دفاع مقدس ذخیره ارزشمندی برای کشور است/ امنیت خوب در سراسر کشور

سردار اشتری پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه فرمانده نیروی انتظامی استان خوزستان با ارسال درود به شهدای هشت سال دفاع مقدس، نظم و امنیت، مدافعان حرم و مردم استان خوزستان اظهار کرد: خوزستان استانی با مردمانی شهیدپرور، ولایتمدار، مقاوم و در هشت سال دفاع مقدس میزبان رزمندگان اسلام بودند. هر موقعی که توفیق پیدا می کنیم و به این استان می آییم یاد و خاطره دفاع مقدس برای ما زنده می شود.

وی افزود: جنگ تحمیلی و حمله رژیم بعث به جمهوری اسلامی که در این منطقه شروع شد، خیلی باعث زجر، مصیبت و حوادث Accidents ناگواری برای مردم این استان در شهرهای مختلف شد.

سردار اشتری تصریح کرد: این پایداری و مقاومت زنان، مردان، جوانان و همه اقشار باعث افتخاری برای تاریخ جمهوری اسلامی ایران است. خود دفاع مقدس هم ذخیره بسیار ارزشمندی برای جمهوری اسلامی هست و اگر یادآوری برای حاضران به ویژه کسانی که سن آنها به حضور در این استان و مناطق عملیاتی اقتضاء کند یادشان هست که دشمن بعثی با تمام توان و کمک تمام دنیا به جمهوری اسلامی ایران که کشوری نوپا و تازه تأسیس بود، حمله کرد.

فرمانده نیروی انتظامی عنوان کرد: کمترین تجهیزات و امکانات را رزمندگان ما داشتند و بیشتری امکانات را دشمن بعثی داشت ولی به حول و قوه الهی با همت مردمان این استان، رزمندگان سراسر کشور و حضور مردم در قالب بسیج، خوشبختانه مردم بعد از هشت سال دفاع مقدس پیروزی را از آن خود کردند و این نشان داد که هرجا ایمان به خدا، توسل به اهل بیت و روحیه جهادی باشد ملت ما پیروز خواهد شد.

دریچه شهادت در نیروی انتظامی باز است

سردار اشتری بیان کرد: امروز همکاران ما در نیروی انتظامی در حال مبارزه با کسانی هستند که هدف برهم زدن امنیت این کشور و تجاوز Rape به حقوق دیگران را دنبال می کنند؛ بنابراین دریچه شهادت به دلیل مأموریت های متعدد و گسترده در نیروی انتظامی باز است.

وی افزود: با همان روحیه جهادی امروز هم فرزندان این ملت در نیروی انتظامی در حال جهاد در راه خدا هستند؛ آنها برای امنیت، آرامش و آسایش مردم فعالیت می کنند.

سردار اشتری اظهار کرد: حدود هشت هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرزهای خشکی و دریایی در ایران داریم و مرزداران ما در همه نقاط حضور دارند؛ آنها حراست، حفاظت و پاسداری از مرزها را با حضور در جاده ها، شهرها، روستاها و مرزها برعهده دارند.

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه وضعیت امنیتی ما در سراسر کشور خوب است، گفت: این امنیت را مرهون شهدا، هدایت های مقام معظم رهبری و همت همه نیروهای نظامی و انتظامی هستیم.

سردار اشتری با اشاره به اینکه امنیت را مرهون هوشیاری مردم هم هستیم، ادامه داد: اقدامات خوبی هم در سال های گذشته در کشور و استان صورت گرفته که از آن جمله می توان به برگزاری انتخابات بزرگ، با اهمیت و ویژه اشاره کرد.

وی گفت: به دلیل تجمیع دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا و حتی در برخی استان ها، انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان، انتخاباتی عظیم برگزار کردیم ولی امنیتی خوب با برگزاری انتخابات باشکوه داشتیم. در استان خوزستان وضعیت نیز از نظر برگزاری و تأمین امنیت خوب بود.

فرمانده نیروی انتظامی استان خوزستان گفت: الحمدلله در این استان هماهنگی، همدلی و همزبانی وضعیت خوبی دارد؛ البته هر روز باید این هم افزایی و همدلی را افزایش دهیم که حتما برکات زیادی در پی دارد و نتیجه آن عاید مردم می شود.

سردار اشتری افزود: موضوعی که امروز به بهانه آن خدمت حاضران رسیدیم، تکریم و معارفه فرماندهان انتظامی خوزستان است. از زحمات بی شائبه، شبانه روزی و هوشیارانه سردار اسحاقی تقدیر و تشکر می کنم، انصافا در این مدت بیش از هفت سال و دو ماه تلاش های بسیاری داشت. نتیجه بیش از هفت سال خدمت به صورت تمام وقت و با برنامه سردار اسحاقی را دیده و برکات بسیاری برای فرماندهی انتظامی استان خوزستان با ویژگی های خاصش داشت.

بیش از ۸ بار به خوزستان آمده ام

وی اظهار کرد: به دلیل وضعیتی که در هشت سال دفاع مقدس داشتیم، همسایگی با کشور عراق، گروه های تجزیه طلب و مطالبی که خاص خود استان بود، می طلبید که یک وقت مناسب، اراده محکم، فرماندهی قوی و همکاری همه جانبه داشته باشیم. در مناسبت های مختلف به استان آمدم و شاید بیشترین سفرهای من به خوزستان بوده است؛ در حوزه سفر به برخی استان ها شاید یک یا نهایتا دو بار بیشتر نرفتم ولی فکر می کنم بیش از هشت بار به خوزستان آمده ام.

سردار اشتری تصریح کرد: هر بار به استان آمدم متوجه این تلاش مضاعف و اقدامات شایسته فرماندهی انتظامی خوزستان بوده ام. دو سال قبل صحبت جابجایی سردار اسحاقی بود که وی اعلام آمادگی کرد، سال قبل هم به وی گفتیم بعد از انتخابات و در نهایت امسال انجام شد. خیلی از استان ها تقریبا با گذشت سه سال حکم انتصاب تغییر می کند و گاهی تا دو یا سه سال هم تمدید می شود البته برخی مواقع با توجه به حساسیت های موجود این حکم بیشتر از پنج سال هم می شود.

وی توضیح داد: فرماندهی انتظامی استان گیلان برای سردار اسحاقی پیش بینی و در هفته آینده نیز مراسم معارفه وی برگزار می شود.

فرمانده ناجا همچنین گفت: سردار حیدر عباس زاده از فرماندهان لایق نیروی انتظامی است و آخرین مسئولیت وی فرماندهی استان بوشهر بوده و بیش از چهار سال سابقه خدمت در خوزستان دارد. وی آشنایی خوبی نسبت به مسئولان، کارکنان و رده های مختلف این استان دارد. امیدوارم با همکاری همه مسئولان، مردم به ویژه شورای تأمین و نمایندگی ولی فقیه موفقیت های خوبی را داشته باشد.

سردار اشتری بیان کرد: این جابجایی ها باعث رشد و شتاب بیشتر در اجرای مأموریت ها خواهد شد؛ مأموریت های نیروی انتظامی طبق یک برنامه پیش می رود و بعد از تصویب در ستاد کل، هیچ فرماندهی امکان تغییر را ندارد و باید همان برنامه ها را اجرایی کند.

وی افزود: هدف نیروی انتظامی استقرار نظم و امنیت است و راه هایی که برای رسیدن به این هدف مشخص شده هم در شرح وظایف قید می شود؛ شاخص ها برای هر استانی در برنامه آمده و مسئولان نیز طبق برنامه های پنج ساله توسعه عمل می کنند.

رضایت استانها از فرماندهان انتظامی

سردار اشتری تصریح کرد: همه استان ها درخواست ابقای فرماندهان انتظامی را دارند و از عملکرد آنها ابراز رضایت دارند؛ هیچ استانی را نداریم که تقاضای جابجایی فرمانده را به ما داشته باشد و بعد هم هر فرماندهی را معرفی می کنیم باز هم دل کندن مردم و مسئولان از او سخت است.

وی عنوان کرد: نیروی انتظامی یک نهادی است که مستقیم زیرنظر فرماندهی کل قوا و مأموریت های این نهاد بزرگترین نعمت یعنی امنیت را برای مردم به ارمغان می آورد. اجتماعی بودن، مکتبی، تعامل با مردم و مسئولان باعث می شود که همدلی و علاقه به نیروی انتظامی روز به روز افزایش پیدا می کند.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: روحیه اجتماعی، محور بودن نیروی انتظامی به دلیل جلب اعتماد مردم و در نهایت افزایش مشارکت آنها در امور است. بر اساس منویات مقام معظم رهبری برای استقرار امنیت باید مشارکت مردم و خیران امنیت ساز را فعال تر کنیم.

سردار اشتری با اشاره به اینکه جلب مشارکت اجتماعی اثرات مثبتی را در جامعه دارد، گفت: امیدوارم فرماندهان بتوانند با شرح وظایف و برنامه های ابلاغی موفقیت های روزافزون را کسب کنند.

وی تصریح کرد: انصافا خدمت کردن در این استان هرچند سختی های خود را دارد ولی توفیق می خواهد چون یادآور هزاران شهید و مقاومت بی مثالی است؛ هر جای این استان به ویژه شهرهای مرزی خاطره دفاع مقدس را زنده می کند.

سردار اشتری با گرامیداشت یاد شهید محسن حججی بیان کرد: شهادت محسن حججی باعث افزایش اقتدار و عزت نظام جمهوری اسلامی ایران شد. بنا به فرموده مقام معظم رهبری، شهید حججی، حجتی شد برای مردم؛ اگر همان فیلم نمی آمد کسی نمی فهمید که شهید حججی چه نوع شهادتی داشته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 297380 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟