قاتل به دلیل کشتن Killing «آتنا» باید نصف دیه برای اجرای حکم قصاص پرداخت شود و ما حاضریم برای اعدام هر چه سریع‌تر قاتل مبلغ دیه را پرداخت کنیم.

به هرحال تقاضا داریم روند رسیدگی بسرعت طی شود تا تسکینی بر آلام خانواده آتنا و مردم اردبیل وکشور باشد.حال آنکه هزاران نفر از خانواده‌های پارس آباد و به‌طور کلی مردم اردبیل اعلام آمادگی کرده‌اند حاضر هستند با پرداخت دیه هر چه زودتر قاتل، پای چوبه اعدام برود.

صبح دیروز هم جمعی از خانواده‌ها در مقابل ساختمان دادگستری تجمع کرده بودند تا آمادگی خود را برای پرداخت مبلغ نصف دیه اعلام کنند.

سرعت در محاکمه

ناصر عتباتی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل نیز دیروز با اشاره به جلسه محاکمه متهم به قتل آتنا گفت: جلسه محاکمه ساعت 10 صبح در دادگاه کیفری یک استان با حضور اولیای دم و وکلای طرفین آغاز شد و به لحاظ طرح پاره‌ای از مسائل در پرونده، این دادگاه تصمیم گرفت محاکمه را به‌صورت غیرعلنی و بدون حضور تماشاگران برگزار کند.

دادستان اردبیل گفت: طبق اعلام دادگاه کیفری یک در سریع‌ترین زمان ممکن و با دقت فراوان حکم صادر خواهد شد.ضمن اینکه براساس اعلام قاضی پرونده یک هفته دیگر حکم صادر خواهد شد.

اگردنیا را ببخشند حاضربه گذشت نیستیم

در پایان جلسه محاکمه هنگامی والدین آتنا از دادگاه بیرون آمدند خبرنگاران آنها و وکیل‌شان را دوره کردند و به پرسش از آنها پرداختند.بهنام اصلانی پدر آتنا بار دیگر تأکید کرد: بنده تأکید می‌کنم که قاتل باید در ملأ عام به دار آویخته شود و حتی مایل بودم او را سنگسار کنند. می‌خواستم دستی را که به کودکم تعدی کرده قطع کنند.مادر آتنا هم گفت: اگر دنیا را به من ببخشند حاضر به گذشت از قاتل دخترم نیستم. من روز را لحظه شماری می‌کنم که طناب دار را به گردن قاتل بیندازم.وی گفت: قتل دختر خردسالم حادثه Incident تلخ و فراموش نشدنی برای من و خانواده‌ام و حتی مردم پارس آباد است. من باید در مراسم اعدام قاتل جان دادنش را تماشا کنم.پدر آتنا نیزاز خانواده‌هایی که فرزند کوچک دارند خواست درمراقبت ازفرزندانشان، بویژه دختربچه‌ها به دقت مراقبت کنند.وی درخصوص شایعات درباره دریافت حمایت‌های نقدی از برخی اشخاص گفت: چنین موضوعی صحت ندارد و تاکنون ریالی از کسی نگرفته‌ام.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی رکنا را از دست ندهید:

فاتل آتنا اصلانی اعدام شد + اولین فیلم و عکس / لحظه به لحظه اعدام در ملاعام

اقدام وحشیانه با فاطمه 5 ساله در فریمان همانند آتنا اصلانی + عکس

زن ماساژور که قصد شراکت با بازیگر طنز داشت در دام شیطانی افتاد و ...

من زشت بودم ، خواهرم زیبا / داعشی ها با ما چه کردند ؟ + فیلم

شهادت بازیگر فیلم اخراجی ها در سوریه + عکس

پدر آتنا اصلانی برای اولین بار خندید! + عکس

فیلم کتک کاری یک زن با دوست دختر شوهرش در یکی از خیابان های تهران

تفریح دختر و پسر جوان ، به مرگ فجیع پدر خانواده ای ختم شد

پسر اهوازی خودش را دار زد

این زن حق رانندگی نداشت و حالا باید مجازات شود + عکس

بلایی که بر سر زن و مرد بی خانمان در مغازه های متروکه اتوبان بعثت آمد

ازدواج مجدد و عجیب بهاره رهنما + عکس

قاضی معروف پرونده‌های قتل، وکیل حمید صفت شد + عکس

ماجرای کشته‌شدن "مار دست‌ و پا دار" در جهرم! + عکس

اعدام در ملأ عام برای قاتل آتنا اصلانی + عکس

شکار 2 دختر شهرستانی با تاکسی تهران + عکس

محکومیت استاد دانشگاه به خاطر فریب دختر دانشجو در تهران + عکس

متین از من خواست تا مادرش را ببینم وقتی به خانه همسایه رفتم او تنها بود و ...

اعتراف شیطان به بلایی که سر دختر 14 ساله و 2 زن جوان آورد + عکس

اولین گفت و گو با قاتل وحشی در تهران + عکس

دختری که پدرش را کشت و با اره تکه تکه کرد

پدر پارس آبادی قاتل فرزندش را بخشیدند

جنگ روانی قاتل «آتنا» در دادگاه + عکس

کدخبر: 298736 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟