مبارزه با مواد مخدر نیازمند نیروهای مردمی است

علی مویدی ‎در نخستین همایش ملی صیانت و گفتمان‌سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر Drugs و اقدام و عمل در سازمان های مردم نهادکه صبح امروز در سالن اجلاس سران کشورهای برگزار شد با اشاره به لزوم کاهش آسیب‌های اجتماعی با تقدیر از همراهی سمن‌ها در مبارزه و پیشگیری از اعتیاد اظهار داشت: با حضور پررنگ و موثر سمن‌ها حتما شاهد اقدامات جدی و اثرگذار در کاهش اعتیاد در آینده خواهیم بود.

وی ادامه داد: مردمی کردن این مبارزه نیازمند ایجاد زیرساختهای علمی و فنی است و بهره گیری از توانمندیهای مردرم نیازمند دانش تخصصی است.

مویدی گفت: گفتمان سازی قطعا به نتیجه نخواهد رسید و برای کاهش تقاضای موادمخدر و اجتماعی شدن این مبارزه در سطح کلان، زیرساخت ها ی لازم باید فراهم شود.

وی با اشاره به سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری گفت: بر اساس این سیاست ما موظف به کاهش ۲۵ درصدی اعتیاد تا پایان برنامه ششم هستیم که دستیابی به این هدف نیازمند برنامه ریزی در تمام حوزه ها از جمله کاهش تقاضا و کاهش عرضه است. این مهم قطعا بدون مشارکت مردم امکانپذیر نخواهد بود لذا تلاش خواهیم کرد با گفتمان سازی و بهره مندی از نظرات صاحبنظران، ضرورت های این حوزه را تببین کنیم.

مؤیدی اضافه کرد: خوشبختانه رویکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر رویکردی اجتماعی است و در سال‌های اخیر با اولویت قراردادن این بخش تلاش شده با استفاده از قابلیت های این حوزه، گام های موثری برداشته شود.

مویدی در ادامه به برگزاری سه جلسه مقام معظم رهبری با روسای قوا در حوزه مبارزه با آسیبهای اجتماعی، حساسیت در این حوزه را افزایش داده است.ما معتقدیم برای اثربخشی در این مبارزه، استفاده همه جانبه از توانمندی های ارزشمند مردم است و امروز ۲۰۰۰ سازمان مردم نهاد در حوزه مبارزه با اعتیاد در حال فعالیت هستند و این نشان قابلیت بالای این بخش است.

قائم مقام دبیرکل مبارزه با موادمخدر گفت: در آخرین جلسه ستاد با رییس جمهور ایشان نیز تاکید ویژه ای بر اجتماعی شدن این مبارزه داشتند و امیدواریم این همایش ملی بتواند راهی برای شکوفایی خلاقیت های این سازمان های مردم باز کند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 231612 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟