تشدید برخورد با آرایشگاه‌های غیرمجاز و قاچاق لوازم بهداشتی از امروز

سردار حسین ساجدی‌نیا در جلسه طرح ملی ساماندهی نظارت بر آرایشگاه‌های زنانه و لوازم آرایشی و بهداشتی با اشاره به آمادگی پلیس Police برای مبارزه با قاچاق Contraband کالا در این حوزه اظهار داشت: پلیس در پایتخت و سایر نقاط کشور آمادگی کامل دارد با هرگونه قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی برخورد کند و خوشبختانه تعاملات لازم نیز برای انجام این برخورد صورت گرفته است.

رئیس پلیس پایتخت افزود: همچنین نیروی انتظامی هر ساله به صورت مستقل با اجرای چندین مرحله طرح، آرایشگاه‌های زنانه را مورد پایش و نظارت قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه میزان تخلفات در آرایشگاه‌های دارای مجوز بسیار کمتر از آرایشگاه‌های فاقد مجوز است، افزود: متاسفانه عرضه محصولات آرایشی غیربهداشتی و انجام اقدامات پزشکی غیراستاندارد و بهداشتی در این حوزه از جمله موارد تخلف این آرایشگاه‌هاست.

ساجدی‌نیا افزود: متاسفانه به دلیل عدم ساماندهی این حوزه شاهدیم که پس از شناسایی این آرایشگاه‌های غیرمجاز و متخلف و به دنبال اعمال قانون Law آنها این آرایشگاه‌ها در نقطه دیگر از شهر یا کشور فعالیت غیرقانونی خود را از سر می‌گیرند.

رئیس پلیس تهران بزرگ با اشاره به مشکلات موجود در برخورد با کالاهای آرایشی و بهداشتی قاچاق گفت: با توجه به اندازه کوچک این کالاها امکان قاچاق آنها به صورت کوله‌بری وجود دارد و این مسئله برخورد با این کالاها را مشکل‌تر کرده است.

وی با اشاره به حساسیت برای برخورد با قاچاق این کالاها خاطرنشان کرد: در حال حاضر چندین انبار از محل دپوی این لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق و غیرمجاز شناسایی شده و با توجه به اینکه پیش از این در چندین مرحله با قاچاقچیان این حوزه برخورد کرده‌ایم، این برخورد از امروز با شدت بیشتری در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته ساجدی‌نیا پلیس امنیت، پلیس اماکن و پلیس آگاهی به صورت تخصصی موضوع را تحت پیگرد خود قرار داده‌اند.

رئیس پلیس تهران بزرگ در پایان این نشست و در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم در خصوص فعالیت برخی افراد در آرایشگاه‌های زنانه به منظور انجام خالکوبی و تتو اظهار داشت: موضوع تتو و خالکوبی از جمله مواردی است که شاهدیم به صورت غیربهداشتی و غیرمجاز در برخی آرایشگاه‌های زنانه انجام می‌شود که در صورت ارائه گزارش از سوی مراکز ذیربط از جمله وزارت بهداشت پلیس حتما با چنین مواردی برخورد خواهد کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 232911 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟