می‌توان از قفل‌شدن معابر تهران جلوگیری کرد

سردار حسین رحیمی در نشست خبری صبح امروز خود با تقدیر از تلاش‌های خبرنگاران اظهار داشت: خبرنگاران و رسانه‌ها یکی از بازوان اصلی برقراری امنیت اجتماعی و ارتقای احساس امنیت هستند و کمک گرفتن از خبرنگاران و رسانه‌ها از رویکردهای اصلی ما است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به تکثر ماموریت‌های پلیس Police گفت: ما مامور مسئول را قبول داریم نه مامور معذور چرا که همکاران ما باید در انجام وظایف خود دغدغه‌مند و مسئولیت‌پذیر باشند.

وی گفت: اصلی‌ترین اولویت خود را عملیاتی کردن راهبرد مردم‌مداری و جامعه‌مداری دانست و بالاترین شأن پلیس و مسئولان را خدمت‌گذار بودن آنها معرفی کرد و افزود: تمام برنامه‌های ما در جهت ارتقای امنیت، آرامش مردم است؛ مردمی که 99 درصد آنها قانونمدار بوده و ما در مقابل آنها خدمتگذاریم ولی قطعا در مقابل یک درصد قانون‌شکنان و مخلان امنیت براساس قانون Law و با شدیدترین شیوه برخورد می‌کنیم.

رحیمی با بیان اینکه اصلاح رفتار سازمانی ماموران پلیس از جمله اولویت‌های دیگر فرماندهی جدید پلیس پایتخت است، گفت: ارتقای توانمندسازی، افزایش مهارت‌های پلیس و تبدیل آموخته‌های همکاران ما از تئوری به مرحله تجربی از دیگر برنامه‌های ما است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با انتقاد از قفل شدن ترافیک پایتخت، تسهیل ترددهای درون‌شهری را از دیگر برنامه‌های خود در حوزه راهور عنوان کرد و افزود: ما نمی‌توانیم ترافیک پایتخت را کاملا حل کنیم ولی می‌توانیم اجازه ندهیم معابر پایتخت قفل شود.

وی اضافه کرد: در 6 ماه دوم سال قطعا ترافیک معابر قطعا سنگین‌تر خواهد شد لذا بر همین اساس جلسات هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های خود را برای تسهیل عبور و مرور آغاز کرده‌ایم.

رحیمی با تاکید بر تمرکز بر برخوردهای ایجابی و پرهیز از برخوردهای سلبی در حوزه اجتماعی گفت: ما معتقدیم بسیاری از رفتارهای خارج از عرف اجتماعی در سطح شهر ناشی از عدم آموزش همگانی است و از این رو برخورد ایجابی در دستور کار ما در این حوزه خواهد بود.

* پلیس وابسته به هیچ حزبی نیست و حزب ما حزب ولی‌امر مسلمین است

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در ادامه سخنانش با تاکید بر اینکه پلیس به هیچ گروه ، حزب، دسته و جناحی وابستگی ندارد، افزود: حزب ما حزب ولی‌امر مسلمین است و علی‌رغم شناخت عمیق خود از همه جناح‌ها، به صورت سیاسی و جناحی برخورد نمی‌کنیم چرا که معتقدیم پلیس باید مثل آفتاب در همه مردم فارغ از دسته‌بندی‌های جناحی بتابد.

* رئیس پلیس پایتخت: در خصوص کشف جرائم بازخواستم کنید

وی در ادامه با بیان اینکه ناهنجاری‌های اجتماعی، بیکاری، فقر، تورم و ... در افزایش جرایم موثر است، افزود: من همکارانم را در وقوع جرائم بازخواست نمی‌کنم چرا که وقوع جرائم تا حد زیادی به ما مرتبط نیست و عوامل دیگری دارد ولی ما مسئول کشف جرم Crime و دستگیری مجرمین هستیم و در این مورد می‌توانید من را بازخواست کنید.

* اولین واکنش پلیس پایتخت به ادامه‌دار بودن گشت‌های ارشاد

سردار رحیمی در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص ادامه‌دار بودن یا نبودن گشت‌های ارشاد گفت: پلیس مسئول برخورد با هرگونه ناهنجاری در جامعه است و متاسفانه در برخی موارد رفتارهایی در سطح شهر می‌بینیم که خاطر بسیاری از شهروندان را مکدر می‌کند به هر حال باید شهروندان توجه داشته باشند که هر رفتار، مکان خاصی را می‌طلبد و باید شئونات اسلامی در سطح جامعه رعایت شود.

وی با بیان اینکه هیچ تفاوتی بین رعایت شئونات اسلامی بین زنان و مردان در سطح جامعه نیست، افزود: تمرکز ما در این بخش بیشتر بر برخوردهای ایجابی است تا برخوردهای سلبی و قهر‌آمیز چرا که قطعا آن دختر و پسری که رفتار نادرستی دارند مثل فرزندان ما هستند و باید آموزش ببینند ولی پلیس در برابر معدود افرادی که با رفتار و نوع پوشش خاص خود رفتار خارج از عرف را از حد می‌گذرانند و جامعه به هیچ وجه نوع پوشش و رفتار آنها را نمی‌پسندد طبق قانن برخورد خواهد کرد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: پلیس در برخورد با مردم باید با حفظ شأن آنها رفتاری کریمانه داشته باشد ولی در مجموع پلیس مکلف است اجازه برخی از رفتارهای خارج از عرف را ندهد.

رحیمی در پایان در پاسخ به سوال دیگری در خصوص جمع کردن معتادان متجاهر پایتخت از اعلام آمادگی پلیس برای جمع‌آوری تمام معتادان خیابانی ظرف کمتر از یک هفته خبر داد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی رکنا را از دست ندهید:

فوری / عملیات سپاه برای انتقام خون شهید حججی آغاز شد+ فیلم

جزئیات و چگونگی به اسارت درآمدن شهیدحججی +فیلم کامل درگیری و اسارت تا شهادت

نوعروس راز شوم داماد بی رحم را فهمید و ... + عکس

عجیب ولی واقعی / مرد شیطان صفت پس از آزار دختر 17 ساله میلیونر شد! + عکس

قتل خواهر جوان 10 سال پس از ازدواج پنهانی

اعتراف 4 نوجوان آبادانی به دزدیدن کفترهای گران قیمت

حمله مسلحانه به مربی تیم فوتبال مطرح در یک رستوران نیشابور + عکس

شاهدی که در شهریار کشته شد + عکس

قتل عام 3 زن در خانه مادری + عکس

عکس 2 برادر نقره کار اردبیلی که با شلیک گلوله کشته شدند+ فیلم

قاتل پارک هشت بهشت دستگیر شد

قطع مچ دست کارگر کارخانه شالیکوبی در بابل

فوری / خودسوزی مرد پیمانکار جلوی در اتاق رئیس مالی شهرداری منطقه 16 تهران

فوری / شهادت جانشین رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در سراوان

مرگ غم انگیز دختر 18 ساله در شاندیز مشهد /مقصر کیست؟

عکس / سنگسار یک مرد توسط داعشی ها و فرزندانشان

رفتار بی شرمانه داماد با نوعروس مشهدی!

 

کدخبر: 295550 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟