« ماری کوری » ؛ فیلمی درباره نخستین زن برنده جایزه نوبل +عکس

فیلم «ماری کوری» با بازی «کارولین گروشکا» زندگی نخسین زن برنده جایزه نوبل را به تصویر می کشد. فیلم در برگیرنده چالشهای زندگی حرفه ای و زندگی شخصی فیزیکدان لهستانی تبار در آکادمی علوم مرد سالار اواخر قرن نوزده فرانسه است.
ماری نوئل، کارگردان این فیلم که از کودکی مجذوب این فیزیکدان بوده می گوید که تلاش کرده نشان دهد ماری کوری ریشه در دو خاک داشته است.
وی درباره هویت چند فرهنگی ماری کوری گفت: «نکته جالبی است. ماری کوری در فرانسه فرانسوی است و در لهستان لهستانی. مانند کنکاشی درونی است. وی دانشمندی است که به ذات خود وفادار می ماند. این درونمایه فیلم است.»
کارولین گروشکا بازیگر Actor فیلم افزود: «وی برای ما چیزی بیش از چهره ای نمادین در لهستان است. درباره حساسیت و احساساتش چیز زیادی نمی دانیم. برای همین برایم جالب بود در این فیلم بازی کنم و وجه زنانه و تصویری صمیمانه تر از او را نشان دهم.»
او همچنین درباره نحوه زندگی ماری کوری می گوید: «اینگونه زیستن برای او مهم بود. او می خواست خود درباره سرنوشتش چه در محیط علمی و چه در زندگی شخصی تصمیم بگیرد. او سرچشمه الهام برای زنان است.»
در این فیلم، زندگی سر خوش ماری و پیر کوری همراه با فرزاندنشان نشان داده می شود. هنگامیکه پیر کوری بر اثر سانحه ای جان می سپارد، ماری کوری خود را در زندگی حرفه ای و اجتماعی دوباره تنها می یابد.
کارولینا گروشکا، آریه ورثوتر، چارلز برلینگ، ایزابل کنا و آندره ویلیام بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.
منبع: یورونیوز / میزان

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 232380 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟