آیا منوچهر نوذری ناراحت شد؟

شادروان منوچهر نوذری علاوه بر هنرنمایی در عرصه‌ی رادیو و دوبله در اجرای تلویزیونی نیز موفق ظاهر شد. «مسابقه‌ی هفته» با اجرای او به یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های زمان خود تبدیل شد.

«مسابقه هفته» را حسین احمدی تهیه‌کنندگی می‌کرد و از آن زمان به بعد بود که هشت سال این مسابقه به طول انجامید. نوذری به عنوان مجری در این برنامه حضور پیدا کرد، او با این اجرا راه را برای خود هموار کرد تا پس از این، اجرای برنامه‌های دیگری را بر عهده بگیرد.زنده‌یاد نوذری همچنین در مقطعی به اجرای برنامه‌ «صندلی داغ» پرداخت که یکی از قسمت‌های به یادماندنی آن زمانی بود که پسرش ـ ایرج نوذری – در جایگاه مهمان روبه‌روی او قرار گرفت.

از شادروان نوذری تیپ‌های «آقای ملون»‌ و «دست و دلباز» را در برنامه‌ی رادیویی «صبح جمعه با شما» به یاد داریم. صداپیشگی او به جای بازیگرانی مانند گلن فورد و جک لمون نیز در ذهنمان نقش بسته است.

مرحوم منوچهر نوذری علاقه زیادی به تاریخ تلویزیون داشت؛ به گونه‌ای که از دستگاه‌ها و ابزارهایی که در طول تاریخ وجود داشت، آرشیوی را برای خود نگهداری می‌کرد.

منوچهر نوذری فعالیت خود را در عرصه‌ی سینما Cinema در سال ۱۳۳۸ با فیلم‌هایی مانند «امیر ارسلان نامدار» آغاز کرد و در ادامه در فیلم‌های «گوهر شب چراغ»، «خیالاتی»، «کوچه‌ اقاقیا» ، «عصای پیر»، «باجناق‌ها»، «چند می‌گیری گریه کنی» و «تهران ساعت بیست» به ایفای نقش پرداخت.

 شوخی جالبی که مهران مدیری حدود بیست سال قبل با اجرای منوچهر نوذری در برنامه مسابقه هفته کرده بود پس از گذشت سالها همچنان در ذهن مردم باقی مانده است. اما آیا منوچهر نوذری از آن شوخی دلخور شده بود.مدتها قبل همشهری بیست وچهار مصاحبه ای با اکبر عالمی استاد دانشگاه و مجری برنامه هنر Art هفتم در سالهای اولیه دهه هفتاد کرده بود که در آن مصاحبه آقای عالمی به این سوال پاسخ داده بود. مدیری بیست سال قبل که با منوچهر نوذری شوخی کرده بودبا برنامه هنر هفتم با اجرای اکبر عالمی هم شوخی جالبی کرده بود که آن هم در ذهن ها باقی مانده بود. اکبر عالمی در همین مصاحبه در پاسخ به سوالی که خیلی قوی شایعه شده بود که شما وآقای نوذری خیلی از او دلخور شده اید وبهتان برخورده.عالمی هم در پاسخ گفته :نه شادروران نوذری که دوست صمیمی وهم نفس و استاد من بود ونه تنها سر سوزنی از این قضیه آزرده نشد بلکه قاه قاه خندید. اودرادامه گفته :ساعت خوش یکی از زیباترین برنامه های تلویزیون بودوبرنامه ما را به شهرت رساند وقتی هم مهران مدیری را دیدم از او تشکر کردم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

 

کدخبر: 232248 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟