اخراج بابک از دادگاه! + عکس

غلامرضا مهدوی، وکیل شرکت ملی نفت در گفت‌وگو با همشهری با اشاره با جزئیات این دادگاه و موضوعی که باعث اخراج زنجانی از دادگاه شده است، گفت: قاضی مقیسه ریاست شعبه 28دادگاه انقلاب تشخیص داده بود که به‌علت ادعاهای حمید فلاح هروی و مهدی شمس (متهمان ردیف دوم و سوم) در جلسات پیشین دادگاه، بابک زنجانی متهم ردیف اول هم در دادگاه حضور داشته باشد.

وی با بیان اینکه با این حضور به نوعی مواجهه بین متهمان هم صورت گرفته است، گفت:

قرار بود نقش آقای شمس درخصوص فروش نفت و پول آن و نقش آقای فلاح درخصوص خریداری بانک FIIB و واگذاری آن به بانک ملت مطرح شود که به وسیله آن ابهامات هم برطرف شود. مهدوی در پاسخ به این سؤال که چه موضوعی باعث اخراج بابک زنجانی از دادگاه شد؟ هم گفت: در ادامه جلسه دادگاه از سوی آقای بابک زنجانی مطالبی مطرح شد که واقعیت نداشت و ما هم این مسئله را به ریاست دادگاه گفتیم که ادعای زنجانی کذب است.

وی افزود: تأکید ما این بود که پولی واریز نشده است و کارشناسان بانک مرکزی، دادستانی وزارت اطلاعات با بررسی‌های صورت گرفته اعلام کرده‌اند LC‌های ادعایی جعلی بوده و حتی از یک دلار هم خبری نبوده است. وکیل شرکت ملی نفت در ادامه در پاسخ به این سؤال همشهری که «آقای کوهپایه‌زاده وکیل بابک زنجانی اعلام کرده که همدستان زنجانی حاضرند پول‌های شرکت نفت را واریزکنند، آیا می‌توان به این ادعا‌ها اعتماد کرد؟» هم گفت: وکیل آقای زنجانی بارها این ادعا را کرده است اما ما می‌گوییم برای اینکه شما صدق نیت خود را ثابت کنید، در ابتدا 100میلیون دلار از بدهی خود را به شرکت نفت پرداخت کنید.

دی‌ماه سال 93غلامحسین محسنی‌اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضا از صدور قرارمجرمیت برای 3متهم پرونده خبر داده بود. بعد از آن معلوم شد مهدی شمس و حمید فلاح هروی همدستان بابک زنجانی هستند.این دو پیش از این در اسفند 94همراه بابک زنجانی بعد از 26جلسه رسیدگی دادگاه به اعدام execution محکوم شده بودند و بهمن سال گذشته حکم اعدام‌شان توسط دیوان عالی کشور نقض شد.

سیزدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات همدستان بابک زنجانی هم‌ماه گذشته در حالی به پایان رسیده بود که قاضی مقیسه ریاست دادگاه، متهم ردیف سوم پرونده را عامل اصلی کلاهبرداری‌های بابک زنجانی دانسته بود.

آغاز مشاجره

مشاجره میان غلامرضا مهدوی وکیل شرکت نفت و بابک زنجانی از آنجا آغاز شد که نجفی نماینده دادستان در واکنش به اظهارات زنجانی درخصوص واریز مبالغ بخشی از بدهی‌اش به شرکت نفت گفت: مطلبی که آقای زنجانی روی آن مانور می‌دهد بحث اعتبار است که ادعای قابل‌قبولی نیست. او می‌گوید: شما مطابق قرارداد باید وجوه را به‌حساب نفت می‌ریختید و این ادعا که وجوه را در بانک واریز کردید تملق و ساختگی است.

زنجانی هم در پاسخ او گفته است: «من این پول‌ها را ریخته‌ام چندبار باید بریزم؟ اسنادی که ارائه می‌دهید و می‌گویید ما پول‌ها را نریختیم جعلی است». بعد از این گفت و شنود غلامرضا مهدوی وکیل شرکت نفت هم در پاسخ به اظهارات زنجانی خطاب به ریاست دادگاه گفت: آقای قاضی اگر ده‌ها جلسه هم بگذارید از آقای زنجانی یک کلمه حقیقت نخواهید شنید. او می‌گوید: همکاران به مالزی رفتند و سابقه‌ها را بررسی کردند، ادعاها دروغ بوده است. پس از صحبت‌های وکیل شرکت نفت و در پی درگیری لفظی بابک زنجانی با وی به دستور قاضی، بابک زنجانی ازدادگاه اخراج شد.

واکنش وکیل زنجانی به اخراج

رسول کوهپایه‌زاده وکیل مدافع بابک زنجانی هم در واکنش به اخراج موکلش از دادگاه گفته است: از این موضوع که موکلم به دادگاه رفته، اطلاع نداشتم و فکر می‌کنم که وی هم تا قبل از دادگاه مطلع نبوده که قرار است در دادگاه حاضر شود. وی افزود: به محض اینکه متوجه شدم خودم را به دادگاه انقلاب رساندم ولی متأسفانه به‌رغم درخواستم اجازه ورود به من در جلسه دادگاه داده نشد.

او می‌گوید: اخبار منتشره حاکی از این بود که بین موکلم و وکیل شرکت نفت مشاجره‌ای صورت گرفته که نهایتا دستور اخراج موکلم صادر شده است.

وکیل زنجانی در تبیین چرایی مطرح شدن موضوع دفاعیات بابک زنجانی در دادگاه هم گفت: موکلم تا امروز نزدیک به 3سال و 9‌ماه است که در بازداشت به سر می‌برد و شرکت نفت و وکلایش این امکانات را دارند که صحبت‌های خود را مطرح کنند و اگر به موکلم اجازه داده می‌شد که صحبت‌هایش گفته شود و با تذکر، رئیس دادگاه خواستار این می‌شد که نظم جلسه رعایت شود، بسیار مناسب‌تر بود.دور جدید رسیدگی به اتهامات همدستان زنجانی از 17تیرماه آغاز شده بود و تا دیروز 14جلسه از آن به اتمام رسیده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 307485 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟