اجرای آزمایشی جایگزینی پلیس سیار با کلانتری‌ها در هفته ناجا

به گزارش رکنا، سردار محمد شرفی، رئیس پلیس پیشگیری ناجا در همایش روسای کلانتری‌ها و پاسگاه‌های استان اردبیل اظهار کرد: به دنبال تاکیدات مقام معظم رهبری از سال گذشته بحث ارتقای کمی و کیفی کلانتری‌ها به عنوان مکان تعامل با مردم مورد توجه قرار گرفته تا رضایتمندی عموم مردم در این مکان‌ها فراهم آید. از آن زمان شورای عالی تحول در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها شکل گرفته که این شورا در قالب هشت کمیته فعالیت خود را انجام می‌دهد. 
وی یکی از این کمیته‌ها را کمیته اصلاح ساختار نظام کلانتری‌ها اعلام کرد و افزود: ما در قالب این کمیته سعی‌مان بر این است تا ارتقای کمی و کیفی کلانتری‌ها را شاهد و ناظر باشیم.
شرفی به فعالیت کمیته آموزش منابع انسانی و افزایش مهارت حرفه‌ای شغلی در کلانتری‌ها اشاره کرد و یادآور شد: کمیته فناوری نیز اقدامات موثری را در کاهش فعالیت‌های فیزیکی و روی آوردن به تکنولوژی‌های جدید مدنظر قرار داده تا کاهش هزینه‌ها را در کلانتری‌ها شاهد باشیم. 
وی با بیان اینکه باید مبادلات الکترونیکی پرونده بین دستگاه قضایی و انتظامی مورد توجه قرار گرفته و پرونده‌ها به شکل الکترونیکی در مجموعه کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در جریان باشد، گفت: در این زمینه پایش فعالیت کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها به شکل تخصصی و با نظارت کامل در جلب رضایت مردم مورد توجه است. 
رئیس پلیس Police پیشگیری نیروی انتظامی به فعالیت کمیته پژوهش و انجام مطالعات تطبیقی در تغییر ساختار کلانتری‌ها متناسب با شرایط جهانی اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا همایش ملی کلانتری 1404 را در کشور برگزار کنیم تا با استفاده از ظرفیت اساتید و محققان مراکز علمی و دانشگاهی بتوانیم یک شرایط مطلوبی را در فعالیت کلانتری ها شاهد و ناظر باشیم. 

کلانتری‌های فیزیکی جای خود را به پلیس سیار می‌دهند
شرفی عنوان کرد: در استان اردبیل به دلیل بافت تاریخی و قدیمی ساختمان کلانتری‌ها و ساختار انجام فعالیت پاسگاه‌ها متناسب با میزان جمعیت استان نیست و ضرورت دارد هم از نظر کمی و هم کیفی شاهد ارتقای وضعیت کلانتری ها در استان باشیم. 
وی در مورد جایگزینی پلیس سیار به جای کلانتری‌های موجود به شکل فیزیکی گفت: در هفته ناجا چند مورد از این مجموعه پلیس سیار را راه‌اندازی می‌کنیم که در صورت مثبت بودن نتایج آن، در آینده کلانتری‌های فیزیکی جای خود را به پلیس سیار خواهند داد. 
رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی تصریح کرد: در یک برنامه پنج ساله امیدواریم با تامین منابع مورد نظر و فعالیت کمیته‌های تشکیل شده در قالب شورای تحول کلانتری ها بتوانیم یک تحول جدی و رویکرد جدید را در فعالیت‌های کلانتری‌ها در سطح کشور شاهد باشیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 304655 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟