افزایش 100 درصدی کشف خودرو و کاهش قتل و جرایم دیگر در ایام نوروز

سردار مسعود منفرد در حاشیه جلسه قرارگاه نوروزی عمار اظهار داشت: در راستای اجرای تدابیر ابلاغی سردار فرماندهی ناجا پلیس Police آگاهی نیز همانند سایر رده های تخصصی پلیس در ایام نوروز جهت برقراری امنیت به صورت شبانه روزی تمام توان و تلاش همت خود را به کار بست.

وی با اشاره به آمار مقایسه ای در سراسر کشور از ابتدای طرح نوروزی که از 25 اسفند 95 شروع شد تا 9 فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل اظهار داشت: در راستای ماموریت های پلیس آگاهی در سایر جرایم از جمله سرقت Stealing های خرد، داخل خودرو، خودرو، منزل و ... ضمن کاهش چشمگیر وقوعات با افزایش کشفیات در این ایام شاهد بوده ایم.

سردار منفرد از کاهش بیش از 3 دهم درصد کاهش وقوعات در مجموع جرایم خبر داد و گفت: از شروع طرح نوروزی تا 9 فرودین نسبت به مدت مشابه سال قبل 3 و نیم درصد افزایش کشف سرقت از منزل را داشته ایم.

وی با اشاره به افزایش 2 درصدی وقوع سرقت های خرد در سراسر کشور افزود: در همین مدت نیز بیش از 6 درصد از این سرقت ها کشف شده است.

جانشین پلیس آگاهی ناجا همچنین از کاهش بیش از 9درصدی قتل Murder عمد در سراسر کشور در مدت اعلام شده خبر داد و گفت: طبق آمار در همین مدت نیز در خصوص جرایم جعل و کلاهبرداری بیش از 3 ونیم درصد کاهش وقوع را شاهد بوده ایم.

این مقام بلند پایه آگاهی از افزایش بیش از 100 درصدی کشف خودرو در ایام نوروز نیز خبر داد و گفت: در ایام فروردین 7درصد کاهش وقوع سرقت خودرو را داشته ایم.

همکاری رضایت بخش سازمان های مختلف با پلیس آگاهی

سردار منفرد در بخش بعدی سخنان خود ضمن قدردانی از زحمات فراوان کارکنان پلیس آگاهی در سراسر کشور به جهت برقراری امنیت مسافران نوروزی اظهار داشت: پلیس با به کارگیری امکانات و نیروها در طول شبانه روز همواره سعی کرده است که محیطی امن و آرام برای شهروندان در این ایام ایجاد کند.

وی همکاری سازمان های مختلف را با پلیس آگاهی مثمر ثمر عنوان کرد و گفت: در راستای ماموریت های پلیس آگاهی تعاملات سایر ارگانها در ارتقاء امنیت مردم تاثیر خوبی داشته است به طوریکه آنها همواره درچارچوب مقررات همکاریهای لازم را با نیروی انتظامی داشته اند.

جانشین قرارگاه نوروزی عمار پلیس آگاهی ناجا فعالیت استان ها را در این ایام بیش از روزهای عادی دانست و گفت: شاید نیروی انتظامی در سراسر کشور تنها سازمانی است که با قاطعیت پای کار است و جهت آسایش و امنیت مردم با تمام قوا همیشه در صحنه حضور دارد.

وی گفت: در ستاد پلیس آگاهی ناجا (قرار گاه فرعی نوروزی عمار) به صورت روزانه در طول ایام نوروز پرونده ها و اخبار در حوزه های مختلف همانند سرقت، جعل و کلاهبرداری، مبارزه با قاچاق Contraband کالا و ارز رصد، پیگیری و هدایت می شوند.

جانشین پلیس آگاهی ناجا با اشاره به تدابیر فرماندهی ناجا اظهار داشت: در تمام استانها مسئولان، معاونت ها، روسای پلیس تخصصی و جانشین آنها موظف هستند در طول این ایام ضمن بازدید از استانها در قرارگاههای نوروزی، اقدامات و فعالیت های ماموران را مورد ارزیابی قرار دهند.

این مقام بلند پایه آگاهی از تلاش مضاعف و بی دریغ ماموران به مسافران نوروزی قدردانی کرد و افزود: حضور در همه صحنه ها و پای کار بودن پلیس در تمامی ماموریتها از توفیقات ما در طول این مدت است که جای قدردانی دارد.

وی با اشاره به حضور چشم گیر گشت های محسوس و نامحسوس پلیس آگاهی در سراسر کشور، به ویژه در استانهای مهمانپذیر تصریح کرد: واحدهای گشتی پلیس آگاهی در سراسر کشور به طور میانگین 800 خودرو و حدود 280 موتور سیکلت روزانه براساس شرح وظایف خود به صورت محسوس و نامحسوس انجام وظیفه می کنند.

تسهیل رسیدگی به پرونده سرقت از مسافران به استانهای سراسر کشور

جانشین پلیس آگاهی ناجا در ادامه با اشاره به دستورالعمل تسهیل رسیدگی به پرونده سرقت از مسافران به استانهای سراسر کشور اظهار داشت: به جهت اهمیت این موضوع در راستای جلوگیری از سرگردانی مسافران و ایجاد بسترهای لازم، مالباختگان پس از تشکیل پرونده در محل وقوع سرقت می توانند ادامه خدمات انتظامی و قضائی خود را از استان محل سکونت خود پیگیری کنند.

سردار منفرد با بیان اینکه پلیس موظف به تشکیل پرونده مسافران مالباخته نوروزی است، تصریح کرد: ارجاع پرونده به محل سکونت مالباخته حداکثر ظرف 24 ساعت توسط ماموران به ادارات مبارزه با سرقت استانها باعث تسریع و تسهیل این خدمات به مسافران است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 253946 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟