آماده باش پلیس خراسان رضوی برای تامین نظم و امنیت سه و نیم میلیون زائر

سرتیپ دوم پاسدار بهمن امیری مقدم در نشست خبری خود گفت:۱۷ هزارنفر نیروی کمکی در کنار تمام استعداد های نیرویی و توان عملیاتی پلیس Police برای اجرای این طرح گسترده به کار گرفته شده اند و۷۰۰نفر از این نیروها پلیس های افتخاری هستند. وی افزود:با پیش بینی های انجام شده بیش از سه میلیون و ۵۰۰هزار نفر زایر در ایام پایانی صفر به مشهد سفر خواهند کرد که از این تعداد ۴۰۰هزارنفر به صورت کاروان های پیاده ،۲۰۰هزار نفر از طریق ریلی و هوایی و الباقی با دیگر وسایل حمل و نقل عمومی خود را به بارگاه ملکوتی ثامن الحجج اقا علی ابن موسی الرضا (ع) خواهند رساند. سرتیپ دوم پاسدار بهمن امیری مقدم تاکید کرد مصمم هستیم تا در عزمی جدی و به پشتوانه همکاری های مردمی و تعامل هدفمند تمامی دستگاه ها و سازمان ها امنیت شایسته و بایسته ای را برای زایران و مجاوران دلسوخته روزهای پایانی صفر برقرار سازیم.

وی از مسوولان هیئت های مذهبی خواست افرادی را به عنوان همیار و مراقب تعیین کنند تا با خدمتگزاران خود در فرماندهی انتظامی خراسان رضوی همکاری لازم را داشته و در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را به پلیس ۱۱۰ گزارش دهند.

وی تاکید کرد هیچ گونه مجوزی برای تصویربرداری هوایی به وسیله هلی شات به جز صدا و سیما در این ایام برای فیلمبرداری از هیات های عزاداری در مشهد صادر نشده است.

وی همچنین گفت:هرگونه حمل و نقل عزاداران با وسایل حمل و نقل باری و وانت بارها ممنوع خواهد بود. رییس پلیس Police استان خراسان رضوی اظهار داشت:در ایام پایانی دهه صفر در محورهای سبزوار به مشهد،قوچان به مشهد و تربت حیدریه به مشهد تردد موتورسیکلت سواران ممنوع خواهد بود.

سردار بهمن امیری مقدم گفت:امیدواریم بتوانیم امنیت کامل و در خور شان پنج هزار هیات عزاداری را به نحو شایسته ای با پشتیبانی و حمایت مردمی و همکاری همه دستگاه ها و سازمان های مختلف برقرار سازیم تا پس از حماسه اربعین حسینی, حماسه بزرگ دیگری در پایتخت معنوی ایران رقم بخورد.

توصیه به رانندگان خودروهای سواری در بازگشت از سوگواری های پایان صفر از شهر مشهد:مدیریت زمان برگشت تا بار ترافیکی متراکم نشود . سوختگیری وسایل نقلیه را در شهر مشهد انجام بدهند تا در جایگاه سوختگیری خروجی شهر با تراکم مواجه نشویم.

در خصوص توزیع نذورات هم شهروندان در کنار مقرهای گشتی و استقراری پلیس Police این کار را انجام دهند و تا با توجه به نکات ایمنی و مراقبتی بازدارنده از وقوع حوادث Accidents ناگوار پیشگیری شود.  برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 231017 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟