ایام نوروز سال 91 بود که آقا کاویار طبق روال همیشه قصر بادی مخصوص بازی کودکان را در مکانی مستقر در جنب بازارچه‌ای در یکی از شهرستان‌های حومه شهر ایلام مهیای بازی بچه‌ها می‌کند.
ظهر بود و بابت همین مشتری‌های او هم زیاد نبود. در صف متقاضیان حضور در قصر بادی یاد شده تنها دو متقاضی وجود داشت. هیما و هیوا، خواهر و برادری بودند که در آن روز تنها مشتری‌های «کاویار –الف» حساب می‌شدند.
هوا به دلیل وزش بادهای غبارآلود چندان برای قبول مشتری مناسب نبود اما نیاز معیشتی برای آقا کاویار و فرصت کمیابی که والدین چند شغله این کودکان در روزهای تعطیل سال برای گردش عزیزان خود پیدا کرده بودند، دلایلی شد تا در شرایطی که اوضاع جوی چندان هم مساعد نبود هیمای 10 ساله و هیوای 6 ساله وارد این شهر شادی یا همان قصر بادی شوند.شهری کوچک و بادی که شامل تعدادی سازه بادی ترکیبی منجمله سرسره 5 متری داشت.
هنوز از صدای شور و نشاط کودکان یاد شده دقیقه‌ای نمی‌گذشت که با وزش باد شدید قصر بازی به یک باره از جایگاه خود بلند شده و بعد از حرکتی به مسافت 150 متر به داخل قبرستان مجاور پرتاب می‌شود.
در این واقعه پیش‌بینی نشده کودکان بعد از سقوط Fall از ارتفاع به شدت مصدوم شده و و علی‌رغم تلاش خانواده و پیگیری‌های آقاکاویار در اعزام سریع آمبولانس به محل حادثه Incident هیوا که از ناحیه صورت و کمر مصدومیت مهمی پیدا کرده و تا به امروز هم تحت درمان قرار دارد، همبازی و خواهر خودش هیما را به دلیل ضربه مغزی از دست می‌دهد.
در ادامه به دنبال طرح شکایت از سوی اولیاءدم با بررسی وضعیت موجود و طبق اظهارات مطلعین و مجاورین مشخص می‌شود طناب‌های به کار رفته در قصر بادی از بندهای استاندار غیرمعمول بوده است. طناب‌هایی که می‌بایست با ضخامت معین و از جنس نایلون فشرده بودند.
طبق نظر کارشناسان در صورت وزش باد شدید احتمال پارگی تسمه‌های پلاستیکی فقط در دو نقطه وجود دارد؛ یکی در محل اتصال به میخ‌های کوبیده شده بر روی زمین و دیگری قلاب‌های اتصال بر روی بدنه قصر بادی که انجام عملیات‌های تخصصی بر روی آثار به جا مانده این حقیقت تلخ را بیان کرد که پارگی طناب‌ها از سرعت بالای باد نبوده و آن چه در این واقعه مسبب اصلی به شمار می‌آید و نوع پارگی‌ طناب‌ها که برشی مستقیم و نه رشته‌ای و گسیخته دارند هم تایید می‌کند کیفیت طناب در حد و اندازه مستقر کردن این وسیله بازی نبوده است.
طبق حکم قاضی Judge رسیدگی کننده به این پرونده این هموطن ایلامی که با نیت امرار معاش خانواده و شاید با تصور صرفه‌جویی در هزینه‌ها نسبت به راه‌اندازی این قصر بازی و به کارگرفتن طناب‌های نامتعارف نموده است، با عنوان قضایی «عدم نظارت بر رعایت مقررات ایمنی کار و عدم توجه به موازین فنی» به پرداخت نصف دیه مرد مسلمان در حق شاکی محکوم می‌شود.
به دلیل ایراد صدمه غیرعمدی ستاددیه اگر چه مبلغ محکومٌ‌به را تا به امروز از یک میلیارد و 50 میلیون ریال به رقمی معادل 40 میلیون تومان کاهش داده است اما این مرد 36 ساله بابت ناتوانی در پرداخت الباقی از اسفند سال گذشته که روانه زندان Prison شده تا به امروز در حبس حضور دارد.
گفتنی است این میزان محکومیت سوای دیه ناشی از جراحتی است که پسربچه 10 ساله این ماجرا به دنبال تقصیر 75 درصدی صاحب قصر بازی متحمل شده است. اتفاقی که به استناد مواد 448، 593، 633 و 709 قانون Law مجازات اسلامی از جنبه خصوصی حکم مقصر اصلی این ماجرای تلخ را با لحاظ نوع شکستگی، خراش‌های جلدی، میزان کبودی و دیگر آسیب‌دیدگی‌های وارد شده به دیه‌ای 100 میلیون تومانی محکوم نموده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

سارا از 7 سالگی و ناخواسته مادر شد! / زندگی تلخ دختر کرمانی

عجیب‌ترین نوزادان دوقلویی که تاکنون دیده‌اید + فیلم و عکس

قتل عروس 100 روزه در اتاق خواب

راز تلخ خودکشی دختری با چشمان آبی

نقشه شیطانی سهیلا برای مرد تاجر

ماجرای لعن و نفرین یک زن خراسانی در شبکه های اجتماعی

دزدی که هرکاری دلش خواست با جسد یک مرده کرد + فیلم

گفت و گو با قاضی پرونده قتل فاطمه 5 ساله در فریمان / قاتل به قید وثیقه آزاد شده بود! + عکس

واژگون شدن خودروی لوکس در 3 ثانیه! + فیلم

این زن همسر پنهانی ۲ رییس جمهور بود! + عکس

سهیلا و پسر خاله اش را در اتاق خواب غافلگیر کردم

شوهرم را با رزیتا هنگام همخوابی در اتاق خواب دیدم / او شب عروسی مان هیزی کرده بود و ...

عکس داماد و عروسش که قربانی اسیدپاشی اصفهان بود / نصف صورت مرضیه سوخته بود

تازه داماد در کرج اعدام شد / عروس با مقتول قبل از ازدواج ارتباط شیطانی داشت

وقتی پدرم زندان بود دوستش به سراغم آمد و به من تجاوز کرد / این مرد در تهران دستگیر شد

زن برادرم با اردلان دوست شوهرش ارتباط داشت / 4 صبح در حالی که خواب بودندبه سراغشان رفتم + عکس

محکومیت مردی که به دختر بد حجاب در بیابان های تهران تجاوز کرد

بلایی که زن جوان بر سر نامزدش آورد + فیلم

کدخبر: 307983 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟