فیلم مستند هم به جشنواره برلین اضافه شد

به گزارش رکنا ، مسئولان برگزاری جشنواره بین المللی فیلم برلین از مهم‌ترین رویدادهای سینمایی جهان اعلام کردند، از شصت‌وهفتمین دوره برگزاری این رویداد در سال 2017 میلادی جایزه جدیدی را به بهترین اثر مستند تقدیم می‌کند.
این جایزه سینمایی که همراه با جایزه نقدی 50 هزار یوررویی (56 هزار دلاری) خواهد بود به بهترین اثر مستند از میان تمام فیلم‌های حاضر در بخش‌های گوناگون جشنواره شامل رقابتی، پانوراما، فورم، جنریشن، نمایش‌های ویژه، سینما کالینری و چشم‌انداز سینمای آلمان اعطاء خواهد شد.
هیئت داورانی متشکل از 3 نفر برنده جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم برلین را انتخاب می‌کنند و جایزه نقدی نیز به صورت مساوی میان کارگردان و تهیه کننده تقسیم خواهد شد.
«دیتر کاسلیک» رئیس جشنواره فیلم برلین در بیانیه‌ای در این باره گفت: " این جایزه نشانه مهمی برای عرصه فیلمسازی مستند است و در عین حالی نشانی از احترام و درک نسبت به فیلمسازانی است که اغلب فیلم‌های خود را در معرض مخاطره شخصی فراوانی می‌بینند.
مستندهای بویژه با موضوعات سیاسی، جنجالی معمولا از فیلم‌های اساسی در برنامه نمایشی جشنواره فبلم برلین بوده است و سال گذشته نیز جایزه خرس طلای بهترین فیلم این رویداد سینمایی به مستند ایتالیایی «آتش در دریا» ساخته «جیانفرانکو روسی» رسید که به موضوع مهاجرت در اروپا پرداخته بود.
همچنین فیلم «سزار باید بمیرد» ساخته برادران «تاویانی» که آمیزه‌ای از مستند و فیلم داستانی است در سال 2012 میلادی جایزه خرس طلای برلین را به خانه برد.
شصت وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین از تاریخ 9 تا 19 فوریه 2017 (21 بهمن تا اول اسفند) در آلمان برگزار می‌شود برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 223981 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟