به گزارش رکنا، سردار دکتر علیرضا جزینی، رئیس دفتر جانشین فرماندهی معظم کل قوا در ناجا، در میزگرد علمی قتل Murder و مصرف شیشه که با همکاری دفتر تحقیقات کاربردی فاتب و دانشکده علوم و فنون نظامی برگزار شد، اظهارکرد: آسیب های ناشی از مصرف مواد مخدر Drugs در حوزه های امنیت، بهداشت، فرهنگ و اقتصاد غیر قابل انکار است.
رئیس دفتر جانشین فرماندهی معظم کل قوا در ناجا با اشاره به کشت حدود 7 هزار تن موادمخدر در کشور افغانستان، گفت: حدود 30 درصد از مواد کشت شده از ایران عبور می کند که از این مقدار بیش از 100 تن ترانزیت و 700 الی 800 تن کشف می شود.
وی با بیان اینکه در بحث مبارزه با موادمخدر، بخش های مختلفی چون پیشگیری، درمان، کاهش آسیب، مقابله و توانمندسازی قابل بحث و بررسی است، گفت: نیروی انتظامی صرفاً بحث مقابله را مورد توجه قرار داده بنابراین می بایست همسو با این امر، موارد دیگر را نیز به عنوان سرفصل فعالیت ها مورد اهمیت قرار دهد.
در ادامه این نشست، دکتر صرامی مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر ریاست جمهوری به تغییرات سریع اجتماعی اشاره کرد و گفت: طی یک دهه اخیر، این تغییرات مهم ترین عامل گرایش به مصرف موادمخدر در بین نوجوانان و جوانان بوده، همچنین این تغییرات سریع در فضای جامعه به ترتیب خانواده ها، مدارس، دانشگاه ها و در کل بدنه جامعه را آسیب پذیرتر کرده است.
وی خاطرنشان کرد: اعتیاد، قبح اجتماعی خود را از دست داده، به گونه ای که افراد در بخش های مختلف جامعه اقدام به مصرف علنی موادمخدر می کنند.
مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری بیان کرد: تغییر در باورهای اجتماعی از جمله موارد دیگری است که به رشد این آسیب اجتماعی دامن می زند به گونه ای که افراد تحت عناوین مختلف نظیر کاهش وزن، رشد اندام های خود و حتی بیدار ماندن های طولانی از مخدرهای صنعتی استفاده می کنند؛ اگر قرار است اصل پیشگیری مورد توجه قرار گیرد تغییر در باورهای جوانان و نوجوانان می بایست در اولویت باشد.
وی بیان کرد: سیر تحولات اجتماعی صورت پذیرفته افراد را تنوع طلب، کم تحرک، کنجکاو ، ماجراجو، لذت جو، نوگرا، ریسک پذیر و فاقد مهارت رشد داده که این عوامل باعث رشد و گسترش مصرف موادمخدر در بین قشر آسیب پذیر شده است.
صرامی، نبود ساختار مناسب اجتماعی را یکی دیگر از عوامل رشد سریع پدیده اعتیاد در جامعه عنوان کرد و گفت: وظیفه نهادهای اجتماعی، افزایش امید در قشر جوانان است اما عدم برنامه ریزی مناسب در این زمینه باعث ایجاد رخوت و ناامیدی در این گروه اجتماعی شده و ناخواسته افراد به سمت مواد مخدر گرایش پیدا می کنند.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 


اخبار زیر را از دست ندهید:

اصابت غافلگیرانه دو گلوله به جوان رهگذر/ پلیس:انگیزه شلیک مشخص نیست +عکس

مزاحم دوست دخترم من را نقص عضو کرد و شهلا برای همیشه تنهایم گذاشت

رانندگی مستانه جان مادربزرگ 88 ساله را گرفت +تصاویر

رفتارهای دختر باجناقم مرا از خود بیخود کرد

خوشگذرانی های دردسر ساز با دختر شیشه ای / پریسا را در وضعیت بدی در پاتوق پسران دیدم!

سلفی ساحلی آقای بازیگر همراه تمام اعضای خانواده اش +عکس

ترلان پروانه با رنگ موهای عجیب و کاملا متفاوت به اینستاگرام بازگشت +عکس

بازیگر زن معروف ایرانی در مسابقه تیم فوتسال هنرمندان +عکس

 

کدخبر: 228018 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟