مورد عجیب تبدیل « بندر تهران » به « آذر »

اما با توجه به تغییر نویسندگان فیلمنامه «آذر»، این شائبه به وجود می‌آید که آیا مجوز ساخت «بندر تهران» برای فیلم «آذر» معتبر است؟ مدیر کل دفتر سینمای حرفه‌ای و آذربایجانی درباره این ابهام به آی سینما Cinema توضیح داده‌اند.

«بندر تهران» نام فیلم پوریا آذربایجانی و تهیه کنندگی نیکی کریمی بود که اوایل مرداد ماه پروانه ساخت آن صادر شد. بعد از صدور پروانه ساخت این فیلمنامه، تصاویری از نیکی کریمی منتشر شد که نشان می‌داد این بازیگر Actor برای بازی در فیلم جدید پوریا آذربایجانی مشغول تمرین موتور سواری است. اما با آغاز پیش تولید «بندر تهران»، پوریا آذربایجانی به ناگهان از کارگردانی این اثر انصراف داد و دلیل انصراف خود را عدم اشتراک نظر با تهیه کننده فیلم عنوان کرد.

البته انصراف پوریا آذربایجانی باعث نشد که نیکی کریمی قید ساخت فیلمنامه «بندر تهران» را بزند و او بعد از مدتی محمد حمزه‌ای را به عنوان کارگردان این پروژه انتخاب کرد و نام این فیلم هم از «بندر تهران» به «آذر» تغییر یافت.

اما نکته عجیب اعلام نام احسان بیگلری و پریسا هاشم پور به عنوان نویسندگان فیلمنامه «آذر» بود که باعث شد شائبه‌هایی در مورد پروانه ساخت برای فیلمنامه‌ جدید به وجود بیاید. سازندگان این فیلم برای فیلمنامه‌ای که پوریا آذربایجانی نوشته بود، پروانه ساخت دریافت کرده بودند و برای فیلمنامه «آذر» پروانه ساختی صادر نشده است.

محمدرضا فرجی مدیر کل دفتر سینمای حرفه‌ای سازمان سینمایی در این زمینه به آی سینما می گوید: «خانم نیکی کریمی برای فیلمنامه «بندر تهران» درخواست پروانه ساخت داده بودند که مجوز ساخت آن هم صادر شد، اما بعد از مدتی این فیلمنامه به «آذر» تغییر نام داد، اما این فیلمنامه همان «بندر تهران» است و تنها نام فیلمنامه و کارگردان اثر تغییر کرده است.»

اما با توجه به توضیحات فرجی، مجددا این سوال به وجود می‌آید که اگر تنها نام فیلمنامه «بندر تهران» به «آذر» تغییر پیدا کرده است، پس چرا عوامل این فیلم، احسان بیگلری و پریسا هاشم پور را به عنوان نویسندگان جدید فیلمنامه «آذر» معرفی کرده‌اند و نام آذربایجانی حذف شده است؟ احسان بیگلری که نامش به عنوان یکی از نویسندگان فیلمنامه «آذر» اعلام شده، به خبرنگار آی سینما گفت که ترجیح می‌دهد درباره این مساله اظهار نظر نکند.

اما پوریا آذربایجانی نویسنده فیلمنامه «بندر تهران» در پاسخ به این پرسش که با توجه به تغییر فیلمنامه نویسان، آیا فیلمنامه «آذر» همان «بندر تهران» هست یا خیر گفت: «من فیلمنامه «بندر تهران» را واگذار کردم، ولی خبر دارم که تغییرات بسیار زیادی در فیلمنامه به وجود آمده است.»

البته پیش از این، برخی از اعضای شورای پروانه ساخت نسبت به عدم تطابق فیلمنامه‌ اولیه با نسخه نهایی فیلم‌ها، انتقاداتی را به برخی فیلمسازان وارد کرده بودند که آخرین نمونه به فیلم «ارادتمند نازنین، بهاره، تینا» بر می‌گردد که البته تهیه کننده فیلم کاهانی این موضوع را تکذیب کرد. با توجه به حساسیت‌هایی که درباره تغییر فیلمنامه حین تولید وجود دارد، باید دید چه سرنوشتی در انتظار فیلم «آذر» است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

اخبار زیر را از دست ندهید:

اقدام زشت داماد با خواهر زنش+ عکس

قاچاقچیان دوست خودشان را با اره برقی تکه تکه کردند+عکس

حضور روح یک زن در عکس یادگاری یتیم خانه+تصاویر

شب تولدم 19 سالگی ام در خانه فرزاد تمام هستی ام را از دست دادم

وقتی کسی در خانه نبود این مرد با دوست دخترش پنهانی به آنجا می رفتند +عکس

جزئیات گرفتار شدن هولناک 2 دختر دانشجو در سیلاب خرم آباد + عکس قربانیان

 

عروسک هایی که ندانسته می شکنند / روایت دخترانی که در سن کودکی باید به اتاق حجله بروند!+عکس و فیلم

پولدارترین چهره های زیر 30 سال دنیای سینما و موسیقی چه کسانی هستند؟ +عکس

جشن تولد 750 نفری خانم بازیگر در بهترین شب زندگی اش +عکس

 

کدخبر: 229430 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟