هک 4 هزار مودم وای فای و ADSL در اصفهان

سردار عبد الرضا آقاخانی اظهار داشت: موضوع هک و نفوذ به سیستم های رایانه ای و شبکه ای امروزه به عنوان یک چالش و مشکل اساسی در فضای مجازی محسوب می شود که به شدت کاربران را تهدید می کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر یکی از شایع ترین جرم Crime هک و نفوذ در زمینه، هک مودم های وای فای و ADSL است، گفت: باید اذعان کرد شرکت هایی که این نوع مودم ها را به فروش می رسانند معمولاً تنظیمات امنیتی را بر روی آنها اعمال نمی کنند، بسیاری از کسانی که اقدام به خرید آنها می کنند هم اطلاع چندانی در این زمینه ندارند و به همین دلیل مورد هجوم هکرها قرار می گیرند که حداقل آسیب این هکرها نیز استفاده از پهنای باند اینترنت قربانیان است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف بررگترین پرونده هک و نفوذ در سطح استان خبر داد و گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس به سیستم مودم ADSLآنان نفوذ کرده است، موضوع در دستور کار ویژه کارشناسان پلیس Police فتای این فرماندهی قرار گرفت که در نهایت با کارهای علمی دقیق فرد مذکور شناسایی و در منزلش دستگیر شد.

این مقام مسئول بیان داشت: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد این هکر که تنها 19 سال داشته، توانسته در مدت دو ماه به مودم وای فای و ADSL،چهار هزار شهروند نفوذ کرده و به صورت رایگان از پهنای باند اینترنت آنان استفاده کند.

وی با بیان اینکه چنین پرونده ای در نوع خود بی نظیر و بی سابقه بوده ، پایین آمدن سن هکرها را نگران کننده عنوان کرد و آن را نتیجه افزایش ضریب نفوذ اینترنت، توسعه ابزارها و دانش استفاده از فضای مجازی ، وجود نرم افزارهای هک و نفوذ در سطح بازار و همه گیر شدن گوشی ها و تبلت های هوشمند و گسترش این ابزار در بین کودکان و نوجوانان دانست.

سردار آقاخانی به شهروندان توصیه کرد: به صورت مرتب هزینه های اینترنتی خود را کنترل کنند و اگر با افزایش هزینه بدون استفاده از پهنای باند و یا با زودتر تمام شدن ظرفیت باندی که خریداری کردند، مواجه شدند سریعاً موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

وی امکان نفوذ، سرقت Stealing اطلاعات و شنود اطلاعات دارندگان این نوع مودم ها توسط هکرها را متذکر شد و بیان داشت: توصیه ما این است که رمز تنظیمات ورودی مودم ها را تغییر داده و از رمز های مطمئن و غیر قابل حدس زدن استفاده کنند و با این کارها از نفوذ سودجویان به مودم خود جلوگیری کنند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خاتمه گفت: پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همه روزه با شماره تلفن 2184355 آماده ارائه هرگونه راهنمایی و مشاوره و پاسخگویی به سوالات، ابهامات و مشکلات فنی شهروندان در حوزه جرایم سایبری است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 237859 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟