آمریکایی‌ها پس از انتخابات به سینما پناه بردند

از «دکتر استرنج»‌ و انیمیشن «ترول‌ها» گرفته تا «ورود» تریلر علمی‌تخیلی تازه دنیس ویلنو، همه فیلم‌ها هفته گذشته در گیشه سینمای آمریکا عملکرد خوبی داشتند.
در زمانی که ترامپ با پیروزی در انتخابات آمریکا همه را شگفت‌زده کرد، آمریکایی‌ها به شکل گسترده‌ای از واقعیت به دنیای جادویی پرده نقره‌ای پناه بردند و هفته پرفروغی برای گیشه سینمای آمریکا رقم زدند.
هفته گذشته چند فیلم جدید در آمریکا اکران شد که مهم‌ترین آن‌ها تریلر علمی‌تخیلی «ورود / Arrival» با بازی ایمی آدامز و جرمی رنر بود که در افتتاحیه ۲۴ میلیون دلار فروخت. در همین حال کمدی «تقریبا کریسمس / Almost Christmas» نیز اکران و با استقبال خوبی روبه‌رو شد. این کمدی نیز در افتتاحیه ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار فروخت.
البته هیچ‌کدام از تازه‌واردهای اکران موفق نشدند جایگاه فیلم «دکتر استرنج» در صدر جدول پرفروش‌ها را متزلزل کنند و این فیلم ابرقهرمانی در دومین هفته اکران نیز با قدرت عنوان پرفروش‌ترین فیلم سینمای آمریکا را از آن خود کرد. «دکتر استرنج» دومین هفته اکران را با افت فروش ۴۹ درصدی به نسبت هفته اول، با فروش ۴۴ میلیون دلاری به پایان رساند.
بسیاری از کارشناسان فروش سینما Cinema افزایش حضور مردم در سینماها را نتیجه بحران‌های سیاسی روزهای گذشته در آمریکا می‌دانند. برای نمونه پل Bridge درگاربدیان تحلیل‌گر فروش کام‌اسکور در این باره گفت:‌ «دو ساعت تماشای فیلم همانند شرکت در یک جلسه روان‌درمانی گروهی است. در حالی که سال گذشته در همین زمان به دلیل همزمانی با روز کهنه‌سرباز شاهد افت زیادی در فروش سینما بودیم اما امسال در پایان هفته پس از انتخابات آمار فروش رشد چشمگیری داشت. مشخص است که اکنون همه نیاز به فراغتی دارند که تنها سالن‌های سینما قادر به فراهم کردن آن هستند.
در این میان کمپانی دیزنی با فروش خوب «دکتر استرنج» موفقیت‌های خود در سال ۲۰۱۶ را پی گرفت. فروش جهانی این فیلم در پایان روز یکشنبه به ۴۹۳ میلیون دلار رسید. فروش فیلم‌های دیزنی تا اینجای سال ۲۰۱۶ تنها در آمریکای شمالی به ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسیده است.
دومین فیلم پرفروش هفته گذشته انیمیشن «ترول‌ها» محصول دریم‌ورکس و کمپانی فاکس بود که با ۳۵ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار فروش هفته را به پایان رساند. این انیمیشن در ۱۰ روز نخست اکران در آمریکای شمالی به فروشی برابر با ۹۴ میلیون دلار دست پیدا کرده است. فروش «ترول‌ها» در دومین هفته اکران نسبت به هفته اول اکران تنها ۲۵ درصد کاهش داشت که از این نظر یکی از پایین‌ترین کاهش‌ها در تاریخ اکران یک انیمیشن به شمار می‌رود. فروش جهانی این انیمیشن در حال حاضر از مرز ۲۲۲ میلیون دلار گذشته است.
در فیلم «ورود» به کارگردانی دنیس ویلنو، ایمی آدامز نقش یک زبان‌شناس را بازی می‌کند او به گروهی می‌پیوندد که در تلاشند با بیگانگان فضایی ارتباط برقرار کنند. این فیلم با تحسین منتقدان سینمایی روبه‌رو شده است.
مگان کولیگان مدیر بازاریابی جهانی پارامونت با تایید تاثیر انتخابات آمریکا در افزایش فروش فیلم‌ها گفت:‌ «فیلم دنیس ویلنو به ما یادآوری می‌کند که یک فیلم خوب چگونه است و هنر Art خوب قادر به انجام چه کارهایی است. «ورود» فیلمی ویژه است که در آن بازیگران قدرت سینما را به رخ می‌کشند.»
برخی از بازیگران و فیلمسازان «ورود»‌ را مرهم مورد نیاز این روزها توصیف کرده‌اند. برای نمونه مگان مولالی بازیگر Actor آمریکایی در این باره توییت کرد:‌ «فیلمی درخشان، سرشار از مثبت‌اندیشی و امید برای بشریت و الهام برای آینده است. امروز اکران می‌شود. زمان‌بندی عالی‌ است.»
پیش از این که کمپانی پارامونت امتیاز اکران فیلم «ورود»‌ در آمریکای شمالی را به قیمت ۲۰ میلیون دلار بخرد این فیلم به عنوان یک پروژه سینمایی مستقل متولد شده بود. این فیلم با اقتباس از داستان «داستان زندگی شما» نوشته تد چیانگ با ۴۷ میلیون دلار بودجه ساخته شده است. فارست ویتاکر و مارک اوبراین دیگر بازیگران این فیلم هستند.
چهارمین فیلم پرفروش هفته گذشته سینمای آمریکا کمدی «تقریبا کریسمس» بود. در این فیلم با بازی دنی گلاور یک خانواده بزرگ در تعطیلات گرد هم می‌آیند و در این گردهمایی با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند.
فیلم جدید مل گیبسون هفته گذشته در رده پنجم پرفروش‌های سینمای آمریکا قرار گرفت. درام «هکسا ریج»‌ با افت فروش ۲۹ درصدی نسبت به هفته نخست اکران ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار فروش داشت تا فروش آن در ۱۰ روز نخست اکران در آمریکا به ۳۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار برسد.
گیشه داغ سینما پس از انتخابات حتی در فروش فیلم «محبوس / Shut In»‌ هم تاثیر مثبتی داشت و فروش افتتاحیه آن را به ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار رساند. هرچند که هنوز هم فروش بسیار پایینی است اما پیش از این پیش‌بینی‌ها حکایت از فروش ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری فیلم در افتتاحیه داشت. نایومی واتس، الیور پلت و جیکوب ترمبلی بازیگران این تریلر سینمایی هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

ردیف

نام فیلم

هفته اکران

فروش آخر هفته / میلیون دلار

فروش کل(در آمریکای شمالی) / میلیون دلار

1

دکتر استرنج

۲

۴۳

۱۵۳

2

ترول‌ها

۲

۳۵

۹۴

3

ورود

۱

۲۴

۲۴

4

تقریبا کریسمس

۱

۱۵.۵

۱۵.۵

5

هکسا ریج

۲

۱۰.۷

۳۲.۲

6

حسابدار

۵

۴.۵

۷۷.۷

7

محبوس

۱

۳.۷

۳.۷

8

کریسمس مادیا

۴

۳.۵

۷۰.۴

9

جک ریچر:‌ هرگز بازنگرد

۴

۳.۳

۵۴.۵

10

دوزخ

۳

۳.۲

۳۱.۵

منبع: خبرآنلاین
هالیوودریپورتر / ۱۳ نوامبر، ترجمه: فرزاد مظفری


اخبار زیر را از دست ندهید:

آزار و اذیت دختران زیبا در آتلیه های زیرزمینی عکاسی

نمی خواهم هووی جاری ام شوم

90 روز شکنجه وقیحانه زن 43 ساله در آپارتمان دوست پسرش +عکس

اسلحه کشی زن بیوه روی مردان مزاحم +فیلم گفتگو با این زن و عکس

عجله عجیب دختر و پسر دانشجو برای جدایی / دختر: تا دو سال قبل از عقد عروسک‌بازی می‌کردم

فیلم اتفاقی از تصادف وحشتناک و مرگبار هیوندا النترا در مشهد+ عکس

 

فیلم مرد مورچه ای را در 30 دقیقه ببینید + دانلود رایگان

 

کار خیرخواهانه خواننده زن جوان + عکس

بازیگری که در ۸۰ سالگی سیاستمدار شد +عکس

کدخبر: 229890 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟