رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا درباره سیستم‌های اداری که به شدت در تهدید بد‌افزارها مخرب و جاسوسی هستند، گفت: این تهدیدات در پی دانلود بی حد و حصر کارمند است که از هر سایتی هر‌گونه نرم‌افزار و فیلم و کلیپ را دانلود می‌کنند.

سرهنگ علی نیک‌نفس افزود: مدیران فنی در این ادارات باید همواره آنتی ویروس‌های سیستم‌های تحت نظارت را به روز و فعال کنند، ضمن آن‌ که استفاده از دیواره آتش برای این مراکز بسیار مهم و حیاتی است.

وی به مدیران فنی ادارات پیشنهاد کرد: برای جلوگیری از ورود بدافزارهای مخرب و جاسوسی به سیستم‌های اداری یکی از راهکارها محدود‌سازی دانلود کاربران است، این امر می‌تواند ورود بدافزارهای مخرب و جاسوسی را به سیستم‌های اداری محدودتر کند.

حتی محدودیت دسترسی به اینترنت می‌تواند برای کاربران اداری که نیازی به اینترنت ندارند سیستم‌های اداری را از حملات بدافزاری و جاسوسی ایمن کند.

سرهنگ نیک‌نفس با اشاره به حافظه‌های جانبی مورد استفاده کارکنان ادارات گفت: برخی از کارکنان اداری حافظه‌های جانبی مثل فلش مموری دارند که برای انتقال اطلاعات از آنها استفاده می‌کنند و این جابجایی اطلاعات که بخشی از آن از طریق سیستم‌های اداری صورت می‌گیرد می‌تواند با توجه به آلوده بودن فلش مموری آلوده شود.

بستن پورت‌های حافظه‌های جانبی نیز در سیستم‌های اداری می‌تواند مفید باشد یا حافظه‌های جانبی مشخص برای این پورت‌ها تعریف شود، تا سیستم‌های اداری از طریق حافظه‌های جانبی آلوده نشود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

باشگاه بازیگر معروف به صحنه قتل تبدیل شد+تصاویر

شوخی‌ هولناک پسرعمو با دخترعمو 2 خانواده را به هم ریخت

مردی که اجازه نداد دخترش را از غرق شدن نجات دهند !

ماجرای حکم تیر برای 6 بچه تهرانی که به مشهد فرار کرده بودند + عکس

اقدام زشت با پسر نوجوان در برابر دوربین خانه ویلایی + عکس

با پارسا ارتباط گناه آلود داشتم / برادرم می خواهد مرا بکشد

شباهت عجیب سحر قریشی و بازیگر 27 ساله برزیلی-آلمانی +عکس

بازیگر زن مشهور سریال پایتخت مادر شد! +عکس

بازیگر با سابقه سینما در جست‌وجوی کمی شیطنت! +عکس

رونمایی از چهره بازیگر نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی درسریال معمای شاه +عکس

 

کدخبر: 230032 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟