امیدوارم مردم سکانس حضرت ابوالفضل (ع) را کامل ببینند

به گزارش رکنا، محمود فلاح تهیه‌کننده «مختارنامه» با اشاره به این‌که امسال دست تلویزیون برای پخش سریال‌های محرمی خالی است و بیشتر شبکه‌ها به بازپخش سریال‌های قدیمی رو آورده‌اند، می‌گوید: «امیدوارم در سال‌های آینده اینچنین نباشد و آثار خوب و الف ویژه‌ای برای این ماه عزیز تولید شود،‌ حال اصلا مهم نیست که من بسازم و یا دوستانم.»

البته یکی از سریال‌هایی که این‌روزها دوباره روی آنتن صداوسیما رفته، «مختارنامه» است که فلاح نظر جالبی در این‌باره می‌دهد و می‌گوید: «اگر بخواهم حس درونی‌ام را بیان کنم باید بگویم که هیچ‌گاه از دیدن این سریال سیر نمی‌شوم. برایم جالب است که هر بار این سریال را تماشا می‌کنم، بیشتر و بهتر دیالوگ و مفاهیم درونی آن را متوجه می‌شوم و به همین دلیل دیدنش برایم بسیار خوشایند است.»

همزمان با اولین پخش این سریال، بخش‌هایی از آن که به حضور حضرت ابوالفضل (ع) مربوط می‌شد و از این سریال حذف شده بود، در اینترنت منتشر شد که کیفیت پایینی داشت و چهار دقیقه بیشتر را شامل نمی‌شد، بعدها عزت‌الله ضرغامی رئیس وقت سازمان و داوود میرباقری کارگردان سریال درباره حذف این بخش‌ها توضیحاتی دادند. فلاح نیز در این‌باره این‌طور می‌گوید: «همانطور که همه می‌دانید سکانس شهادت حضرت عباس (ع) از این سریال حذف شده بود که حدود 18 دقیقه بود،‌ اما فقط 4 دقیقه از آن در اینترنت پخش شد. امیدوارم روزی مردم این سکانس را به طور کامل ببینند.»

اما جالب‌ترین بخش صحبت‌های او به احتمال کارگردانی «مختارنامه» توسط سیف‌الله داد مربوط می‌شود که ماجرا را این‌طور شرح می‌دهد: «در تولید سریال «امام علی (ع)» مدیر کل تولید بودم و همان‌جا با میرباقری همکاری کرده بودم. همان زمان آقای رضابالا (مدیر طرح و برنامه سیما) پیشنهاد ساخت سریالی با نام «توابین» را به ما ارائه دادند که بعدها به «مختارنامه» تغییر نام داد. گزینه اول کارگردانی برای مسئولین سیما سیف‌الله داد بود،‌ اما من معتقد بودم که میرباقری توانایی ساخت این‌گونه آثار را در ساخت سریال «امام علی (ع)» نشان داده است و ایشان را به سازمان پیشنهاد دادم که آن زمان بعد از تولید سریال «امام علی (ع)» اختلافی بین میرباقری و تلویزیون به وجود آمده بود و من تصمیم گرفتم تا این اختلاف را برطرف کنم. در نهایت و بعد از برگزاری چندین جلسه با لاریجانی،‌ مهاجرانی و... این کدورت‌ها برطرف شد و میرباقری به عنوان کارگردان «مختارنامه» انتخاب شد.»

این‌ تهیه‌کننده که ابراز امیدواری می‌کند بازهم سریال‌هایی از این دست بسازد معتقد است با توجه به بودجه بالای این نوع سریال‌ها نمی‌توان آن‌ها را با هزینه شخصی ساخت، اما در بخش دیگری از صحبت‌هایش از علاقه‌اش به پروژه دیگری در رابطه با واقعه عاشورا توضیح می‌دهد: «از سال‌ها پیش دوست داشتم اثری درباره زندگی زهیر بن قین بسازم. حتی نویسنده و کارگردان آن نیز مرحوم فریبرز صالح بود. این شخصیت مذهبی تاریخی از آن دسته افرادی است که می‌توان بیشتر به آن پرداخت. اگر روزی قرار باشد تا این سریال را بسازیم به همان 10 قسمت اکتفا می‌کنیم که در دهه محرم پخش شود.»

آن‌طور که فلاح توضیح می‌دهد این روزها مشغول پیگیری برای ساخت سریال «میرآب» است که تا این لحظه نتیجه‌ای درباره آن حاصل نشده: «حتی به دفتر آقای آشنا هم نامه‌ای فرستادیم برای درخواست قرار حضوری اما با اینکه بارها پیگیری کردیم، اما هنوز با این قرار موافقت نشد.»

فیلم‌برداری سریال «مختارنامه» به کارگردانی داوود میرباقری و تهیه‌کنندگی محمود فلاح از سال1383 تا 1388 ادامه داشت و پخش آن در شبکه یک سیما و در 40 قسمت 60 دقیقه‌ای، مردادماه سال 1390 به پایان رسید. این اثر درباره قیام مختار ثقفی است که پس از حادثه عاشورا به خونخواهی برمی‌خیزد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 226635 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟