سوء استفاده از طریق دانلود فایل های مداحی /کلاهبرداری از طریق کمک به نیازمندان در ماه محرم

سرهنگ دوم علی نیک‌نفس ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری سالاری شهیدان حضرت اباعبدالله حسین (ع)تصریح‌کرد: حتما برای دانلود مداحی‌ها از سایت‌ها معتبر اقدام کنید و بعد از دانلود سیستم و حداقل فایل دریافت شده را ویروس‌کشی کنید.

وی افزود: به روز بودن آنتی‌ویروس در سیستم‌ها یک ضرورت است و بعد از هر دانلود اقدام به ویروس‌کشی کردن سیستم نیز ضروری است.

این مقام انتظامی در ادامه جمع‌آوری کمک برای نیازمندان را یکی دیگر از شگردهای کلاهبرداران سایبری معرفی کردو گفت: در ایام و مناسبت‌های مختلف شاهد انتشار پیام‌های این چنینی در شبکه‌های اجتماعی و حتی سایت‌های که به این منظور در فضای سایبر بارگذاری می‌ شوند، هستیم.

سرهنگ دوم نیک‌نفس در ادامه با اشاره به راه افتادن سایت‌ها و کانال‌های خاص به مناسبت محرم که ادعا دارند برای افراد بی‌بضاعت یا بیماران نیازمند کمک جمع می‌کنند، افزود: شهروندان مراقب باشند و برای کمک به افراد بی‌بضاعت یا بیماران نیازمند حتما از طریق سایت‌های مؤسسات معتبر اقدام کنند و به هیچ عنوان به پیام‌ها یا کانال‌های راه افتاده در شبکه‌های اجتماعی اطمینان نکنند.

وی در تشریح شگرد کلاهبرداران سایبری گفت: جمع‌آوری نذورات برای رساندن به دست افراد نیازمند یا حتی اماکن مذهبی از شگردهای این مجرمان است که تلاش دارند تا با بازی با باورهای و احساسات مذهبی مردم سوءاستفاده کنند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ثبت‌نام از زائران حرم حسینی برای اربعین را یکی از ترفندهای مجرمانه کلاه‌برداران سایبری خواند و گفت: در سال گذشته شاهد این امر بودیم که برخی با راه‌اندازی سایت و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی از علاقه‌مندان به زیارت حرم حسینی سوءاستفاده می‌کردند.

سرهنگ دوم نیک‌نفس ادامه داد: شهروندان حتما برای ثبت نام زیارت حرم سالار شهیدان از طریق سایت رسمی سازمان حج و زیارت اقدام کنند.

وی با بیان این‌که احتمالا شرکت‌ها و نهادهایی که در زمینه گردشگری فعالیت می‌کنند نیز برای اعزام زائر به اربعین حسینی اقدام می‌کنند، گفت: برای اینکه این نهادها دچار جرائم نشوند تأکید ما بر آن است که سایت‌های موازی و مشابه ایجاد نکنند، بلکه از طریق سامانه رسمی ثبت‌نام را انجام دهند.

سرهنگ نیک‌نفس ادامه داد: در سنوات گذشته اغلب افرادی که به‌طور غیررسمی اقدام به ثبت‌نام کرده بودند با مشکلات عدیده مواجه شدند یا مورد کلاه‌برداری قرار گرفته‌اند.

رئیس مرکز تشخیص‌و پیشگیری پلیس فتا گفت: زمانی که در سایت غیررسمی و غیر مجاز اقدام به ثبت‌نام می‌کنید طبیعی است فرآیند صحیح انجام سفر، دریافت ویزا و اقدامات مربوط به ساماندهی افراد اتفاق نمی‌افتد و مشکلات عدیده‌ای گریبان‌گیر فرد ثبت‌نام کننده می‌شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

حکم اعدام قاتل تبر بدست شیراز و همدستانش صادر شد+فیلم و عکس

پس از 5 سال آشنایی وقتی یک شب باپسر جوان خوابیدم فهمیدم او زن دارد

وقتی باردار بودم شوهرم را هنگام خوابیدن با خواهرم دیدم

صبحانه عجیب و چندش آور این مرد دنیا را شوکه کرد+تصاویر (14+)

مادر 16 ساله نوزادش را از پنجره بیرون انداخت +عکس

تصادف شاخ‌به‌شاخ هواپیما با عقاب +عکس

مهناز و گلزار در یک عکس یهویی! + عکس

مهراوه شریفی نیا پس از 6 ماه با انتشار این عکس به اینستاگرام بازگشتخوشگذرانی بازیگر زن معروف ایرانی در آمستردام هلند! + عکس

ارتباط عاشقانه خواننده و بازیگر زن با پسر فوتبالیست معروف! +عکس

کدخبر: 226227 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟