آماده باش 300 هزار پلیس در طرح نوروزی ناجا

سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از لحظاتی قبل مهمان برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری است تا در خصوص عملکرد پلیس Police در سال 95 و همچنین آمادگی پلیس برای عملیات بزرگ نوروزی توضیحاتی ارائه کند.

سردار اشتری ابتدا در پاسخ به این سوال که قانونمندی در شعار امسال ناجا مورد توجه قرار گرفته است و در آستانه سفرهای نوروزی قرار داریم، گفت: همانطور که میدانید یکی از ماموریتهای پلیس در نوروز خودنمایی میکند که از 25 اسفند تا 15 فروردین مشغول خدمت رسانی به مردم هستند.

وی افزود: یک قرارگاه مرکزی برای ایام نوروز تدارک دیده ایم که از هفت قرارگاه فرعی تشکیل شده که یکی از این قرارگاه ها به موضوعات راهور بر میگردد.

اشتری ادامه داد: بیش از سیصد هزار نفر از ماموران پلیس در طرح نوروز وظیفه خدمت رسانی به مردم را برعهده دارند و امیدواریم تا با همکاری میان مردم و پلیس از نظر ایمنی در سطح خوبی قرار بگیریم.

فرمانده ناجا گفت: توصیه های زیادی به شهروندان داشته ایم که امید است به آن توجه شود. در اقصی نقاط کشور ماموران پاسخگوی نیاز مردم هستند و از چند طریق حضوری و الکترونیکی اماده دریافت مشکلات مردم هستیم.

اشتری درباره حوادث Accidents ترافیکی سال نود و پنج هم گفت: امسال بیش از یک میلیون و هشتصد هزار خودرو و حدود سیصد هزار موتور سیکلت نو شماره داریم.

وی افزود: در مجموع سی و یک میلیون خودرو و موتور مشغول تردد هستند که نوزده میلیون آن خودرو است. با توجه به این آمار و اضافه شدن ترددها خوشبختانه به لطف الهی تعداد جانباختگان حدود 523 نفر کاهش یافته است که ًحدودا 3.5 درصد می شود. به نظر من و کارشناسان حوزه این نتیجه، نتیجه خوبی است. البته ما به این موضوع قانع نیستیم؛ چون حتی یک فوتی در جاده ها هم زیاد است. چون رهبری گفته اند باید کمترین جراحت و جانباخته گان وجود داشته باشد.

فرمانده ناجا گفت: مردم در ایام تعطیلات و نوروز باید بیش از گذشته مراعات کنند و به توصیه پلیس توجه کنند. البته بدانید که تصادفات چندین عامل دارد که مهمترین آن عامل انسانی است.

اشتری در پاسخ به اینکه مردم انتظار دارند در مواجه با پلیس کرامتشان حفظ شود در این حوزه چه اقدامی شده است و آیا زیرمجموعه های خودتان را بررسی میکنید؟ گفت: بنای ما این است که با مردم بر اساس اخلاق و تکریم آنها برخورد کنیم.

وی افزود: برخورد اخلاقی در راس منشور فعالیت پلیس قرار گرفته است و امروز در اجرا ما برخورد اخلاق مدارانه داریم زیرا می دانیم که همه اقداماتمان باید در جهت افزایش امنیت و آرامش مردم باشد.

اشتری تصریح کرد: البته می دانیم در برخی موارد هم برخوردهایی رخ داده که درست نبوده است؛ اما شهروندان بدانند که این تعداد خیلی کم است و به چشم نمی آید. بدانید برخی ماموران در شرایط عادی خدمت نمیکنند یعنی در زیر گرما و در سرما به خدمت میپردازند.

فرمانده ناجا گفت: در حوزه رصد و پایش هم ما سامانه 197 را داریم که از سراسر کشور مردم عزیز می توانند تماس گرفته و گزارش های خود را ارایه کنند که امسال بیش از یک میلیون و صد هزار تماس گرفته شده است.

البته این تماس ها پیشنهاد و انتقاد و شکایت و تقدیر بوده است که دو درصد تقدیر و تشکر بیشتر شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 252463 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟