مومنی: ارتقاء شاخص‌های امنیتی پایتخت بیش از دیگر شهرها است

به گزارش رکنا ؛  سردار اسکندر مومنی در مراسم صبحگاه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و تسلیت فرارسیدن محرم الحرام با اشاره به ارتقا شاخص‌های امنیتی در پایتخت اظهار داشت: در حالیکه در سطح کشور شاهد کاهش جرایم و افزایش کشفیات هستیم این ارتقا شاخصه‌های امنیتی در تهران بیش از دیگر شهرها است.

وی با اشاره به اهمیت تهران به عنوان پایتخت گفت: تلاش در جهت تامین نظم و امنیت در تهران تنها مختص این شهر بلکه در سراسر کشور اثرگذار است.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه طرح‌های اجرایی در شهر تهران می‌تواند به عنوان الگویی در سایر نقاط کشور باشد، افزود: این حساسیت‌ها باعث می‌شود که تامین امنیت در تهران، دشوارتر از دیگر نقاط کشور باشد، چرا که روزی نیست که تحول، اقدام و رویداد جدیدی در شهر تهران رخ ندهد.

مومنی اضافه کرد: جمعیت و اهمیت شهر تهران باعث شده تا 30 درصد از جرایم کشور در این شهر رخ دهد و این مسئولیت ما را دو چندان می‌کند.

وی همچنین با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا، سرقت، موادمخدر، کاهش تصادفات و ارتقا امنیت اخلاقی و اجتماعی، 6 اولویت اصلی نیروی انتظامی در سال جاری است، از آمار کشفیات کالای قاچاق در شهر تهران تقدیر کرد و افزود: با توجه به اینکه شهر تهران به عنوان محل توزیع کالا به سراسر کشور یکی از مقاصد کالاهای قاچاق است لازم است تا با اقدامات اطلاعاتی در جهت برخورد با باندهای اصلی قاچاق کالا حرکت کنیم.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به آمار 15 تا 20 میلیارد دلاری سالانه قاچاق کالا در کشور، از افزایش 34 درصدی کشفیات کالای قاچاق در سال جاری خبر داد و با تاکید بر نقش سوء قاچاق کالا بر اقتصاد و اشتغال کشور، خواستار رفع خلاءهای قانونی و راه در روهای قاچاقچیان شد.

وی در پایان با تاکید بر ضرورت امر آموزش، از تلاش‌های پرسنل و فرماندهان انتظامی شهر تهران تقدیر و تشکر کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 225951 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟