7000 نفر تلفات جاده ای در5 ماه

به گزارش رکنا، مراسم آغاز نخستین دوره آموزشی ایمنی ترافیک کشور شامگاه دوشنبه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا و مسئولان استانی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار و از کتاب این دور رونمایی و تفاهم نامه بین ناشر و دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز امضا شد.
سردار تقی مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در این مراسم با تاکید بر اینکه هر سال در جهان ۵۵ میلیون نفر در اثر تصادفات جاده ای کشته و مجروح می ‌شوند، گفت: باید شعار بهداشت جهانی در بازه زمانی عملی شود تا شاهد کاهش میزان تصادفات جاده ای و خسارات ناشی از آن باشیم.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی سپس به ارائه آماری از وضعیت کشته های تصادفات جاده ای کشورمان پرداخت و گفت: در سال گذشته روزانه ۴۵ نفر در تصادفات رانندگی در جاده های کشور جان خود را از دست می دهند که این آمار بالایی است و باید کاهش یابد.
وی با بیان اینکه بیشتر افرادی که در اثر تصادف های رانندگی جان خود را از دست می‌ دهند زیر ۴۰ سال سن دارند، گفت: ۵۰.۴ درصد فوت ها در کشور بر اثر تصادفات رانندگی است.

مهری با اشاره به اینکه در سال ۹۴ روزانه ۸۵۰ نفر بر اثر تصادفات رانندگی مجروح شدند، ادامه داد: ۲۷ هزار نفر در سال ۸۴ بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست ‌دادند که این رقم در سال ۹۴ به ۱۶ هزار نفر رسید و شاهد کاهش ۱۱ هزار نفری بودیم.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی سپس با تاکید بر اینکه باید موضوع پیشگیری از وقوع تصادفات و ارتقای ایمنی در برنامه توسعه ششم مورد توجه باشد، گفت: افزایش ایمنی جاده، فرهنگ ترافیک و ارتقای ایمنی خودرو می تواند باعث ارتقای ایمنی شود.


کشته شدن روزانه ۲ نفر در جاده های آذربایجان شرقی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از کشته شدن روزانه دو نفر در جاده های آذربایجان شرقی بر اثر حوادث رانندگی خبر داد و گفت: باید نگاه علمی به این میزان کشته های تصادفات داشت که دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز به دنبال همین موضوع است.
محمدحسین صومی با تاکید بر اینکه اولین علت کشته شدن افراد در گروه‌ سنی ۱۵ تا ۲۹ سال حوادث رانندگی است، ادامه داد: نزدیک ۳ هزار و ۴۰۰ نفر روزانه در اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست می ‌دهند.
وی با بیان اینکه حوادث ترافیکی و رانندگی یکی از مشکلات اساسی در بهداشت عمومی است، ادامه داد: وظیفه سنگینی بر دوش نظام سلامت است و باید در زمینه حوادث رانندگی و ارتقای ایمنی و فرهنگ ترافیکی آموزش های لازم ارائه شود.
صومی سپس با تاکید بر اینکه باید تمام دستگاه ها و نهادهای مرتبط با این حوزه دست به کار شوند، گفت: تحقق آرمان‌ های ملی کاهش بار تصادفات و آسیب ‌های ناشی از آن به مشارکت تمامی نهادها وابسته است و تربیت نیروی انسانی و آموزش دیده یکی از همین کارهایی است که باید انجام شود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 


اخبار زیر را از دست ندهید:

کارمند عصبانی پس از حمله وحشیانه به دو رییس، خودکشی کرد

به شوهرم گفتم که با دوستش ارتباط پنهانی دارم / رسول می خواست با هوویم هم ارتباط شوم داشته باشد

16 ساعت کار در روز برای دختر فراری با آرایش غلیظ / شب ها به خانه فرهاد می رفتم

شگردهای ویژه مرد برای پنهان نگه داشتن ارتباط پنهانی با یکی از همکاران زنش

درخواست عجیب مرد در اینترنت برای جلوگیری از طلاق همسرش+عکس

حمله دزدان دریای به کشتی های ایرانی + فیلم

 

هدیه تهرانی و مریلا زارعی برای نخستین بار همبازی می‌شوند +عکس

بازیگر زن ایرانی در آخرین جلسه کلاس آموزش موتورسواری +عکس

تیپ لاکچرى محمدرضا گلزار رو به روی رستورانش در خیابان جردن تهران +عکس

 

کدخبر: 227306 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟