کاهش ۲ درصدی تلفات جاده‌ای در نوروز ۹۶/ کشف ۸۵ درصدی جرایم سایبری در سال ۹۵

سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین رئیسی تولیت آستان قدس رضوی، با تبریک حلول سال نو، گزارشی از اقدامات نیروی انتظامی ارایه کرد و اظهار داشت: طرح نوروزی ناجا از ۲۵ اسفندماه تا پایان ۱۴ فرودین ۹۴ با فعالیت و راه‌اندازی قرارگاه مرکزی امام علی (ع) آغاز شد و همزمان با این ایام، چون همیشه نیروهای پلیس Police در آماده باش هستند.
وی با اشاره به دیدار اخیر با مراجع تقلید ادامه داد: در سال ۹۵ علی‌رغم مشکلات، لطف خداوند متعال و عنایات مقام عظمای ولایت فرماندهی معزز کل قوا شامل حال ناجا شد و توانستیم کارنامه خوبی ارایه کنیم.
فرمانده ناجا بیان کرد: در سال گذشته در برخورد با سرقت، کالای قاچاق Contraband و غیره موفقیت‌های قابل توجهی بدست آوردیم و با عنایت به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی معزز کل قوا در سال جاری نیز مبارزه با قاچاق، سرقت Stealing و غیره از اولویت‌های مأموریتی ناجا خواهد بود و با جدیت در راستای تحقق آن اقدام خواهد شد.
عالی‌ترین مقام انتظامی کشور مطرح کرد: در سال ۹۵ میزان رضایت مندی مردم از عملکرد ناجا افزایش پیدا کرده و در سال جاری نیز همچنان ارایه خدمات مطلوب و اخلاق مداری توأم با تکریم مردم از محور فعالیت‌های نیروی انتظامی خواهد بود.
سردار اشتری مطرح کرد: در سال گذشته بیش از ۹۵ درصد سارقان مسلح دستگیر و همچنان برخورد مقتدرانه با مجرمان در دستور کار ناجا است.
وی عنوان کرد: در سال ۹۵ در موضوع مقابله با ورود و کشف کالای قاچاق، بیش از ۴۰ درصد افزایش کشفیات داشته ایم که با توجه به فرمایشات مقام عظمای ولایت در سال نو، برخورد با قاچاق به طور جدی دنبال خواهد شد.
فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به تلاش و اقدامات ناجا در راستای کاهش تصادفات مطرح کرد: در موضوع ترافیک علی‌رغم اینکه ۲ میلیون وسیله نقلیه در کشور اضافه شده، با تلاش همکاران در نوروز ۹۶ تا کنون ۲ درصد کاهش تلفات جاده‌ای داشته ایم.
وی با بیان اینکه ارتقاء فضای دینی و اسلامی در نیروی انتظامی محوری‌ترین برنامه‌ها است، خاطر نشان کرد: موضوع امنیت به عهده ناجاست و عمده مرزهای مشترک در کنترل مرزبانی نیروی انتظامی می‌باشد که الحمدلله وضعیت امنیتی در مرز‌ها خوب است.
عالی‌ترین مقام انتظامی کشور در ادامه با بیان اینکه جرایم در فضای مجازی رو به افزایش است، افزود: در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴، ۶۲ درصد افزایش جرایم سایبری اتفاق افتاده که خوشبختانه ۸۵۵ درصد آن توسطپلیس فتا ناجا منجر به کشف شده است، در عین حال نگرانی نسبت به افزایش فضاهای مجازی وجود دارد.
وی با اشاره به تلاش ناجا در برقراری نظم و امنیت در سراسر کشور ادامه داد: در استان خراسان رضوی، فرماندهی انتظامی و مرزبانی استان با علاقه و انگیزه مأموریت‌های محوله را انجام و دنبال می‌کنند.
گفتنی است در این دیدار، تولیت آستان قدس رضوی برای همکاری با نیروی انتظامی در راستای پیشبرد اهداف اعلام آمادگی کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 253452 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟