به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، سرهنگ سید محسن تقی زاده رییس پلیس Police آبادان با توجه به افزایش پرونده های سرقت Stealing خانه در روزهای پایانی تعطیلات تابستانی دستور داد تا تیمی از ماموران برای د ستگیری عاملان این سرقت ها وارد عمل شوند.
ماموران در تحقیقات ابتدایی پی بردند که دزدان خانه هایی را هدف سرقت هایشان قرار می دهند که اهالی آن به سفرهای طولانی رفته اند.
بدین ترتیب ماموران با حضور در محل های سرقت در برابر چند دروبین مداربسته قرار گرفتند و همین کافی بود تا در بررسی فیلم های ضبط شده تصویر 2 سارق جوان را شناسایی کنند.
ماموران با اقدامات فنی و پلیسی خیلی زود موفق شدند مخفیگاه این 2 دزد The Thief تازه کار را ردزنی کنند و سحرگاه روز دوشنبه 27 شهریور ماه امسال در عملیاتی غافلگیرانه 2 سارق جوان دستگیر شدند و در بازرسی از مخفیگاه دزدان وسایل سرقتی زیادی به دست آمد.
متهمان در نخستین تحقیقات پلیسی به سرقتهای زیادی اعتراف کردند و علت سرقت هایشان را اعتیاد و بی پولی مطرح کردند.
یکی از دزدان در اعترافاتش گفت: ما اهل یکی از طایفه های بزرگ هستیم که اکثر نقاط شهر یکی از بستگانمان زندگی می کند به همین خاطر وقتی از سوی آنها با خبر می شدیم که همسایه هایشان به سفر رفته اند برای سرقت دست به کار می شدیم.
وی افزود: پس از شناسایی خانه ها سوار بر خودروی وانت پیکان وارد عمل می شدیم و در زمان سحرگاهی که هوا رو به روشن شدن بود با شاه کلیدی که داشتیم وارد خانه ها می شدیم و دست به سرقت می زدیم.
سارق جوان گفت: تازه کار بودیم و قبل از سرقت با دقت خانه ای که هدف سرقت داده بودیم بررسی می کردیم که دوربین مداربسته نداشته باشد و نمی دانیم چطور شناسایی شدیم.
این اعترافات در حالی بود که وقتی ماموران فیلم دوربین مداربسته یکی از خانه های مورد سرقت قرار گرفته را پیش روی دزدان قرار دادند شوکه شدند.
بنا به این گزارش، متهمان پس از بازسازی صحنه های سرقت با دستور مقام قضایی روان زندان Prison شدند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

علی رنجکش

 

کدخبر: 308145 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟