پروژه میلیاردی سینمای ایران که فقط 11 میلیون فروخت! +عکس

شگفتی این هفته اکران فیلمی است به نام “سلام بمبئی” با بازی محمدرضا گلزار و بنیامین بهادری که آمار فروش آن از سوی پخش کننده فقط ۶۰۰ میلیون تومان در روز اول اکران اعلام شده است؛ شگفتی آنجاست که تا ظهر جمعه میان رقم اعلام شده برای فروش این فیلم با رقم سیستم مکانیزه خرید بلیت اختلافی چندصد میلیونی وجود داشته است!
“فروشنده” اصغر فرهادی هرچند سرگروه خود را از دست داده اما نمایش آن به صورت تک سانس در تهران و شهرستانها ادامه دارد و فروش آن به ۱۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون رسیده است. “سیانور” و “آس و پاس” که اولی حمایتهای همه جانبه تبلیغی داشته است و دومی با حداقل تبلیغات روی پرده رفت و هر دو نیز تعداد بالای سالن دارند، همچنان رقابت نزدیکی در اکران دارند و البته برخلاف هفته های گذشته این بار کمدی-فانتزی “آس و پاس” است که بالاتر از “سیانور” قرار گرفته است.
کمدی “مشکل گیتی” نیز که در کنار “آس و پاس” از کمدی های مقبول مخاطب عام است با وجود تعداد اندک سالن، فروش ۱۰۰ میلیون را رد کرده است.
“نیمه شب اتفاق افتاد” در آستانه فروش ۱٫۵ میلیاردی است، “متولد ۶۵” فروش یک میلیارد را رد کرده است، “نفس” به ۸۲۰ میلیون رسیده و “یتیم خانه ایران” به ۷۶۰ میلیون تومان.
قعرنشینان جدول فروش هم “جنجال در عروسی” و “شرفناز” هستند که اولی که حمایت فارابی را در تولید همراه داشته و گفته می شود بودجه چندمیلیاردی صرف تولیدش شده در روز ابتدایی اکران فقط ۱۱ میلیون تومان فروخته است و دومی هم فقط ۸۰ هزار تومان!!!
آمار فروش تا ابتدای جمعه ۱۲ آذر ۱۳۹۵ به شرح زیر است:
(تمام ارقام به تومان است)

–فروشنده ۱۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون(۹۳روز)
–آس و پاس ۲میلیارد و ۶۲۰ میلیون(۴۴روز)
–خشکسالی و دروغ ۲میلیارد و ۶۰۰ میلیون(۶۵روز)
–سیانور ۲میلیارد و ۵۸۰ میلیون(۴۴روز)
–نیمه شب اتفاق افتاد ۱ میلیارد و ۴۵۰ میلیون(۴۴روز)
–متولد۶۵ (۱میلیارد و ۲۰ میلیون)(۳۷روز)
–نفس ۸۲۰ میلیون(۲۳روز)
–یتیم خانه ایران ۷۶۰ میلیون(۳۷روز)
–سلام بمبئی ۶۰۰ میلیون(۱روز)
–مشکل گیتی ۱۱۵ میلیون(۹روز)
–فرار از اردو ۴۵ میلیون(۲۳روز)
–لاک قرمز۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان(۱روز)
–جنجال در عروسی ۱۱ میلیون(۱روز)
–شرفناز ۸۰ هزار تومان(۱روز)

سینماژورنال
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 231680 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟