افزایش برخورد با سارقان در 2 ماه پایانی سال

سردار محمد رضا مقیمی  رئیس پلیس آگاهی ناجا گفت: برخی خودروهای ساخت داخل دارای ایمنی مناسب نیستند و مشاهده می کنیم که تغییر در یک قفل یا یک سیم تولیدی می تواند سرقت را کاهش دهد. گاهی این موارد اگر رعایت شود شاهد کاهش وقوع سرقت های خودرو خواهیم بود.

به گفته رئیس پلیس آگاهی ناجا، پلیس معایب و نقایص ایمنی خودروهای تولید داخل را به خودرو سازان اطلاع رسانی کرده و امیدواریم در حوزه امنیت خودروها کار خوبی انجام شود.

وی همچنین در جمع خبرنگاران در خصوص برخورد با دلالان بازار ارز نیز اظهارکرد: با تعامل و همکاری با بانک مرکزی افرادی که خارج از سیستم بانکی و صرافی ها اقدام به دلالی در حوزه ارز کنند، شناسایی می شوند.

مقیمی تاکید کرد: طرح عملیاتی روزانه پلیس آگاهی برای برخورد با دلالان ارز با اطلاعاتی که بانک مرکزی در اختیار ما قرار می دهد اجرا می شود. خوشبختانه در حوزه شناسایی و برخورد با دلالان کشفیات خوبی داشته ایم.

رئیس پلیس آگاهی در خصوص میزان سرقت طلا و ارز از خانه های مردم به میزان گفت: وقتی سرقتی از منزل رخ می دهد مالباخته ادعا می کند سارق از محل طلا و ارز خبر داشته است این در حالی است که وقتی سارق دستگیر می شود ادعا می کند هیچ اطلاعی از محل سرقت ها نداشته و بر اساس عادت دست به این سرقت زده است.

وی ادامه داد: عمده سرقت های منزل سرقت سکه، ‌ارز، ‌طلا، تابلو فرش های نفیس و تزئینات عتیقه است.

مقیمی با بیان اینکه هر زمان اختلاف قیمت ارز رخ می دهد شاهد خرید ارز از سوی هموطنان و نگهداری از آنها در خانه ها هستیم تاکید کرد: متاسفانه شهروندان خانه شان را تبدیل به شعبه بانک می کنند و مقادیر زیادی طلا و ارز در خانه نگهداری می کنند و این موضوع باعث می شود تا سارقان برای این سرقت ها وسوسه شوند. وقتی سارق ارز و طلا دستگیرمی شود به دلیل اینکه مال سرقت شده نقد است میزان کمتری از وجوه سرقتی کشف می شود.

وی به مردم پیشنهاد کرد: از صندوق امانات بانک برای نگهداری نقدینگی خود استفاده کنند و به بانک ها توصیه کرد با به وجود آوردن تسهیلات بیشتر مردم را برای نگهداشتن سند پول و طلاها در صندوق امانات تشویق کنند.

رئیس پلیس آگاهی با بیان اینکه پلیس برای دو ماه آخر سال برنامه ویژه ای دارد تا با سارقان برخورد کند تاکید کرد: هر چه به پایان سال و به ویژه اسفند ماه نزدیک می شویم فعالیت در مراکز تجاری و اقتصادی بیشتر شده و حجم نقدینگی نیز در بازار افزایش می یابد. پلیس به دنبال این است که مراکز تجاری را قانع کند تا در ماه های پایانی سال از نگهبان محله یا پلیس افتخاری استفاده کنند تا شاهد کاهش وقوع سرقت باشیم.

به گفته مقیمی در سال جاری میزان وقوع جرائم در کشور 4.5 درصد کاهش یافته است و در همین حال کشف به وقوع 2 درصد رشد نشان می دهد. خوشبختانه در دو حوزه جرائم و سرقت های خرد موفق عمل کرده ایم و شیب تند وقوع سرقت در سالهای گذشته را کاهش دادیم.

به گفته رئیس پلیس آگاهی تنها سرقت موتور سیکلت نسبت به سال قبل کاهش نداشته است و در حوزه قطعات خودرو آنگونه که می خواستیم شاهد کاهش وقوع نبودیمبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 235841 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟