ادبیات تکریم و تشویق، جایگزین تنبیه و تهدید در مدارس شود

به گزارش رکنا، منتظرالمهدی در آیین افتتاح طرح نظام مراقبت نظام اجتماعی از دانش‌آموزان طرح «نماد» که در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، با بیان اینکه آسیب‌ها متعدد و متنوع هستند، اظهار کرد: تنها راه برون‌رفت این آسیب‌ها برداشتن چندین گام اساسی که مهم‌ترین آنها پیش‌گیری است.

وی افزود: در سطح دانش‌آموزی پیشگیری رشدمدار باید مورد توجه قرار بگیرد. اولین ایستگاه پیشگیری، خانواده و ایستگاه‌های بعدی خانواده و مدرسه، مجامع آموزشی، دینی و سپس محله‌ها هستند. این ائتلاف ملی در حوزه دانش‌آموزی قابل ستایش است.

معاون امور اجتماعی نیروی انتظامی با بیان اینکه ادبیاتی که باید در مدارس در این خصوص به کار گرفته شود، باید ادبیات ترغیب، تکریم و تشویق به جای تهدید، تکذیب و تنبیه باشد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی، آسیب‌های حوزه فضای مجازی است. در حوزه مجازی، فاصله‌ها حذف می‌شود و دسترسی به همه آسیب‌های دنیا امکان‌پذیر است.

مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش نیز در این مراسم با بیان اینکه ائتلاف مقدسی شکل گرفته و امیدها را برای انجام فعالیت‌های خوبی در زمینه مراقبت‌های اجتماعی زنده کردهاست، اظهار کرد: در این نظام وزارت آموزش و پرورش، قوه قضاییه، سازمان برنامه و بودجه، وزارت رفاه، کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان امام، وزارت بهداشت، ناجا، بهزیستی، وزارت کشور و ستاد مبارزه با موادمخدر گردهم آمدند و یک ائتلاف در سطح ملی شکل گرفته است.

وی افزود: هدف این سند یکپارچه‌سازی ظرفیت‌های موجود و گسترش همکاری‌هاست. سه محور شناسایی، آموزش و مداخله در این سند وجود دارد و گام‌های خوبی برداشتهشده تا افراد بههنگام شناسایی شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش با بیان این‌که درس‌های سواد رسانه‌ای، مدیریت خانواده و سبک زندگی به دروس متوسطه اضافه شدهاست و آموزش معلمان و والدین از سوی انجمن‌های اولیا و مربیان را شاهد بوده‌ایم، اظهار کرد: ستادی تشکیل شده تا بخش‌های مختلف آموزش و پرورش برای برنامه‌های پیشگیرانه اقدام کنند. کمیته اجتماعی این سند نیز شکل گرفته و سند ائتلاف از سوی اغلب دستگاه‌ها به استان‌ها تسری پیدا کردهاست.

مظهری نماینده بنیاد برکت نیز با بیان این‌که جلسات متعدد و مکرری با گروه‌های فنی داشتیم تا بتوانیم نرم‌افزار مربوطه را آماده کنیم، اظهار کرد: این نرم‌افزار با آخرین استانداردهای ملی مطابق است و آماده هستیم تا همزمان با شروع اجرای پایلوت برنامه از نرم‌افزار استفاده کنیم.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 


اخبار زیر را از دست ندهید:

 

پروین و دخترش روی‌نیمکت پرسپولیس+عکس

چهره دختر 14 ساله با انفجار سیگار برقی سوخت + عکس

خانم پلیس کودک 3 ساله‌اش را به کشتن داد

مردان عرب در دام باند ازدواج موقت زنان در مشهد / این توریست ها را به خانه ای در خارج از شهر می بردند و ...

اعتراف جوانی که برای دو النگو، آدم کشت! + عکس قاتل در بازسازی

فیلم لحظه حمله 4 خرس سیاه به ماشین شاسی بلند در جاده + عکس

چهره متفاوت گلاره عباسی پس از رفتن به سالن زیبایی! +عکس

مهراوه شریفی نیا پس از 6 ماه با انتشار این عکس به اینستاگرام بازگشت! +عکس

چهره ستاره و لاله اسکندری در مراسم ختم پدرشان +عکس

 

کدخبر: 226123 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟