هر 71 دقیقه یک کشته در تصادفات

سردار مؤمنی با بیان اینکه ایام نوروز از پر تصادف‌ترین روزهای سال و روزهای پایانی تعطیلات نوروزی از پرحادثه‌ترین روزهاست، افزود: در این ایام کاهش ۸ درصدی فوتی سر صحنه تصادفات را داشته‌ایم و این در حالی است که ۱۵ درصد ترددهای جاده‌ای کشور افزایش یافته و این امر با تلاش و کوشش همکاران من در پلیس راه ناجا و همکاری‌های مردمی با پلیس صورت گرفته است.

وی همچنین از ۲۷ هزار گشت و ۳۰ فروند بالگرد ثابت و سیار در نوروز امسال که اقدام به خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی و امداد رسانی به حوادث Accidents جاده‌ای و کنترل محورهای مواصلاتی کرده‌اند، خبر داد.

همچنین سردار مهری، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا هم 42 درصد از تصادفات جاده‌ای را بی‌توجهی به جلو، خستگی و خواب آلودگی، 23 درصد را سرعت غیرمجاز و 18 درصد را سبقت غیر مجاز در تصادفات نوروزی اعلام کرد. این در حالی است که به گفته سرهنگ محمد حسین حمیدی، رئیس پلیس راه راهور ناجا عامل انسانی با 70 درصد در صدر تصادفات رانندگی همچنان قرار دارد.

بر اساس این گزارش نخستین تصادفات مرگبار جاده‌ای کشور در نوروز 96 بامداد روز سه‌شنبه اولین روز سال جدید با مرگ دو سرنشین خودروی پراید در تصادف Crash با تیر برقی در جاده لنگرود به لاهیجان رقم خورد. در تصادف دیگری در صبح نخستین روز فروردین ماه، دو سرنشین خودروی سواری در سه راهی شهر مجلسی در اصفهان بر اثر واژگونی جان خود را از دست دادند. همچنین سانحه‌های رانندگی مرگبار دیگری در روزهای بعدی ادامه داشت به طوریکه در مهمترین حادثه Incident چهار مسافر در اثر واژگونی اتوبوسی در آزاد راه کاشان کشته و 31 نفر دیگر زخمی شدند در تصادف دیگری رئیس پلیس راه چابکسر جان باخت و برخورد دو دستگاه خودروی پیکان سواری و باری در جاده همدان - بیجار پنج کشته و یک مجروح برجا گذاشت. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 254197 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟