سپاه و بسیج به «ماه گرفتگی» امکانات دادند + فیلم

هادی انباردار تهیه کننده فیلم «ماه گرفتگی» که در کارنامه اش سابقه بازیگری، مدیر تولیدی و حتی مشاوره نظامی و جلوه های ویژه برای فیلم های دفاع مقدس مانند «منطقه ممنوعه»،«پرواز از اردوگاه» را دارد، این روزهای مشغول مراحل پس از تولید فیلمی مرتبط با موضوع انتخابات سال 88 به نام «ماه گرفتگی» است. «ماه گرفتگی» قرار بود در جشنواره فیلم مقاومت رونمایی شود اما به دلایلی از شرکت در این جشنواره باز ماند. هادی انباردار در گفتگو با فیلم نت نیوز، در پاسخ به این سوال که علت عدم حضور فیلم «ماه گرفتی» جشنواره فیلم مقاومت چه بود؟ گفت: «فیلم «ماه گرفتگی» از برنامه جشنواره فیلم مقاومت حذف نشده بود و مشکل این بود که چون فیلم متفاوت است و کارهای فنی زیادی داشت و زمان به ما اجازه نداد در فرصت کمی که تا جشنواره داشتیم این فیلم را به جشنواره مقاومت برسانیم.»

انباردار افزود: «بخش هایی از فیلم هنوز باقی مانده و نیاز به فیلمبرداری دارد و موسیقی فیلم و برخی جلوه های ویژه برای تکمیل فیلم باقی مانده است، «ماه گرفتگی» فیلم دفاع مقدسی است و خیلی دوست داشتیم در جشنواره مقاومت شرکت کند و تلاش می کنیم برای جشنواره فجر فیلم را آماده کنیم.»

در فیلمنامه ارائه شده به وزارت ارشاد دست نبردیم

تهیه کننده «ماه گرفتگی» درباره حساسیت مقطع تاریخی سال 88 که این فیلم به آن پرداخته است،گفت: «در «ماه گرفتگی» به روز 30 خرداد 88 پرداختیم و همان فیلمنامه ای که به شورای پروانه ساخت وزارت ارشاد ارائه کردیم را جلوی دوربین بردیم و کاملا به فیلمنامه پایبند بودیم، فیلمنامه به شدت جذاب است که اصلا نیازی به دستکاری فیلمنامه ارائه شده به ارشاد نداشتیم.»

انباردار در پاسخ به این سوال که تصور می کنید این فیلم در بخش های رقابتی جشنواره فجر سالجاری حضور داشته باشد؟ گفت: « «ماه گرفتگی» یکی از فیلم های ارزشی است که اگر دوستان جشنواره فجر آن را ببینند این اجازه را به ما می دهند که در جشنواره فجر شرکت کنیم و فیلم موضوع خاصی ندارد که ما را دچار مشکل کند.»

انباردار درباره لغو قرارداد برخی بازیگران برای ایفای نقش در این فیلم، توضیح داد: «این فیلم سخترین فیلمی بود که من تا به امروز کار کردم و حدود یک سال پیش تولید داشتیم، بارها آماده فیلمبرداری بودیم، ولی به دلیل مشکلات انتخاب بازیگر و لغو قرارداد برخی بازیگران فیلمبرداری متوقف شد و بازیگری در سینما نبود که ما به سراغ آنها نرفته باشیم، بالای 25 بازیگر قرارداد همکاری در این فیلم را لغو کردند.

کمتر از یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان هزینه کردیم

تهیه کننده «ماه گرفتگی» در پاسخ به این سوال که هزینه ساخت این فیلم چقدر بوده است؟ گفت: «در حال حاضر فیلمی معمولی که در تهران ساخته شود نزدیک به یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان هزینه دارد، اما «ماه گرفتگی» با توجه به اینکه فیلم خاصی است و درگیری های شهری و جلوه های میدانی مانند آتش زدن اتوبوس دارد اما از فیلم معمولی که در تهران ساخته می شود هزینه کمتری داشته و تلاش کردیم اقتصادی کار کردیم.»

هادی انباردار در پاسخ به این سوال که نیروی انتظامی چقدر در تولید «ماه گرفتگی» همکاری کرده است؟ پاسخ داد: « تمام ارگان هایی که قرار بود همکاری کنند به این فیلم کمک کردند، ولی از امکانات نیروی مقاومت بسیج و سپاه استفاده کردیم و بخش هایی از فیلم هم نیاز به سیاهی لشگر سنگین داشت که از سیاهی لشگر استفاده کردیم.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 226628 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟