مردی که عاشق اقیانوس است +عکس

در فرانسه نیز قبلا فیلم «آبی بزرگ» یا (دریای پهناور) ساخته لوک بسون ، «اقیانوس» ( آتلانتیس) و چند فیلم دیگر شامل این پدیده بوده اند.
به تازگی یکی از کارگردانان فرانسوی به نام ، ژروم ساله، برای آخرین ساخته اش «اودیسه» از چنین عنصری بهره گرفته و موفق از کار درآمده است. این کارجدای از جلب نظر مثبت منتقدین، توانسته در هفته اول نمایش خود در فرانسه ۵۰۰ هزار تماشاگر را روانه سینماها کند و موفقیتش همچنان نیز ادامه دارد. «اودیسه» از ۱۲ ماه اکتبر به پرده سینماها آمده است.
همواره برای رمان نویسان و فیلمسازان، ماجراجویان سوژه های جالب توجه بوده اند. ازسوی دیگر عنصر آب، بسیار فتوژنیک است و تصاویز آن روی پرده بزرگ سینما Cinema خوب جواب می دهد. در فیلم «اودیسه» کارگردان از زندگی واقعی یک ناخدای کشتی که عاشق اقیانوس هاست و رویاهای خود را زیر آب ها جست و جو می کند، الهام گرفته است.
فرمانده کستو، که اکثر دوران حیات خودرا در کشتی به سر برده، افتخارات زیادی برای فرانسه کسب کرده و در جهان شناخته شده است. وی آن چنان مشهورشده بود، که پیش از این لوئی مال کارگردان سرشناس فرانسوی با او یک فیلم زیبا به نام «جهان سکوت» را ساخت که جایزه نخل طلای کن سال ۱۹۵۶ را به دست آورد و درسال ۱۹۵۷ هم جایزه اسکاربهترین فیلم مستند راهم کسب کرد.
حالا در فیلم «اودیسه»، کارگردان زندگی ماجراجویانه و همچنین خانوادگی فرمانده کستو را به شکل داستانی به فیلم درآورده است. داستان از سال ۱۹۴۸ می شود که ژان ایو کستو، دربهشت برین زندگی می کند. وی با همسر و دو پسرشان در یک کشتی زندگی کرده و تصمیم می گیرند به سیاحت دریاها بپردازند.
کستو همواره رویای این را داشته که دست به کشف های جدیدی در دریا بزند، به عمیق ترین نقطه های زیر آب برود و درباره آن محل و حیوانات و شرایط زیست شان تحقیق کند. او لباس غواصی خاصی درست می کند که تحمل فشار آب را در عمیق تریق نقطه اقیانوس داشته باشد. او با استفاده از این وسیله، جهان جدیدی را در اعماق دریاها کشف می کند.
کستو برای رسیدن به هدفش فداکاری بسیاری می کند و خانواده خود را نیز به همراه می برد. وی به هر قیمتی شده می خواهد دریاها را فتح کند. ژان ایو کستو، بعد از اینکه نیروی دریائی فرانسه را ترک می کند به دنبال جستجو در فضای ناشناخته زیر دریاها سفرمی کند. او با هزینه خود درسال ۱۳۵۰ یک کشتی را از یک مرد ثروتمند انگلیسی می خرد. سپس با زن و دو فرزندش ماجراجوئی های حیرت آوری را شروع می کنند و همزمان فیلم های مستند از این گشت وگذار هم می سازند. رفته رفته این فیلم ها را به مراکز آموزشی هم نشان می دهند و مردم را تشویق می کنند که برای حفظ محیط زیست دریاها و طبیعت تلاش کنند. جلسات و سمینارهای مختلفی در امریکا و کشورهای اروپایی برگزار می کند و با وجود تمام مشکلات از پا نمی نشیند. زندگی این مرد به افسانه ها می ماند.
کستو در طول سفرها البته پسر بزرگش در مقطعی نمی خواهد راه پدر را دنبال کند. کشمکشی سخت بین آنها در می گیرد و پسر راه خود را جدا می کند. پدراما همچنان با ایمان به کارش راه خود را ادامه می دهد و تمام مشکلات مالی وسختی های آب وهوا وخطرات دیگر را پشت سر می گذارد تا روزی که سرمایه گذاران دیگر حاضر نیستند روی پروژه های او ریسک کنند، همه او را رها می کنند… دیری نمی پاید، که پسر بزرگ سرانجام برای رفتن به ماموریتی سنگین به پدر ومادر ملحق می شود. آنها به قطب شمال می روند و در منطقه ای که تا آن زمان کسی پایش را به آنجا نگذاشته با دستگاه هائی که ساخته اند به کاوش های خود می پردازند. در بازگشت به وطن، مردم به عنوان قهرمان ار آنها استقبال می کنند.
۳-مشخصات فیلم: کارگردان: ژروم ساله، سناریو: لوران تورنر و ژروم ساله، بازیگران: لامبرویلسو، پییرنی نه ، اودری توتو.
مدت زمان فیلم: دوساعت و دو دقیقه. نوع فیلم داستانی / رنگی / درام – محصول ۲۰۱۶ فرانسه ، کمپانی تهیه کننده: فلیسیته فیلم، وایلد بانچ . فیلمبردار: ماتیاس بوکارد، موزیک: استان کوله.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 محمد حقیقت

 

اخبار زیر را از دست ندهید:

آزار و اذیت وحشیانه مینا توسط 4 جوان در سوله خارج از شهر / این اقدام فیلم برداری شده بود

نقشه زن «عَلَم» برای یافتن راز عیاشی های وزیر دربار + عکس

دوقلوهایی که همه‌جوره به هم وصل هستند +تصاویر

زنم در راه پله ها با مرد همسایه تنها بود و...

10 کودک قاتل که روح شیطانی داشتند / این تبهکاران کوچک به اعدام محکوم شده اند + عکس

 

پست اینستاگرامى بهنوش طباطبایی بعد از جنجال رسانه اى درباره جدایی اش از مهدی پاکدل +عکس

سلفی جالب خواننده زن مشهور با لیونل مسی در لباس بارسلونا +عکس

چهره بهت زده بازیگر زن ایرانی در حالی که سیگار به دست دارد! +عکس

کدخبر: 228191 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟