دیدار رییس پلیس کشور با رییس مجلس شورای اسلامی

به گزارش رکنا، سردار حسین اشتری رئیس پلیس Police کشور با دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.
رئیس پلیس کشور در این دیدار، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت ها و اقدامات ناجا در اجرای طرح نوروزی، اظهار کرد: طرح نوروزی ناجا با فعالیت قرارگاه مرکزی امام علی (ع) و هفت قرارگاه فرعی در پلیس های تخصصی از 26 اسفند تا 15 فروردین فعال بود.
وی افزود: همکارانم در سراسر کشور در راستای تأمین نظم و امنیت شهروندان و مسافران نوروزی تلاش مضاعفی در ایام نوروز داشتند.
اشتری با اشاره به حضور پررنگ عوامل راهور در جاده ها و دیگر کارکنان ناجا در جای جای شهرها، روستاها و نقاط مرزی عنوان کرد: در این ایام شاهد کاهش جرایم به ویژه جرایم مهم و خشن بودیم.
عالی ترین مقام انتظامی کشور به کاهش هشت درصدی تصادفات و 12 درصدی جان باختگان حوادث Accidents رانندگی در ایام نوروز در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته اشاره کرد.
اشتری با بیان اینکه تشدید مبارزه با قاچاق Contraband از برنامه های اولویت دار پلیس است، خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی در سال جاری در تداوم برنامه های سال گذشته برای مبارزه با پدیده قاچاق تلاش مضاعفی خواهد داشت.
رئیس پلیس کشور با اشاره به شعار سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال ادامه داد: مبارزه با قاچاق تأثیر مثبتی در بهبود وضعیت اقتصادی کشور و کمک به تولید داخلی و اشتغال زایی دارد.
وی گفت: تمام تلاش ما خدمات دهی مطلوب به مردم عزیز است و ان شاء الله سرباز خوبی برای امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) باشیم.
دکتر لاریجانی نیز در این نشست ضمن تقدیر از عملکرد نیروی انتظامی اظهار کرد: حضور فعال و موثر نیروی انتظامی و مدیریت این نیرو در بسیج امکانات و منابع انسانی جای تقدیر و قدردانی دارد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم مبارزه جدی با قاچاق تأکید کرد: مبارزه با قاچاق نیازمند هماهنگی بین دستگاه های مسئول و موثر در این امر است.
وی عنوان کرد: تعامل و همکاری بیش از پیش نیروی انتظامی و گمرک در تشدید مبارزه با قاچاق بسیار کارآمد است.
این مقام مسئول ضمن اشاره بر ضرورت بازنگری قوانین موجود در مبارزه با قاچاق عنوان کرد: باید با بازنگری در قوانین، خلاء های قانونی در این زمینه مرتفع شود.
لاریجانی بیان کرد: توسعه سامانه های کنترل هوشمند در جاده ها و بزرگراه ها برای کاهش تصادفات و جان باختگان حوادث رانندگی بسیار موثر است.
در این دیدار سردار اشراق معاون حقوقی و امور مجلس ناجا نیز حضور داشت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 255000 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟