فرشته سفیدپوش دفتر زندگی را ورق زد و رفت+عکس

به گزارش گروه زندگی رکنا، شامگاه دوشنبه 20 شهریور ماه امسال یکی از پزشکان عمومی به خاطر ایست قلبی و تنفسی به بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج منتقل شد و اقدامات پزشکی برای این پزشک جوان اغاز شد.
دو روز تلاش تیم های تخصصی پزشکان امام سجاد (ع) در بخش مراقبت های ویژه ادامه داشت تا سطح هوشیاری فرخنده حسینی بیشتر در وضعیت کما بیشتر شود اما عصر پنج شنبه 23 شهریور ماه پزشکان مرگ مغزی فرخنده حسینی را اعلام کردند.
خانواده این دختر 28 ساله با اطلاع از این خبر تلخ با صحبت پزشکان تصمیم گرفتند تا اعضای بدن دخترشان به بیماران نیازمند اهداء شود.
دکتر عباسی، مسئول واحد پیوند و هماهنگ کننده اهداء عضو دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: فرخنده حسینی یکی از پزشکان عمومی بیمارستان امام سجاد (ع) بود و مادرش نیز در این بیمارستان در قسمت پرستاری کار می کردند و پدرش نیز کارمند بازنشسته سازمان مدیریت بودند.
وی افزود: فرخنده حسینی شامگاه دوشنبه دچار ایست قلبی و تنفسی شد و شامگاه پنج شنبه با توجه به مرگ مغزی وی و صحبت هایی که با خانواده اش صورت گرفت تصمیم به اهدا عضو وی گرفته شد.
عباسی ادامه داد: این دختر جوان یک برادر کوچکتر از خود داشت و اخرین وداع اعضای خانواده اش با او شامگاه پنج شنبه صورت گرفت .کلیه های فرخنده حسینی به یک مرد 36 ساله اهل بروجن شهرکرد و یک خانم 32 ساله بوشهری که در صف بیماران انتظار اهدا عضو بودند پیوند زده شد که این عمل پیونده در بیمارستان ابن سینا شیراز که مرکز پیوند جنوب کشور است صورت گرفت.

مهندس حسینی عموی فرخنده به رکنا گفت: برادرزاده ام یک دختر باهوش بود که با رتبه زیر 250 کنکور وارد دانشگاه شد و پس پایان درس و گذراندن طرح پزشکی در بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج فعالیت می کرد.
وی افزود: دوشنبه شب بود که برادرم با من تماس گرفت و از ماجرای ایست قلبی فرخنده خبر داد که به سرعت خودم را به بیمارستان رساندم و شنیدم که او پس از پایان کار همراه پدرش به خانه رفته و با رفتن به طبقه پایین خانه که در آنجا استراحت می کرد قرار بود خیلی زود به طبقه بالا برود تا میوه بخورد اما هر چه پدر و مادرش منتظر او می مانند خبری از فرخنده نمی شود تا اینکه پس از 45 دقیقه وقتی برادرم به سراغ فرخنده می رود با پیکر نیمه جان دخترش روبرو می شود.
خیلی زود تیم های اورژانس در محل حاضر شده و پس از احیاء ، فرخنده را به بیمارستان منتقل کردند که در بیمارستان متوجه شدیم برادرزاده ام ایست قلبی کرده و پس از چند روز دچار مرگ مغزی شد.
عموی فرخنده حسینی گفت: وقتی این خبر را شنیدیم همراه پدر و مادر فرخنده تصمیم گرفتیم تا با رضایت به اهداء اعضای بدن فرخنده، خانواده هایی را که در انتظار نجات فرزندشان هستند را حمایت کنیم که شامگاه پنج شنبه پدر و مادر فرخنده رضایت به این اقدام انسان دوستانه دادند.
وی ادامه داد: اخرین بار همراه برادر ، پدر و مادر فرخنده به بیمارستان رفتیم ، لحظات سختی بود چون دیگر نمی توانستیم دختر خونگرم و خوش روی خانواده را ببینیم ، پس از آخرین وداع ، فرخنده به اتاق عمل رفت  و به دو بیمار در صف انتظار جان دوباره بخشید. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 306143 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟