تاکید روسای پلیس جمهوری اسلامی ایران و اندونزی بر تعامل و انتقال تجربیات پلیسی

سردار " حسین اشتری" صبح امروز در حاشیه دیدار ژنرال " تیتو کارناویان" رئیس پلیس Police ملی اندونزی با وی در جمع خبرنگاران، با تاکید بر همکاری های پلیس دو کشور، اظهارداشت: این اولین سفر رئیس پلیس کشور اندونزی به جمهوری اسلامی ایران است که امیدواریم زمینه برقراری روابط دوستانه میان پلیس دو کشور باشد.

وی افزود: در این دیدار، تفاهم نامه همکاری در زمینه آموزش، انتقال تجربیات، برخورد با جرایم سازمان یافته و در راس آن مبارزه با قاچاق Contraband موادمخدر، تروریسم و قاچاق انسان به امضاء رسید.

فرمانده ناجا با بیان اینکه آماده همکاری همه جانبه پلیسی با کشور دوست و مسلمان اندونزی هستیم، افزود: این ارتباط می تواند تضمین کننده تقویت تعاملات دو کشور در حوزه های مختلف باشد.

وی با تاکید بر تبادل تجربیات پلیسی میان جمهوری اسلامی ایران و اندونزی،گفت: امیدواریم پس از این دیدار، استرداد مجرمان که تاکنون وجود داشته با سرعت بیشتری انجام شود.

سردار اشتری در خاتمه تصریح کرد: با توجه به ناامنی موجود در کشورهای پیرامونی منطقه،" موضوع امنیت پایدار در جمهوری اسلامی ایران" یکی از مسائلی است که مورد توجه مسئولان پلیس اندونزی قرار گرفته است.

در ادامه ، ژنرال " تیتو کارناویان" رئیس پلیس ملی اندونزی به روابط دوستانه و برادرانه کشورش با ایران از زمان های گذشته تاکنون اشاره کرد و گفت: در سفر چهار ماهه گذشته رئیس جمهور اندونزی به ایران، تفاهم نامه هایی در راستای گسترش روابط بین دو کشور به امضاء رسیده است.

کارناویان ادامه داد: قبل از سفر به ایران، در دیداری که با رئیس جمهور کشورم داشتم ، وی بر تبادل و انتقال تجربیات در حوزه های پلیسی تاکید کرد.

رئیس پلیس ملی اندونزی به دیدار شب گذشته خود با هموطنان مقیم ایران، اشاره کرد و گفت: همه هموطنانم ، از امنیت و مهمان نوازی به خصوص رفتار پلیس جمهوری اسلامی ایران رضایت حداکثری داشتند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 267262 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟