افتتاح مرکز رشد تخصصی دانش مبارزه با مواد مخدر برای اولین بار در کشور

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار "مسعود زاهدیان" در افتتاحیه مرکز رشد تخصصی مبارزه با مواد مخدر در دانشگاه خوارزمی اظهار داشت: رویکرد پلیس نه تنها در بحث مبارزه با مواد مخدر بلکه در همه بخش هایی که نیاز به تحقیق و بررسی دارند، دانش محور است.

وی افزود: مرکز رشد تخصصی یکی از ابزارهای رشد اقتصادی است که به منظور حمایت از کارآفرینان تحصیلکرده، تأسیس و با ارائه امکانات و تسهیلات عمومی، زمینه راه اندازی و پاگرفتن شرکت های جدید را فراهم می کند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا ادامه داد: امروزه استفاده از مراکز رشد به عنوان یکی از ابزارهای پذیرفته شده برای تبدیل خلاقیت ها و دستاوردهای علمی و تحقیقاتی قابل ارائه به بازار و توسعه کارآفرینی محسوب می شود.

سردار زاهدیان کمک به جذب بیشتر کارآموزان و فارغ التحصیلان دانشگاهی در بازار کار و ایجاد اشتغال، نوسازی ، انتقال فناوری و استفاده از اکتشافات جدید علمی و افزایش بازدهی نیروی کار بالقوه را از اهداف این مراکز برشمرد.

این مقام انتظامی ادامه داد : اولین مرکز رشد دانشگاهی در کشور، استفاده تجاری از دانش فنی و حقوق مالکیت معنوی تأسیس و امکانات دانشگاهی مانند آزمایشگاه، کارگاه و کتابخانه را فراهم می کند.

وی در پایان تشویق بیشتر کارآموزان و فارغ التحصیلان دانشگاهی جهت پژوهش های کاربردی در مبارزه با مواد مخدر و ایجاد واحدهای صنایع کوچک و متوسط جهت تجاری نمودن پژوهش های انجام شده در این حوزه، نوسازی ،انتقال فناوری و استفاده از اکتشافات جدید دانش علمی مبارزه با مواد مخدر و استفاده از سرمایه عظیم نخبگان را از اهداف تأسیس مرکز رشد تخصصی دانش مبارزه با مواد مخدر در کشور دانست.

 

گفتنی است،در ابتدای این مراسم دکتر محمد علی سبحان الهی رئیس دانشگاه خوارزمی ضمن تشکر از سردار زاهدیان گفت : در این مقطع خاص که جهان با مشکلات خاص مواد مخدر رو برو است اساس افتتاح این مرکز خدمت به جامعه و جذب شرکت های دانش بنیان در راستای ماموریت های پلیس مبارزه با مواد مخدر است.

 

کدخبر: 225953 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟