تربیت بیش از 1300 کارآگاه و کمک کارآگاه در کشور

به گزارش رکنا، سردار «محمدرضا مقیمی» گفت: یکی از ارزشهایی که در استراتژی پلیس آگاهی وجود دارد، شایسته سالاری و حرفه ای گرایی است.

وی پلیس آگاهی را ، قدیمی ترین پلیس ایران عنوان کرد و افزود: نیروی انسانی مهمترین سرمایه برای این پلیس است و بر همین اساس باید در جهت توانمند سازی کارکنان تلاش شود.

سردار مقیمی با تاکید بر اینکه آزمون های کارآگاهی بسیار سخت است تا جایی که فقط تعداد انگشت شماری موفق به کسب نمره 90 به بالا می شوند، گفت: پرونده هایی که به اداره پلیس آگاهی و به خصوص دوایر جنایی ارجاع داده می شود از حساسیت بسیار بالایی برخوردارند بنابراین افرادی که رسیدگی به این پرونده ها را در دستور کار خود قرار می دهند باید از هوش بالایی برخوردار باشند.

وی اظهار داشت: رتبه کارآگاهان از یک تا پنج و حداقل مدرک تحصیلی رتبه یک، کارشناسی ارشد است؛ همچنین کارآگاهان در این رتبه باید به یک زبان تخصصی همانند زبان انگلیسی تسلط کامل داشته باشد. اما دارندگان رتبه های چهارم و پنجم، می توانند با مدر ک تحصیلی دیپلم کار خود را آغاز کنند.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به اینکه در دوره اول 13 دوره آزمون برگزار شد، افزود: در این دوره بالغ بر یک هزار و 300 کارآگاه و کمک کارآگاه تربیت و به پلیس های آگاهی سراسر کشور منتقل شده اند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: پلیس آگاهی در گذشته بیشتر کشفیات خود را براساس تجربیات انجام می‌داد اما امروز می‌توانیم ادعا کنیم یکی از پلیس‌هایی هستیم که در کشف علمی و اطلاعاتی توفیقات بالایی داشته‌ایم.

در ادامه این همایش، دکتر «بیابانی» رئیس مرکز تحقیقات پلیس آگاهی ناجا ضمن خیر مقدم به کارآگاهان، منشور اخلاقی کارآگاهی را قرائت کرد. در پایان این همایش ضمن اهداء لوح تقدیر به دو تن از خانواده شهدا «مصطفی یوسفی» و «ایوب جعفری» توسط جانشین فرمانده انتظامی ناجا از کلیپ کارآگاهان و از احکام کارآگاهی رونمایی شد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

حمله سگ هار به کودک 7ساله گلستانی

کار زشت نوعرس با داماد در ماه عسل

سوسن پرده از آزار و اذیت های رییس پولدارش با خود و نسترن برداشت

مرد میانسال مزاحم دختر خاله اش را در ملاعام کشت

قربانی 6 ساله تیراندازی مدرسه ابتدایی جان باخت

ممنوع التصویری نگار میرسعید مجری شبکه یک که فقط زمان حضور در تلویزیون چادری بود +عکس

بازیگر ایرانی درکنار اسطوره سرشناس بازیگری سینمای هالیوود! + عکس

تیپ بازیگر زن ایرانی در خیابان های تورنتوی کانادا +عکس

 

کدخبر: 225964 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟