کاهش 189 نفری تلفات سوانح جاده ای در 5 ماهه نخست امسال

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار "مهری" در همایش ملی طلایه داران فرهنگ ترافیک اظهار داشت: با همکاری و هماهنگی خوب دستگاه های اجرایی کشور به ویژه آموزش و پرورش توانستیم با سازماندهی همیاران پلیس، فرهنگ ترافیک کشور را ارتقاء دهیم .

وی به نقش تأثیرگذار آموزش و پرورش طی سال های اخیر در این اقدام مهم اشاره کرد و گفت: آغاز برنامه های فرهنگی پلیس راهور با این همایش صورت پذیرفت؛ارتقاء فرهنگ ترافیک در بین دانش آموزان از          برنامه های این پلیس در سال جاری به شمار می آید.

رئیس پلیس راهور ناجا به حضور 10 میلیون همیار پلیس، بیش از 5 هزار بازرس نامحسوس و 15 هزار راهوران محله در سطح کشور اشاره کرد و گفت: با سازماندهی و برنامه ریزی اقدامات فرهنگی و کنترلی توانستیم با گذشت 11 سال ( از سال 1384 الی 1395 ) با اجرای طرح های ترافیکی، کشته های سوانح رانندگی را از 27 هزار نفر به 16 هزار نفر کاهش دهیم که این در سایه همکاری مطلوب دستگاه های ذیربط و مشارکت مردم با پلیس با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی محقق شده است.

سردار مهری خاطر نشان کرد: در 5 ماه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته شاهد کاهش 189 نفری تلفات در سوانح جاده ای هستیم که این امر بیانگر کاهش 3 درصدی تلفات است.

این مقام ارشد پلیس رهور ناجا گفت: طی این مدت، 72 درصد کشته ها در جاده‌ها و 28 درصد افراد در سوانح درون شهری جان خود را از دست داده‌اند؛ عواملی مانند سرعت و سبقت غیرمجاز، خستگی و خواب‌آلودگی و سفر بدون برنامه باعث تصادفات شده است.

وی بر ضرورت ارتقاء فرهنگ ترافیک و کاهش کشته ها تأکید کرد و گفت: همه با هم برای امنیت و آرامش با اقدام جهادی و شور حسینی در راستای ارتقاء فرهنگ ترافیک و کاهش تصادفات جاده ای و نیز تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی کاهش حداقلی سوانح گام برداریم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش 8 درصدی تردد خودروها در فصل تابستان، گفت: باید برای ارتقاء فرهنگ ترافیک تلاش بیشتری انجام شود، در صورتی که رفتار رانندگان نسبت به گذشته تغییرنکند، سوانح رانندگی و تلفات ناشی از آن کاهش پیدا نمی کند.

گفتنی است، همایش ملی طلایه داران فرهنگ ترافیک با حضور سردار "اشتری" فرمانده ناجا، "کفاش" معاون پرورش وزیر آموزش وپرورش، سردار "مهری"رئیس پلیس راهور و جمع کثیری از دانش آموزان مناطق مختلف استان تهران در سالن وزنه برداری ورزشگاه آزادی برگزار شد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

اخبار زیر را از دست ندهید:

این مرد را می شناسید ؟ / او از سایت دیوار به سراغ شما می آید +عکس

قتل سریالی 19 روستایی در کمتر از 12 ساعت / این جوان قمارباز بود + عکس

وقتی به خانه آمدم و کار وقیحانه برادرم با مادر را دیدم و خون جلو چشمانم را گرفت + عکس

مسعود به التماس هایم توجه نکرد و ... / وقتی ارتباط مادرم با یکی از همکارانش را فهمیدم، دنیا روی سرم خراب شد

فریبرز وقتی فهمید خواهر ناتنی اش هستم به اتاقم آمد و اذیت و آزارم کرد

تفریحات بازیگر زن ایرانی در کنار آبشار نیاگارا ! +عکس

بازیگر مشهور ایرانی: هنوز ماشین ندارم و سوار تاکسی می‌شوم و با مردم حرف می‌زنم! +عکس

بازیگر زن مشهور ایرانی در دفتر سازمان ملل متحد+عکس

 

کدخبر: 225949 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟