صدور حکم متهمان پرونده «بنیتا»/ پاسخ به اعتراض پدر و مادر دختر 8 ماهه

محسن افتخاری گفت: پس از صدور حکم قصاص و مجازات‌های تکمیلی برای متهم ردیف اول قتل دخترک 8 ماهه، دادگاه کیفری متهمان ردیف دوم و سوم پرونده را نیز به حبس و شلاق محکوم کرد.

دادگاه همچنین برای متهمان ردیف دوم و سوم مجازات‌های تکمیلی صادر کرده است.بنیتا 2 ماه پیش همراه با خودرو پدرش ربوده شد که پس از 6 شبانه روزپلیس Police پیکر بی جان دختر 8 ماهه را رها شده در خودرو کشف کرد.در جریان رسیدگی به پرونده، والدین بنیتا برای متهمان ردیف اول و دوم پرونده تقاضای قصاص کرده بودند که پس از تکمیل تحقیقات دادسرا، برای متهم ردیف دوم منع پیگرد از قتل Murder صادر شد که در جریان برگزاری دادگاه، والدین بنیتا به این حکم اعتراض کردند.جعفر کوشا وکیل خانواده قربانی پرونده اظهارداشت: اعتراض خانواده بنیتا به قوت خود باقی است و پیگیری پس از اطلاع کامل از رأی متهمان انجام می‌شود.
خانواده بنیتا قرار منع تعقیب متهم ردیف دوم را امضا کرده‌اند
درهمین حال رئیس کل دادگستری استان تهران نیز گفت: بنا بر گزارشی که به من داده‌اند قرار منع تعقیب برای متهم ردیف دوم در خصوص قتل به خانواده بنیتا ابلاغ شده و آنها نیز قرار صادره را امضا کرده و نسبت به آن اعتراضی نداشته‌اند.

غلامحسین اسماعیلی در خصوص اظهارات خانواده بنیتا مبنی بر عدم ابلاغ منع تعقیب متهم ردیف دوم پرونده در موضوع قتل گفت: آنچه که در دادگاه رسیدگی شد، بر مبنای کیفرخواست صادره از دادسرا بود.

وی افزود: تکلیف دادگاه رسیدگی در چارچوب کیفرخواست است و دادسرا هم در کیفرخواست تنظیمی برای متهم ردیف دوم مشارکت در قتل کودک را عنوان نکرده بود.

رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه دادگاه نسبت به‌چارچوب کیفرخواست اقدام به صدور رأی کرده است، گفت:‌ بنا بر گزارشی که به من داده‌اند قرار منع تعقیب برای متهم ردیف دوم در خصوص قتل به خانواده بنیتا ابلاغ شده و آنها نیز قرار صادره را امضا کرده و نسبت به آن اعتراضی نداشته‌اند، اما در خصوص اینکه آیا فرآیند رسیدگی بدرستی انجام شده است یا نه، قانون Law تکلیف را روشن کرده که چگونه می‌توانند این موضوع را پیگیری کنند.

وکلای اولیای دم هم از مسیر قانونی بخوبی آگاه هستند و به طور قطع اگر این موضوع را از چارچوب قانون پیگیری کنند مراجع ذی صلاح پاسخگو خواهند بود.وی در پاسخ به این سؤال که چه زمانی حکم قاتل The Murderer بنیتا اجرا می‌شود، گفت: فعلاً حکمی که دادگاه کیفری یک صادر کرده قابل اعتراض به دیوان عالی کشور است. حکم صادره در فرآیند ابلاغ است واگر به مفاد این حکم از ناحیه طرفین پرونده چه شاکی، چه متشاکی اعتراضی شود پرونده به دیوان عالی کشور ارسال می‌شود و پس از صدور رأی قطعی در دیوان عالی حکم جهت اجرا، به اجرای احکام می‌رود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

میثم 2 سال مرا تسخیر خودش کرده بود درحالی که با دوست صمیمی ام ازدواج کرده بود!

تخم‌مرغ فروش قاتل شد / شاهرخ هوادار فوتبال را در چاه اتوبان ستاری انداخت + عکس

74 ضربه شلاق برای عامل به دار آویختن یک سگ

عکس دردسرساز پادشاه سابق عربستان با موجود فضایی!

صحنه های زشت از کتک زدن دانش آموزان توسط یک معلم + فیلم

پیامک 6 میلیاردی راز قتل عام خانوادگی در خیابان یخچال تهران را برملا کرد

ارتباط پنهانی مدیر عامل شرکت با کارمند زن راز بدهی 10 میلیارد تومانی برای همسرش را لو داد

اقدام شیطانی و وحشیانه با دختر دانش آموز / یک پسر و دختر دستگیر شدند

زنم طوری بیرون می رفت که چشم های ناپاک را دنبال خودش می کشید!

چگونگی تکه تکه شدن عروس و داماد تهرانی بازسازی شد + عکس

بهانه عجیب مادر سنگدل برای کشتن دختر 15 ماهه اش + تصاویر

گربه فراری تهرانپارس دستگیر شد

ایستگاه آخر پرونده قتل وحشیانه دختر دانشجو در جنگل + عکس

اسماعیل رها شاعر پیشکسوت درگذشت + عکس

دردسر عروس خوش لباس برای دانش آموزان یک مدرسه + عکس

نقشه شرم آور پرستوی 25 ساله برای پیرمرد پولدار تهرانی + عکس

دختر زشت با چاقو پسر جوان را آزار داد+ عکس

پشت پرده عجیب ورود لباس‌های مشکی با نماد شیطان‌پرستی به بازار +عکس

اعتراف تکان دهنده رباینده کودکان کرج

 

کدخبر: 309263 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟