استمرار نظم در محلات با حضور 70 هزار نگهبان محله

به گزارش خبرنگاران؛ سردار محمد شرفی رییس پلیس پیشگیری ناجا در همایش نگهبانان محله که امروز (دوشنبه) در چهارمین روز از گرامیداشت هفته ناجا در ستاد مرکزی ناجا برگزار شد، اظهار داشت: پلیس، آموزش همگانی، اعتماد عمومی و امنیت پایدار به عنوان شعار چهارمین روز از هفته ناجا انتخاب شده است.

وی گفت: نگهبانان محله معتمدان و چشمان بیدار محلات هستند که با تعاملات عاطفی و منطبق بر قانون در تمام گذرگاه ها نظم را حاکم می کنند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا بیان داشت: حضور 70 هزار نگهبان محله علاوه بر نوعی اشتغال زایی، به استمرار قانون و پذیرش آن از سوی افراد جامعه کمک می کند.

سردار شرفی تصریح کرد: پیش بینی می کنیم با وجود نگهبانان محله، پدیده هایی مانند معتادان، سرقت سارقان و بزهکاری کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه محلات نا امن در سرایت رفتارهای خشن موثر هستند، افزود: بنابراین نظام انتظامی برای تحقق امنیت روانی، تامین بخشی از آن را به دست مردم، تحت عنوان نگهبانان محله سپرده تا قانون فراگیر شده و از بروز ناسازگاری های رفتاری، رفتارهای پرخطر و بی نظمی در همان گام های اولیه جلوگیری شود.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: نگهبانان محله با نظارت بر رفت و آمد و وقایع محله، محله را به سمت ماموریت های نظام انتظامی سوق می دهند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 225956 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟